바라봄을 경험하는 것 같은 느낌이 점차 바라봄에 흡수되어 간다
who is there to accept it?
you see even here, the mind is trying to 'i accept-'
anything to live the ghostly life
누가 있어 그것을 받아들이는가
봐라, 여기에서조차 마음은 '나는 받아들이는데..................' 라 하려 한다
유령의 삶을 살고자 하는 것
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i in i think, it's as real as the it in it snowed or it rained, it is what rained?
think about it
'i feel that there is some', i's what feeling? by itself is a feeling
you're here. you're not the one who is 'but i feel that somehow that something is holding me back',
the nonsense
나는 생각한다 에서의 나 는
눈이 온다 혹은 비가 온다 는 표현에서의 it 과 같다
it 은 무슨 비가 내린다는 것인가
그것에 대해 생각해 봐라
'나는 좀 뭔가..........',
나 의 무슨 느낌인가, 나 자체가 느낌이다
그대는 여기에 있다
'나는 어쨌든 무언가가 나를 뒤에서 잡는 느낌이다' 인 자는 그대가 아니다
말도 안 되는 것이다
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you see now the power of belief and who's belief, who's believing?
the idea you have had of yourself for so long, it's experiencing like something is blocking me
but soon i want you to see just now that idea you can cut loose, it's nothing at all
but some energy is giving like, it's fighting to live,
there's just something just saying, maybe i'm not ready'
i'd love to feel your laughter today
그대는 지금 믿음의 힘을 본다
누구의 믿음, 누가 믿는가
그대가 그대 자신에 대해 오랫동안 가져온 생각, 그것이 무언가 나를 가로막고 있는 것처럼 경험한다
하지만 나는 그대가 곧, 지금, 바라보기를 원한다
그대가 그 생각을 끊을 수 있다
전혀 아무것도 아니다
하지만 어떤 에너지가, 그것이 살아남으려 하는 것 같다
'아마 나는 준비되지 않았나보다' 라고 말하는 무언가가 있는 것 같다
나는 오늘 그대의 웃음을 느끼고 싶다
/i don't know i'm going over concord ground but there is like strong identity with the seeker or the looker until i find it/
/내가, 일치하는 근거를 보고 있는지 모르겠다
내가 그것을 발견할 때까지 의 찾는 자 혹은 구하는 자 와 강한 동일시가 있는 것 같다/
the one who is speaking it don't exist, it's only imaginary, but who imagined it?
you, self imagine it. you, consciousness imagined yourself to be something and forgot that you did that
go on remember
그렇게 말하고 있는 자는 존재하지 않는다
상상의 것일 뿐이다, 하지만 누가 그것을 상상했는가
그대, 자신 이 그것을 상상했다
그대, 의식 이, 그대 자신이 무언가인 것으로 상상하고, 그대가 그렇게 했다는 것을 잊었다
계속해서 기억해라
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once the seeing has taken place and honoring of the seeing,
meaning that which still feels like it's a duality experiencing the seeing
is gradually being absorbed into the seeing, so there's nobody to speak about the seeing
in the same way, there's nobody to experience the bliss, there's just bliss and there's peace
but 'when i experience bliss', no, this i is also experienced along with the bliss
but it has developed such strong, it comes from the self, it also has the dna of the self
but it also has been given a sense of personal identity which is holding onto the body
and the localized conditioning wherever you grew up
the conditioning is held as the content of what you are,
the body is help up as the gender of who you are
the counrtry where the body is, you are the citizen of where you are
all of these things, this total conditioning together
still can be seen as a flow or a play inside the unchanging awareness itself
한 번 바라봄이 일어나고, 그 바라봄을 소중히 하면
아직 이원성이, 바라봄을 경험하는 것 같은 느낌이 점차 바라봄에 흡수되어 간다
그래서 바라봄 에 대해 말할 자가 있지 않다
같은 식으로, 지복을 경험할 자는 없다, 지복만, 평화만이 있다
'내가 지복을 경험할 때',
아니다, 이 나 또한 지복과 함께 경험되는 것이다
하지만 강하게 발달되어서,
자신 에게서 오는 것이기는 하다, 또한 자신의 DNA 이다
그러나 제한된 인식의 동일시에 주어진 것이, 몸을 붙들고,
그대가 자란 지역의 조건화,
그대인 것의 내용으로 보유된 조건화,
몸은 그대인 것의 성별로 보유되었고
몸이 있는 나라, 그대가 있는 곳의 시민,
이런 모든 것들이, 통틀어 이 조건화가
아직, 변하지 않는 자각 자체 안에서의, 흐름이나 놀이 로 바라보아질 수 있다
when you've come to the recognition that awareness is not a medium that are a place that i goes to
the i is already appearing in it
the i as the quality, then as something finite and the self as infinite,
but this is only through the mind
in reality, there's no such thing
there is the only one self manifesting in all the forms, playing all the forms, which it is also
and i don't expect you to grasp that, at the kind of conceptual understandable level completely
first you might understand it intuitively, you may have a sense that yeah, it kind of makes sense
but how can i and that reference of that i is built upon misunderstanding and like that
그대가, 자각 은 '나' 가 가는 장소인 매개가 아니라는 것을 알아차리게 될 때
'나' 는 이미 그것 안에서 나타나 보인다
특질을 가진 나, 유한한 무언가로서, 그리고 무한으로서의 자신
하지만 이것은 마음을 통해서일 뿐이다
실제에서 그런 것은 없다
오로지 하나의 자신만이, 모든 형상 안에서 나타나 보인다, 모든 형상들이 놀이를 벌인다
나는 이것을 그대가, 개념적 이해의 정도로 파악하기를 바라지 않는다
먼저 그대는 직관적으로 이해할 수 있다, '그래 알겠다, 하지만 나 와 그 나에 대한 언급이 어떻게 오해와 그런 것에 근거해 만들어질 수 있을까'