Mooji

마음은 누구에게 나타나는가

숫자없음 2020. 7. 19. 15:32

모두가 유령은 유령으로 받아들인다, 하지만 유령에 의해 놀란 자는 그대 자신이라고 한다

그리고 이러한 것은 이해할 만하다

습관과 조건화에서 생겨난 것이다


 

 

nothing that you're conscious of can be you, let's start there and i will go on from here

meaning you are speaking about the ghost, ghost is not speaking about you

i am looking at my hand, my hand is not looking at me

 

그대가 인식하는 어떤 것도 그대일 수 없다

여기에서 시작하자, 나는 여기에서 나아가겠다

 

그대가 유령에 대해 말하고 있지, 유령이 그대에 대해 말하고 있지 않다는 뜻이다

나는 내 손을 바라본다, 나의 손이 날 바라보고 있지 않다

 

now who is the mind speaking to?

who is the mind intimidating?

let's slow down becasue these kind of questions and the solution to these questions,

they may wipe out a whole forest of delusion, if you catch it

we are not talking one point, one point,................

we are talking about, throwing a net over the entire thing in one go

so please pay attention to what i'm saying

 

마음은 누구에게 말하고 있는가

마음은 누구를 침해하고 있는가

천천히 가자, 

이런 질문들과 이런 질문에 대한 해결은

온 환영의 숲을 제거해 버릴 수도 있다, 그대가 잡아낸다면

 

우리는 한 지점, 한 지점, 한 지점........... 에 대해 말하지 않는다

전체에 그물을 던진다, 한 번에 간다

그러니 부디 내가 말하는 것에 주의를 기울여달라

 

mind can only be seen to come and go in front of something

the in its play as the deceiver, can only deceive the idea you have of yourself

and not the self which is your true self

please listen and mind appearing can only intimidate or deceive the idea you have of yourself

actually i helped a bit here, because i asked, who is the mind speaking to? who is the mind appearing to?

this ghost mind is appearing in front of something that is saying, 'this ghose mind is troubling me'

 

마음은 오로지 무언가 앞에서, 오고 가는 것이 바라보아질 수 있다

 

마음은 속이는 자 로서, 그것의 놀이에서

그대 자신에 대해 그대가 갖고 있는 생각을 속일 수 있을 뿐이다

그대의 진짜 자신인 self 가 아니라

 

부디 귀 기울여라, 마음이 나타나 보이는 것은

단지 그대가 그대 자신에 대해 갖는 생각을 침해하거나 속일 수 있을 뿐이다

 

사실 여기에서 내가 조금 도왔다, 마음은 누구에게 말하고 있는가 라고 물었다

마음은 누구에게 나타나는가

이 유령인 마음은, '이 유령 마음이 나를 힘들게 한다' 라고 말하는, 무언가 앞에서 나타나 보인다

 

now is not the ghost mind and the one who is troubled by the ghost mind, 

could i say, the one who is troubled by the ghost mind is also imagined, just like the ghost mind?

 

이제, 유령 마음과 유령 마음에 의해 힘든 자

 

유령 마음에 의해 힘든 자 또한, 유령 마음과 마찬가지로, 상상된 것이라 말해도 좋을까

 

everybody takes the ghost to be then ghost, but the one who's frightened by the ghost to be yourself

and it is understandable because it is born out of habit and conditioning

where the conscousness in its earlier stage which is still present,

the sense i am which is just the dynamic consciousness

that conscousness got identified with the instrument it's appearing in

and say, i am the body rather than the body belongs to me

 

모두가 유령은 유령으로 받아들인다, 하지만 유령에 의해 놀란 자는 그대 자신이라고 한다

그리고 이러한 것은 이해할 만하다

습관과 조건화에서 생겨난 것이다

 

의식이 그 초기 단계에서는, 지금도 있는 것이지만,

나 라는 느낌 이 그저 동적인 의식일 뿐이다

그 의식이 그것이 나타나는 도구와 동일시되었다

그리고, '나는 몸이다' 라고 말한다

몸이 내게 속해 있다 라고 하기 보다

 

i am this body, i am the conditioning that arose inside this body,

and there was the born identity or the personality called me

 

나는 이 몸이다, 나는 이 몸 안에서 일어나는 조건화이다,

여기에서 나 라고 불리는, 동일시나 개인성이 생겨났다

 

earlier i said, only that i which is of the form of consciousness, is the true i

and other usage of the term i which relates to the body, persona, life and death

that itself is worth sitting with that and contemplating, when the i sense or intuition arises inside,

its first arising actually is consciousness

 

이전에 내가 말한 적 있다

오로지 의식의 형상인 나 만이, 진짜 나 이다

몸과 개인성, 삶과 죽음에 연결되는 나 는 다른 용법의 나 이다

 

이것 자체로 숙고할 만하다

 

나 라는 느낌이나 직관이 안에서 일어날 때

그 첫 번째 일어남은 사실 의식이다

 

this natural sense of i which is impersonal, it is consciousness, must remove 

that's what sadhana is

to remove the false i which is the person and again remains as itself, the natural i sense

 

이 자연스러운 나 는 제한 없다, 의식이다

이것이 제거해야 한다,

수행이라 하는 것이 이것이다

제한된 인식인 가짜 나 를 제거하고, 다시 그 자신, 자연스러운 나 의 느낌으로 남는다

 

this i is not an entity, it is like a field of consciousness, you can say

we are used to locating it as an entity because of the early mistake of the thinking it is the body and it is conditioning

so that gives a sort of grounding and having used the i which is originally consciousness

and bound it to the body,

you feel that universal consciousness must also be bound to a universal body

but the i that you have come to see through the 'invitation' and through our inquiring and looking each day,

something moves from being apparently solid as a person

and is thinning away into a sort of space but it is not just space like this

it is awareness itself

and as you are discovering this beyond intellectual conviction 

but actually experientially recognizing, then you see here is peace

here is joy, here is love, here is harmony

but nobody's balancing harmony, nobody's operating here, it is the field, you may say, of pure consciousness

 

이 나 는 어떤 존재가 아니다

의식의 장 같다고 할 수 있다

우리는 그것을 어떤 존재라고 하는데 길들여져 있다

 

처음에 그것이 몸이다, 조건화이다 라고 생각하는 실수 때문이다

그래서 그것이 근거를 준다

본래는 의식인 나 를, 몸에 구속시키는 것으로 사용한다

 

그대는 전체적인 의식 또한 전체의 몸에 구속되어 있다고 느낀다

하지만 'invitation' 을 통해, 매일 우리가 탐구하고 바라보는 것을 통해

그대가 보게 되는 나 는

제한된 인식으로 견고해 보이는 것에서,

공간과 같은 것으로 옅어져간다

 

이런 공간 같은 것은 아니다

 

각성 자체이다

그리고 그대가 이것을, 지적 확신을 넘어서

실제로 경험적으로 이해하게 되면

그대는 여기가 평화, 여기가 기쁨, 여기가 사랑, 여기가 조화 라는 것을 본다

 

하지만 아무도 조화를 맞추지 않는다

아무도 여기 를 움직이지 않는다, 

순수 의식의 장이다 라고 할 수 있겠다

 

 

 

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