주의를, 하거나 하지 않거나 에 두기 보다
otherwise there's two, there is myself and my knowledge about the scripture
what is the purpose of knowledge?
it must be in this case to transcend duality of a knower and knowledge
this is my view
you must be what you are talking about
either we're trying to get to being what you talk about or we are what?
if you are what you talk about, we don't need to talk much about it
그렇지 않으면 둘이 있다, 나 자신이 있고, 경전에 대한 나의 앎이 있고
앎의 목적이 무엇인가
이 경우, 아는 자와 앎의 이원성이 변형되는 것이어야 한다
이것이 나의 관점이다
그대는 그대가 말하는 것이어야 한다
우리는, 우리가 말하는 것이 되려고 하는 것? 우리는 무엇?
그대가, 그대가 말하는 것이라면, 우리는 그것에 대해 말할 것이 많지 않다
we talk about spirituality because many people, they have the kind of mind, their read
and even going to university,
mostly you're only tested not on experience but what you can retain
is that knowing about it?
so here is clearly why we're studying? at the end to exam?
no, somehow must be to remove something, remove some ignorance, some beliefs, something which is not true
우리는 영적인 것에 대해 말한다, 많은 사람들이, 그들의 마음, 해석을 갖고 있다
대학에 가기조차 한다
대개 경험이 아니라, 그대가 갖고 있을 수 있는 것이 시험 받을 뿐이다
그것이 그것에 대한 앎인가
그래서 여기에서 명확히 우리는 왜 공부를 하는가
끝에 시험을 보기 위해?
아니다, 어떻든 뭔가를 제거하는 것이어야 한다, 무지를, 믿음을, 사실이 아닌 것을 제거해야 한다
if your attention doesn't supply identity which is what mind is corresponding,
mind, personal identity create some seed, some energectic production,
which then we suffer or we enjoy
but both of them are in time
if the attention doesn't go and produce personal identity, then no trouble
even you cannot remember the mind came and said, not interested
그대의 주의가, 마음이 상응하는 것, 동일시에 가지 않으면
마음, 제한된 인식의 동일시는 뭔가 씨앗을 만들어낸다, 에너지상 무언가를 만든다
그러면 우리가 고통스러워하거나 즐거워한다
하지만 둘 다 시간 안에 있다
주의가 제한된 동일시에 가지 않는다면, 만들어내지 않는다면, 그러면 문제는 없다
그대는 마음이 와서 말하는 것조차 기억하지 못할 것이다, 관심이 없다
physically you saw them but because you have no interest particularly from them, then they don't trouble you
so what causes us to be troubled then?
because some thoughts come, they have personal energy in them,
and somehow personal identity comes up and begins to intergrate with the thought activity
and that produces the feeling of 'i'm going somewhere, or all this is horrible'
we have to look at that
then where does it stop? how can that stop?
(그대가 치과를 찾아간다)
물리적으로는 그대가 (여러 건물들)을 본다, 하지만 그대에게 특별히 그것들에 대한 관심이 없기 때문에, 그것들은 그대에게 문제를 일으키지 않는다
무엇으로 우리는 문제에 처하는가
어떤 생각들이 온다, 그것들 안에 제한된 인식의 에너지가 있다,
그리고 어떻게 해서인가 제한된 인식의 동일시가 나타나고, 생각 활동과 합쳐지기 시작한다
그것이, '나는 어딘가에 가고 있다' 혹은 '이 모든 것이 끔찍하다' 라는 느낌을 만들어낸다
우리는 그것을 바라봐야 한다
그러면 그것이 어디에서 멈추는가, 어떻게 멈출 수 있는가
rather than putting attention on to do or not to do
be aware that first thing is there, actually consciousness must be there
because consciousness is present, then the sense of i come in that consciousness,
and after, the sense of you and the world come
so they are subsequent to consciousness
consciousness is not like, when i say consciousness, you may have a feeling that we have talked about the awareness, i don't mean that yet
consciousness, as for an instance, manifest in what we call the waking state
before that waking state, there's probably deep sleep state
when there's no active consciousness that consciousness reveals the names and forms, even personal identity was not there in the deep sleep state
God gives all these
주의를, 하거나 하지 않거나 에 두기 보다
인식해라,
무엇보다 사실 먼저 의식이 있어야 한다
의식이 있기 때문에, 그 다음 나 의 느낌이 의식에 나타난다
이후, 너 라는 느낌과 세상이 나타난다
그것들은 의식 다음의 것이다
내가 의식 이라 말할 때, 그대는 우리가 각성에 대해 말하고 있다는 느낌을 가질 수도 있다, 나는 아직 그것을 뜻하지 않는다
가령, 우리가 깨어나 있는 상태에서 드러나 보이는 의식
깨어나 있는 상태 이전에는, 아마 깊은 잠의 상태일 것이다
활동적인 의식이 없을 때,
이름과 형상, 제한된 인식의 동일시조차 드러내는 의식이 깊은 잠의 상태에는 없었다
신 은 이런 모든 것들을 준다
so as soon as consciousness come, when you wake up, consciousness wake up somehow,
so it must be somewhere else before or non existent,
sprouts what we call waking state
then you become aware that you exist that of your particular existence
so there're memory, association, habit, projection, knowledge, all these come up
so when the feeling of i comes, that i, actually is the consciousness is announcing itself, i eixst
but this i exist feeling is not personal yet
just that you're aware
then when the person kicks in habit, then it becomes strong belief and identity with the body, history, intention, relationship, world-
의식이 나타나자, 그대가 깨어날 때, 어떻든 의식이 깨어난다
이전에 그것은 어딘가 다른 곳에 있거나 존재하지 않아야 한다
우리가 깨어나 있는 상태라 하는 것이 솟아난다
그러면 그대는, 특정한 그대 존재로 그대가 존재한다고 인식하게 된다
기억, 관련, 습관, 투사, 앎이 있다, 이런 모든 것들이 나타난다
나 의 느낌이 올 때, 그 나 는 사실, 의식이 그 자신을 -내가 존재한다- 고 알리는 것이다
하지만 이 -내가 존재한다- 느낌은 아직 제한된 인식이 아니다
그냥 그대가 인식하는 것이다
그런 다음 제한된 인식이 습관으로 들어선다
그것이 몸, 과거사, 의도,관계, 세상 과의 강한 믿음과 동일시가 된다