Mooji

진리가 -것 인가

숫자없음 2021. 5. 6. 15:52

'환영과 진리 사이에 칼끝이 있는 느낌이다'

 

(그대가 편지로 적은) 진리란?

진리가 -것 인가

칼끝은 -것 이다, 진리가 -것 인가

 

나는, 진리는 형상 없고, 제한 없는 순수한,

나는 그것을 직관으로도 부르고 싶지 않다,

순수한 각성 자체

 

그것은 또 다른 것이 될 수 없다

그것은 비교할 수 있는 것이 아니다

그대가 신에 대해 말할 때, 악마는 신과 대조되는 가치이다 라 말할 수도 없다

너무 작은 말이다

 

그리고 우리가 형상 없는 각성에 대해 말할 때, 무엇으로 그대가 비교할 수 있는가

그것은 근원, 근거, 본질로, 그것에서 시간을 가진 이름과 형상들의 춤추는 세상, 동일시 등이 나온 것이다


 

'seeing becomes more refined and subtle'

which must mean what? the i person is not the active core of any perceived phenomenon

they are perceived in the spaciousness of being, and one experiences them through the instrumental witness, simply looking

 

'바라봄 이 더 정제되고, 미묘해진다'

 

무슨 뜻인가

나 라는 제한된 인식이, 인식되는 어떤 현상에서도 활동하는 핵심이 아니다

존재의 공간감에서 인식되고, 도구인 바라봄, 단지 바라보는 것을 통해 경험한다

 

-

tendencies we're talking about, whatever they mean, maybe how can they continue, and even perpetuate and grow?

who's tendencites? is it simply the body mind tendency?

the body is impersonal, the body does not have a personal relationship with you, the body doesn't know you

we say, 'my body, this is me', it's not the body saying although it's bodily mouth it's coming through, this mouth doesn't know it is you, it's not personal like that

so it's not the body that is having problem

 

우리가 말하는 습성들이란, 그것들이 무엇이든

어떻게 계속될 수 있는가, 심지어 지속되어 성장하기까지

 

누구의 습성인가

단순히 몸, 마음의 습성인가

 

몸은 제한된 인식의 것이 아니다

몸은 그대와 제한된 인식의 관계를 갖지 않는다

몸은 그대를 모른다

우리는, '나의 몸, 이것이 나다' 라 말한다

몸이 말하는 것이 아니다, 비록 말이 나오는 곳은 몸의 입이지만

이 입은 그것이 그대인 줄 모른다

그런 식으로 제한된 인식의 것이 아니다

그러니 문제를 갖는 것은 몸이 아니다

 

from the mind is saying, not just the mind but the seeming entity that lives in the mind which we call the i person

that sense of i, that sprouted from, out of the purer background which is the i am, the sense of the impersonal presence

and by now, when i speak to you about impersonal presence, i hope i'm on common ground

you know the person

once upon a time we would be more fiercely protecting the identity of personhood, and what to trouble the world,

it created and lived in

 

마음이 말하는 것에서이다

단지 마음 뿐 아니라, 마음에서 살고 있는 존재처럼 보이는 것, 우리가 제한된 인식의 나 라 하는 것

 

그 느낌의 나, 는 보다 순수한 배경에서 나왔다

[내가 있다], 제한 없는 존재의 느낌 

 

그리고 지금까지, 내가 그대에게 제한 없는 존재에 대해 말할 때, 나는 같은 이해에 근거하고 있기를 바란다

그대는 제한된 인식을 안다

오래 오래 전에는 우리가, 더 흉포하게 제한된 인식에의 동일시를 지켰을 것이다

그리고 세상에 문제를 일으키는 것을 봐라

그것이 일으키고, 그 안에서 살았다

 

so the sense of the personhood, you've come out of the fire-

he's not totally vanished, still every now and again

even sometimes you feel, 'oh i've finished him, he's gone' -

and he's still here

'oh you're still here', who is even reacting?

that even is a perosnal reaction, like that

 

제한된 인식의 느낌, 

그대는 불 에서 빠져나왔다 -

제한된 인식, 그가 완전히 사라지지는 않았다

여전히 때로는 때로는

심지어 그대는 때때로, '아 난 그를 끝장냈다, 그는 가버렸다' 라 느낀다 -

그리고 그는 여전히 있다

'아 너 아직 있어' (좌절)

누가 반응을 하고 있는가

그것조차 제한된 인식의 반응이다

 

그런 식이다

 

so only gradually we keep going through and experiencing this seemingly inconsistency in our consciousness field

 

그래서 오로지 점점

 

우리는 계속해서 겪고, 경험한다

우리 의식의 장에서 이 일관적이지 않은 것으로 보이는 것을

 

'it feels like just there is knife edge between delusion and truth'

 

'환영과 진리 사이에 칼끝이 있는 느낌이다'

 

truth meaning what?

is truth a thing?

is truth something?

knife edge is something, is truth something?

i'll say, the truth is the formless, limitless space of pure, i don't even want to call it intuition, of pure awareness itself

it cannot be another, it cannot have some comparison

you cannot say, even when you speak of God, you cannot say that the devil is a worthy contrast God

it's too small word

and also, we speak of awareness which is formless, with what can you compare?

it is the very source, the ground, the essence from which have sprung the dancing world of names and forms of time and identieis and so on

 

(그대가 편지로 적은) 진리란?

진리가 -것 인가

칼끝은 -것 이다, 진리가 -것 인가

 

나는, 진리는 형상 없고, 제한 없는 순수한,

나는 그것을 직관으로도 부르고 싶지 않다,

순수한 각성 자체

 

그것은 또 다른 것이 될 수 없다

그것은 비교할 수 있는 것이 아니다

그대가 신에 대해 말할 때, 악마는 신과 대조되는 가치이다 라 말할 수도 없다

너무 작은 말이다

 

그리고 우리가 형상 없는 각성에 대해 말할 때, 무엇으로 그대가 비교할 수 있는가

그것은 근원, 근거, 본질로, 그것에서 시간을 가진 이름과 형상들의 춤추는 세상, 동일시 등이 나온 것이다

 

 

 

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