Mooji

그대의 마음에 주의를 주지 않는 것은 무책임한 것이 아닌가

숫자없음 2021. 5. 7. 15:24

'아니다, 사실 때로는 마음에 주의를 주는 것이 무책임하다'

 

적절한 주의가 요구될 때에는, 어떻든 즉시적으로 그대가 알게 된다

그래서 그대는 마음을 냉소적으로 무시하는 것이 아니다

아니다, 이해한다, 그대는 그것을 실용적인 이유들로 사용해야 하기도 한다

그를 창조적인 이유들로 활용할 수도 있다

하지만 그는 [자신] 에 대한 하인으로서, 그의 자리에 있어야 한다

자신 에 대한 주인이 아니라


 

there is no such as delusion

delusion is like something that is activated as a reaction to something else

there must be something that become deluded

just like there's nothing called distraction, but you get distracted

so there's nothing as a fact that is distraction

as i said, a meaning of anything is not in the thing but in the mind of the one who perceives it

 

환영같은 것은 없다

환영은 무언가에 대한 반응으로 활성화되는 무언가와 같다

환영에 속았다는 무언가가 있다

 

장애 라고 하는 것이 없는 것과 마찬가지다

하지만 그대는 방해 받는다

그래서 장애는 사실로서 있는 것이 아니다

내가 말한 것처럼, 어떤 것의 의미는 그것에 있지 않다, 그것을 인식하는 자의 마음에 있다

 

'without the question of freedom and of bondage'

 

'자유와 구속의 질문 없이'

 

the concept of freedom, the concept of bondage

becaue there is no dilemma for the awareness self

and it's not innert, i'm not talking about like space

no, it is the very birth place of the universe and the sustaining  power of the universe

it is not dead but it is just not conceivable because it is not an entity

and we conceive of ourselves as an entity, which means we have some quality that ditinguish one from the other

the one who has gone deeper knows that, who was gone beyond that reference,

finds no nothing there to be, just go beyond

just like you outgrow certain ideas, they become redundannt for you, they're not troubling for you

you can also outgrow your person

 

자유의 개념, 구속의 개념 없이 라는 뜻이다

왜냐하면 각성 자신에게 어려움은 없기 때문이다

 

그리고 내면의 것이 아니다, 나는 공간과 같은 것에 대해 말하고 있지 않다

아니다, 세상이 태어나는 곳, 그리고 세상의 힘을 지탱하는 것이다

죽어있는 것이 아니다, 단지 인식할 수 없다, 그것은 어떤 존재가 아니기 때문이다

 

그리고 우리는 우리 자신을 어떠한 존재로 인식한다

하나와 다른 하나를 구분하는 특질을 갖고 있다는 뜻이다

더 깊이 간 자는 안다, 그렇게 말하는 근거를 벗어난 자는

아무것도 있지 않은 것을 발견한다, 그냥 벗어난다

 

그대가 특정한 생각들에서 벗어나 자라는 것과 마찬가지다

그것들은 그대에게 불필요해졌다, 그것들은 그대에게 문제를 일으키지 않는다

그대는 그대의 제한된 인식에서 또한 벗어날 수 있다

 

-

a statement from Sri nisargaddata maharaj,

he said

'i leave my human nature to unfold according to its destiny, whatever that is,

i remain as i am'

 

Sri nisargaddata maharaj 는 말했다

'나는 나의 인간 본성이 그 운명에 따라 (그것이 무엇이든) 펼쳐지도록 둔다

나는 나인 대로 남아있다'

 

he's not saying, 'i'm working on my human nature to make it into a really nice guy'

he said, it's not anymore my focus

and if it is not my focus, because he say, 'i remain as i am'

by remaining as he is, the galloping mind-

so you cannot be disturbed by something that has no value for you

you don't have to overcome something that has no interest for you

so it is  a realtion to who you take yourself to be, that the things you suffer from come into being

 

그는, '나는 나의 인간 본성, 그것이 정말 훌륭한 자가 되도록 노력한다' 라 말하지 않는다

그것은 더 이상 나의 초점이 아니다, 라 말한다

 

'나는 나인 대로 남아있다'

그인 대로 남아있는 것으로, 날뛰는 마음이-

 

그대는 그대에게 가치 없는 것에 의해 방해받을 수 없다

그대에게 흥미 없는 것을 극복해야 할 필요 없다

 

그러므로 그대가 그대 자신이라 하는 자로 연결된다

그대가 고통스러워하는 것들이 존재하게 된다

 

-

there's not a fact, there's not a turbulent mind

the turbulent mind will take its title from the one for whom it is turbulent

turbulent mind is a response to the movement of the mind

and when the i feesl, 'oh i'm troubled by', they said, the mind is turbulent

but later on, the same energetic movement might come,

but you're more goruned in yourself

and the mind is coming, formally you think, 'oh mind, leave me alone', somebody might say that

but later on, somebody might be talking to you,

you say, 'how is your mind right now?' - 'my mind is actually nothing at all', still it's going-

and you may say, 'it's nothing at all'

 

난리나는 마음은 없다

난리나는 마음은 그것이 난리다 라고 하는 자로부터 그 제목을 얻을 것이다

난리나는 마음은 마음의 움직에 대한 반응이다

나 가, '아 나는 괴롭다' 라 느낄 때, 마음이 난리다 라 말한다

 

나중에, 같은 에너지상 움직임이 나타탈 수 있다

하지만 그대는 그대 자신 안에서 보다 자리잡혀 있다

마음이 온다, 대개 그대는, '아 마음아 날 내버려둬' 라 생각한다

누군가 그렇게 말할 수 있다

하지만 시간이 지나서, 누군가 그대에게 말할 수 있다

그대가 말한다, '지금은 네 마음이 어때' - '나의 마음은 사실 아무것도 아니다' (여전히 난리치고 있는데도)

그대는, '아무것도 아니다' 라 말할 수 있다

 

and that's not a phychological trick, it's not pretending, ' oh i have no mind'

it means, never mind my mind

it's not that you don't care. it's more that you don't mind

it's a big difference

if mind arises, 'come on, let's go and you go, 'sorry guys, i gotta go'

then you're like you become servant to the mind, you become personal again

 

그것은 심리적인 속임수가 아니다

'아 나는 마음이 없어' 인 척 하는 것이 아니다

마음을 개의치 않는다는 뜻이다

그대가 냉담하다는 뜻이 아니다, 개의치 않는다는 것이다

큰 차이다

 

마음이 일어난다, '자, 가자' 하고,

그리고 그대가, '미안 얘들아, 나 가야해' 라 한다

그러면 그대는 마음의 하인이 된 것 같다, 다시 제한된 인식이 된다

 

so in your growth, not in becoming a good warrior against the mind

but discovering the self beyond the mind, beyond the arrange of the mind that could be turbulent and so on

you see, you are determing what the mind is for you

there is no one thing you say is the mind

mind is the functioning, and how that functioning is perceived or responded to determine what the mind is for you

 

그대의 성장으로,

마음에 대항하는 훌륭한 전사가 되는 것이 아니라

마음을 벗어나 있는 자신 을 발견한다

난리칠 수 있을 마음의 범주를 벗어난다

 

봐라, 그대가 마음이 그대에게 무엇인지를 결정한다

그대가 마음이라 할 것은 없다

마음은 작용이다,

그리고 어떻게 작용하는가는 마음이 그대에게 무엇인지를 결정하는 것에 따라 인식되거나 대응이 된다

 

-

so how can you stop giving your attention to the mind?

iresponsible to not give attention to your mind?

no, actually sometimes, it's irresponsible to give attention to the mind

when the appropriate attention is required, somehow spontaneously you come to know

so you're not dismissing the mind cynically

no, you understand, you must use it for practical reasons also

you may use him for creative reasons

but he must be in his right position as the servant to the self, not the master to the self

 

그래서 그대는 어떻게 그대의 주의를 마음에 주는 것을 멈출 수 있는가

그대의 마음에 주의를 주지 않는 것은 무책임한 것이 아닌가

 

'아니다, 사실 때로는 마음에 주의를 주는 것이 무책임하다'

 

적절한 주의가 요구될 때에는, 어떻든 즉시적으로 그대가 알게 된다

그래서 그대는 마음을 냉소적으로 무시하는 것이 아니다

아니다, 이해한다, 그대는 그것을 실용적인 이유들로 사용해야하기도 한다

그를 창조적인 이유들로 활용할 수도 있다

하지만 그는 자신에 대한 하인으로서, 그의 자리에 있어야 한다

자신 에 대한 주인이 아니라

 

you are the self, but when we're identified with personally, we are likely to become servant or even victim of our own mind

so in waking up, is not even you don't want to become a master of the mind

never mind mind

it is there when it is needed, it is not there when it is not needed

it's almost come a time there's no difference between the mind and the self anymore

 

그대는 자신 이다

하지만 우리가 제한된 인식으로 동일시되면, 우리 마음의 하인이 되거나 심지어 희생자가 되는 것 같다

그래서 깨어남에서 그대는, 마음의 주인이 되기를 원하는 것도 아니다

마음에 개의치 않는다

마음이 필요할 때 있다, 필요하지 않을 때, 없다

그것은 거의, 마음과 자신 사이에 차이가 더는 있지 않는 때가 오는 것 같다

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