문제를 갖고 있는 자, 또한 바라보아지므로
if you focus on the situations and problems, there's no end to them
but if you bring your attention into the God space, into your heart space, all problems disappear
they don't exist
and you might say, '...pain.......', they don't exist
the thing is, problem exist in your mind
this is fundamental pointing, children could follow also
you think problems exist outside of you, ......don't exist
even the situation is also subjective, ..........doesn't exist
그대가 상황과 문제들에 초점을 둔다면, 끝이 없다
하지만 그대가 주의를 신의 공간에, 그대 가슴의 공간에 둔다면,
모든 문제들이 사라진다
그것들은 존재하지 않는다
그대가 '.......아픔이..........' 라 말할 수 있다
그것들은 존재하지 않는다
문제는 그대의 마음에 존재한다
이것은 근본적인 가리킴이다, 아이들도 따라올 수 있다
그대는 문제들이 그대 밖에 존재한다고 생각한다,.........그것들은 존재하지 않는다
상황조차, 주관적이다,....존재하지 않는다
so if your attention on your person, then we are creating that kind of tension and environment
and the mind is tricky because he thinks he is universal objective perspective
it's not the universal subjectivity, it's a personal subjectivity
if you fix your attention on just, in awareness, like it doesn't exist
then you meet a life only the moment and your eyes are clear because you haven't colored it, your eyes have no color
you're like the light before the prism
prism means the mind, then subjective, becomes colors
and also when a color comes, you're the colorless light in them
그래서 그대의 제한된 인식에 주는 그대의 주의,
그러면 우리가 긴장과 그런 환경을 만들어낸다
그리고 마음은 교묘하다, 그는 그가 보편적이고 객관적인 관점이라 생각한다
그것이 보편적인 주체성이 아니다, 제한된 주체성이다
그대가 그대의 주의를 단지, 각성에 둔다면, 존재하지 않는 것이다
그러면 그대는 삶을 순간으로만 만난다, 그리고 그대의 눈이 명확하다,
그대가 색칠을 하지 않으므로
그대의 눈에 색이 없다
그대는 프리즘 이전의 빛과 같다
프리즘이란, 마음이다, 그러면 주관적이다, 색깔들이 된다
그리고 색이 나타날 때, 그대는 그것들 사이에서 색 없는 빛이다
it doesn't have color, the past, it doesn't have any wishes, it doesn't have any flavoring, it's just pure consciousness
personal subjectivity, it has color and mood in it
can't be subjective if you are aware of it, it doesn't grow inside, doesn't develop their roots
it's just guide in the dynamic life,
it doesn't have any history to it, it's just a moment, like intuitive
so you take some color 'like or dislike', but it's not deep, it doesn't have any odor
그것에는 색이 없다, 과거가 없다
어떤 바람들도 갖고 있지 않다, 어떤 맛을 갖고 있지 않다,
그냥 순수한 의식이다
제한된 주체성, 그것에는 색과 분위기가 있다, 그대가 그것을 인식한다면,
주관적일 수 없다, 그것이 안에서 자라지 않는다, 뿌리를 키우지 않는다
단지 동적인 삶에서의 지침일 뿐이다
그것과 관련한 어떤 과거사를 갖지 않는다, 그냥 한 순간이다, 직관처럼
그래서 그대가 색깔을 좀 취할 수는 있다, 좋아한다거나 싫어한다거나 하는
하지만 깊지 않다, 어떤 냄새를 갖지 않는다
if you can see within the space of the wider consciousness, then it's like they have no landing place
because the landing place is the person
if you can see, even the sense of the person, you cannot erase it,
the sense of the person is going to be seen and recognize who you are, where you really are,
if you know where you really are, the personal appearance can be there, but it doesn't grow
더 넓은 의식의 공간에서 바라볼 수 있다면,
그것들이 내려앉을 자리가 없는 것과 같다
내려앉을 자리는 제한된 인식이다
그대가 바라볼 수 있다면
제한된 인식의 느낌 또한,
그대는 그것을 지울 수 없다
제한된 인식의 느낌이 바라보아지고, 그대가 누구인지 알아차린다, 그대가 정말 어디에 있는지,
그대가 정말 어디에 있는지 그대가 안다면,
제한된 모양들이 있을 수는 있지만, 자라지 않는다
'i'm not here to cure the problems, i'll get to show you who you are--'
'나는 여기에 문제들을 치유하기 위해 있는 것이 아니다, 그대가 누구인지 보여줄 것이다--'
라는 말
so that's higher thing
because many people, they want to fix their problems, because they conceive of the problems, so it has a hold
but if you are seen from awareness, it doesn't exist
because the one who's having the problem, is also seen
this one seems like, takes time to root itself in the awareness somehow
the one that we most occupy, which is the i, even the perceiving i, 'i see what's good........', even that i is also phenomenal
it does take a seeing that we're persisting and seeing them
otherwise it gets through, once it gets through, it's like, leaves
it gives the sense that the trouble is what's happening outside,
but without the inside, outside means nothing at all
without the sense of the inside, outside means nothing at all
그래서 그것이 더 높은 것이다
왜냐하면 많은 사람들이 그들의 문제를 고치고 싶어한다,
그들은 그 문제들을 인식하므로,
그래서 그것이 붙든다
하지만 그대가 각성에서 바라보아진다면, 그것은 존재하지 않는다
문제를 갖고 있는 자, 또한 바라보아지므로
이것에 시간이 걸린다, 어떻든 각성 안에 그 자신의 근거를 두는데
우리를 가장 많이 차지하는 자는, 나,
심지어 인식하는 나, '나는 뭐가 좋은지 안다........' 라 하는, 그 나 또한 현상이다
바라봄이 필요하다, 우리가 계속해서 그것들을 바라보는
그렇지 않으면 겪는다, 그것을 겪으면, 남는다
그것이, 문제는 밖에서 일어나는 것이라는 느낌을 준다
하지만 안 없이, 밖은 아무것도 아니다
안 이라는 느낌 없이, 밖은 전혀 아무것도 아니다