Mooji

우리가 그것을 인식하지 않는 것은, 우리 손해다

숫자없음 2021. 10. 24. 15:27

우리는, '그래 그것이다' 라 말할 수 있는 어떤 형상을 만들어내지 않아도 된다

인식할 수 있는 궁극의 형상이 있다면, 그것을 인식하는 그대는 또 누구일까


 

first, strip away, not just what the things are, but what we put onto them, what we expect them to be

and if we can come to a place where even the act of looking is also perceivable,

then we've gone to mighty start already

what remain it can't that be taken out

is that also an object of perception?

 

먼저, 치운다,

그것들을 치우는 것이 아니라, 우리가 그것들에 덮어씌운 것들, 우리가 그것들에 기대한 것들,

그리고 우리가 바라보는 행위조차 인식가능한 자리에 이를 수 있다면

우리는 이미 강력한 시작을 했다

 

꺼내어질 수 없는 것으로 남아있는 것,

그것 또한 인식의 대상인가

 

what's the point, why we want to probe so intensely?

because we can

the grace, the power of God that which we are seeking to find is here whether you are aware of it or not

but we are not aware of it at our detriment

 

중요한가,

왜 우리는 이렇게 강렬하게 조사하고 싶어하는가

 

우리가 할 수 있기 때문이다

은혜로움, 우리가 발견하고자 하는 신 의 힘은 여기에 있다, 그대가 그것을 인식하든 안 하든

하지만 우리가 그것을 인식하지 않는 것은, 우리 손해다

 

is not something that abstraction that is kind of over there 

such divisions are only in the mind

when we come to such a point of introspection, 

somehow limited to us in our present in that way of looking from the place we are so much adorn with so much concepts, ideas and so on, strip them away,

and you find something that is beyond contact, it is right here

and it is not going to be apart from you

and yourself, our self in the highest sense, 

sometimes when you come to this level of introspection, people imagine that we are in supernatural dimension-,

no, it's very simple simple thing

 

저쪽에 있는 것 같다는 식의 추상적인 것이 아니다

그런 구분들은 마음에서만 있다

 

우리가 그런 정도의 탐구에 이를 때,

 

어떻든 우리가 그렇게나 많은 개념들, 생각 등으로 한껏 꾸며진 자리에서 바라보는 방식으로,

우리의 지금에서 우리를 제한하는 것,

그것들을 치운다

그리고 그대는 접촉을 벗어나 있는 무언가를 발견한다, 그것은 바로 여기에 있다

그리고 그것은 그대와 분리되어 있는 것이 아닐 것이다

 

그대 자신, 가장 높은 뜻에서의 우리 자신,

 

그대가 탐구의 이런 정도에 이를 때

사람들은 우리가 초자연적인 차원에 있다거나 하는 상상을 한다,

아니다, 아주 간단하고 간단한 것이다

 

we need not create some form to say, 'yes it is that'

because if there was ultimate form to perceive, then who will you be perceiving it also?

so what i'm pointing is closer than intimacy

it is clear enough, but not clear in a dualistic seeing, 'yes i can see that'

but more clearing away what i'm going to call for the moment, the debris of our own psychological constructions and our collective weight of our conditoned identity or something

 

우리는, '그래 그것이다' 라 말할 수 있는 어떤 형상을 만들어내지 않아도 된다

인식할 수 있는 궁극의 형상이 있다면, 그것을 인식하는 그대는 또 누구일까

 

그래서 내가 가리키고 있는 것은 친밀함보다 가깝다

충분히 분명하다

하지만, '그래 난 그것을 볼 수 있어' 라 하는 식의 이원적인 바라봄에서 분명한 것이 아니다

내가 지금,

우리 자신의 심리적 구조물들의 파편, 조건화된 동일시나 무언가가 모아진 무게 라 하는 것, 을 치우는 쪽이다

 

'i'm not sure of myself'

 

'나는 나 자신에 대해 확실하지 않다'

 

then any self you're sure of is also perceivable as phenomenon

the self you're presently not sure about, another moment you might feel sure about it, and another place, you're more unsure than before

becaue the instrument for discerning self is not stable

and something witnesses and has the power to witness the instability of the measuring instrument

 

그러면

확실한 어느 자신, 또한 현상으로 인식가능하다

그대가 지금 확실하지 않은 자신이, 다른 순간에는 확실하게 느껴질 것이다,

그리고 다른 곳에서는, 이전보다 더 불확실하다,

자신 을 분별하는 도구가 안정적이지 않기 때문이다

그리고 무언가가, 측정하는 도구의 불안정함을 바라본다, 바라볼 수 있는 힘을 갖고 있다

 

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