왜 우리는 놀란 유령처럼 떠돌아 다니는가
it's from the avadhuta gita
아바두타 기타에서
/neither birth or death pertains to you
you have never been a body/
/태어남도 죽음도 그대에게 속하지 않는다
그대는 몸 인 적이 없다/
something so strong to say
and i feel if we reflect on our satsang, it must be true
because the belief, i am the body, calls so much trouble
so whatever body we have lived in, it was never ours, we left many bodies behind
just like we left many memories behind
many circumstances, ways, situations we left behind
in the same way, anything that comes in the mind of this world, will pass
including the state of mind that we were identified with other time, that also pass
but we're here
말하기에는 아주 강한 무언가이다
우리가 사트상에 비추어 본다면, 이것이 사실이어야 한다
왜냐하면 나는 몸이다 라는 믿음, 은 너무나 많은 문제를 일으킨다
우리가 살았던 무슨 몸이든, 우리 것이었던 적이 없다
우리는 무수한 몸들을 뒤로 했다
많은 기억들을 뒤로 했듯이
무수한 상황, 방식, 들을 우리는 떠났다
같은 식으로, 이 세상의 마음에 나타나는 어떤 것이든 지나갈 것이다
우리가 다른 때 동일시했던 마음의 상태를 포함해서, 그것 또한 지나간다
하지만 우리는 여기에 있다
/it is well known that all is brahman/
/모든 것이 츼상의 의식이라는 것은 잘 알려져 있다/
means all is the self
모든 것이 자신 이라는 뜻이다
/the scriptures that stated this in various ways
you are that which is both inside and out
you are shiva, you are everything, everywhere
why then are we so deluded, why do we run about like frighten ghost
there's no such thing as union or separation for me or for you in the truth/
/경전들은 이것을 다양한 방식들로 언급했다
그대는 안과 밖 둘 다인 것이다
그대는 shiva, 그대는 모든 것, 모든 곳이다
그러면 왜 우리는 그렇게 현혹되어 있는가, 왜 우리는 놀란 유령처럼 떠돌아 다니는가
합쳐진다거나 분리된다는 그런 것은 없다, 나에게도 그대에게도, 진리에서는/
and you can see how often we think like i'm going away, you're leaving, we're breaking up, all these things
but the sage is saying, actually this is not true
우리는 얼마나 자주,
나는 멀리 간다, 넌 떠나네, 우리는 헤어진다,
이런 온갖 것들을 생각하는가
하지만 현자는 말한다, 사실 이것은 진짜가 아니다
/there's no such thing as union, coming together and being or separation for me or for you
there is no me actually, no you, no manifest world/
/함께 한다거나 있는다거나 분리라거나 그런 것은 없다, 나에게도 그대에게도
사실 나 는 없다, 그대 는 없다, 나타나는 세상은 없다/
what does it mean like that?
because in our common talk, 'yes so an so, what do you think? where are you going?' - 'no, i'm not going',
that is our common personal language
sage is saying, actually /all is the self and self alone/
what is referring to as self? the brahman, the absolute, the supreme God, the truth
all is, including all this
this is, you may say, God' manifestation, the self is manifesting like this
but actually there's always one
이게 무슨 뜻인가
왜냐하면 우리가 흔히 하는 말에서는, '그래 그렇고 그래서, 넌 어떻게 생각해? 어디 가? - 아니 난 안 가',
이러한 것이 흔한 제한된 인식의 언어이다
현자는 말한다, 사실 /모든 것이 자신 이고 자신 뿐이다 /
자신 으로서 언급되는 것은 무엇인가, 최상의 의식, 절대, 최상의 신, 진리
모든 것이, 이 모든 것을 포함해서
이것은, 신이 나타내는 것, 자신이 이처럼 나타나는 것, 이라 말할 수도 있겠다
하지만 사실 언제나 하나이다
everything that sage says, is you boil it down
and sometimes you may have heard me say, the dna, the quintessence of all forms is the formless one, conscousness
현자가 말한다, 모든 것이,
그대가 요약하면
그대는 내가 말하는 것을 들은 적 있을 것이다, 모든 형상들의 dna, 본질의 정수는 형상 없는 하나이다, 의식이다
/there's no separate you nor me nor manifold world
all is the self and self alone/
/분리되어 있는 그대나 나, 다양한 세상은 없다
모든 것이 자신, 그리고 자신 뿐이다/
/you can't be heard, what you are cannot be heard
you cannot be smelt or tasted/
/그대는 들릴 수 없다, 그대인 것은 들릴 수 없다
그대는 냄새 맡아질 수도 맛 보아질 수도 없다/
so the senses cannot intruduce what i am to you and what you are to me
그래서 감각들은 나인 것을 그대에게, 그대인 것을 나에게 소개할 수 없다
/you cannot be seen or sensed by touch/
/그대는 보일 수 없다, 혹은 닿는 것에 의해 느껴질 수도 없다/
so the senses cannot introduce you to me or myself to you
그래서 감각들은 그대를 내게, 혹은 나 자신을 그대에게 소개할 수 없다
/truly you are the ultimate reality/
/진실로 그대는 궁극의 실재이다/
who is he speaking to, who is the master speaking to?
he says, 'ah just get one i like to speak to', no, who is speaking to
why is the book available to everybody?
this book is available for anybody can get this book
but it will only come into the hands of the ones, who already to hear it
그는 누구에게 말하고 있는가, 스승은 누구에게 말하고 있는가
그는, '아 내가 말하고 싶은 자를 데려와라' 라 하지 않는다
그는 누구에게 말하고 있는가
왜 이 책은 모두에게 열려 있는가
이 책은 누구라도 이 책을 살 수 있다
하지만 이미 그것을 들을 자들의 손에 들어올 뿐이다
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most people even will not know about this book
so it comes to us because what, is our time to read these things
대부분의 사람들은 이 책에 대해 알지도 못할 것이다
그래서 우리에게 온 것은, 우리가 이러한 것들을 읽을 때인 것이다