나, 내가 있다는 느낌, 진짜 본성은 나-나 말야-제한된 인식, 왜곡, 을 제거한다
but is the consciousness that is in recovery, that consciousness that is on the way to discovering consciousness?
a paradox
when someone asks, Sri Ramana Maharshi about this,
he say, 'the i removes the i yet remains the i'
the paradox of self realization
the i, the sense i am, the authentic nature removes i-me-person, distortion,
and abides or remains as this i am intuition
paradox of awakening, which means,
when we are living, strongly identified with personhood, the person is the seed for the all distortions,
and will feel abused, attacked by its own mind
when you are seeing from the place of formless witness, the abuse turns into opportunities for transcendence
you can verify, is it true or not?
하지만 있는 의식이, 회복중인 의식, 의식을 발견하는 중인 의식인가
모순이다
누군가가 Sri Ramana Maharshi 에게 이것에 대해 물었다
그는 말한다, '나 는 나 를 제거하지만, 나는 남아있다'
자신의 깨어남의 모순이다
나, 내가 있다는 느낌, 진짜 본성은 나-나 말야-제한된 인식, 왜곡, 을 제거한다
그리고 내가 있다는 직관을 따른다, 남아있다
깨어남의 모순
그것이 뜻하는 것은
우리가 강하게 제한된 인식과 동일시되어 살 때, 제한된 인식이 모든 왜곡의 씨앗이다
그리고 그 자신의 마음에 의해 학대 받고, 공격 당하는 것으로 느낄 것이다
그대가 형상 없는 바라봄의 자리에서 바라볼 때, 학대는 변형을 위한 기회들로 변한다
그대가 입증할 수 있다, 사실인가 아닌가
if you fight from the place of person, it will seem no end, momentary victories, again-
when you watch from the place of the self, it's like again you're looking at some kind of movie
그대가 제한된 인식의 자리에서 싸울 때, 그것에 끝이 없을 것이다,
순간적인 성공, 그리고 다시 --
그대가 자신 의 자리에서 바라볼 때, 그것은 다시 그대가 영화 같은 것을 보는 것과 같다
when we discuss and look at something, with this level of scrutiny and earnestness,
we don't need more
more can become kind of distraction
don't keep digging new holes
stay in the place where you feel naturally intuitively, just like when you eat good food, you feel good
when you're looking in this way, you're feeling already yes thank you
even with this burning, good burning
if you look from person, every burning feels like bad luck
some people say, 'i'm burning, Guruji, please turn it up'
turn it up, meaning full blast
우리가 뭔가 토의하고 바라볼 때, 이런 정도의 탐색과 진지함으로,
우리에게 더 필요한 것은 없다
더 는 방해처럼 된다
새로운 구멍들을 계속해서 파지 마라
그대가 자연스럽게, 직관적으로 느껴지는 자리에 머물러라
좋은 음식을 먹을 때와 마찬가지다, 그대는 기분이 좋다
그대가 이런 식으로 바라볼 때, 이미 '그래 감사하다' 라 느낀다
이런 타오름 또한, 좋은 태움이다
그대가 제한된 인식에서 바라본다면, 모든 타오름이 불운처럼 느껴진다
'나는 타고 있다, 스승님, 부디 불을 더 붙여달라' 라 말하는 이들이 있다
더 태워달라, 란 완전히 폭발한다는 뜻이다
whatever it comes, look at as a gift or opportunity from the divine
before your mind misinterprets it in the very personal negative way
and it is that that causes the sense of suffering, misread
무엇이 나타나든, 신성으로부터의 선물이나 기회로 바라봐라
그대의 마음이 그것을 아주 제한된 인식의 부정적인 방식으로 잘못 해석하기 전에
그리고 그것이 고통의 느낌을 일으키는 원인이다, 잘못 읽는 것이
all here should be the happinet beings in the world, i tell you
because in sharing these things, sometimes i look, and i see some,
like they've got young lemons in their mouth
여기에 있는 모두는 세상에서 가장 행복한 존재들이어야 한다
이런 것들을 나누는 중에 나는 보곤 한다, 어떤 이들은
그들의 입 안에 신 레몬이 있다는 듯
i'd like to keep it really simple
because even the mind and the ego in the form of the mind is living with these sense, 'yes but my mind is so strong'
and i say, listen,
whoever is like that, initially
if you're living with the conviction of yourself as a person, anywhere to go, but to live with your mind
but when you follow my pointing, are you not aware also of your mind?
and not only this now, whatever the one who is suffering also
this is first big step for anyone
the identity who's suffering from mind states, is like 2 sides of one coin
the mind, and the one who suffers it, are both perceivable
and when people first hear that
나는 정말 간단하게 하고 싶다
왜냐하면 마음과 마음의 모습을 한 에고는 이런 느낌들을 갖고 산다, '그래 하지만 나의 마음이 아주 강하다'
그리고 내가 말한다, 들어봐라
그와 같은 누구이든
그대가 그대 자신을 제한된 인식이란 확신으로 산다면, 어디를 가든, 그대의 마음과 함께 사는 것이다
하지만 그대가 나의 가리킴을 따른다면, 그대는 그대의 마음 또한 인식하지 않는가
그리고 이제 이것 뿐 아니라, 고통을 겪는 자 또한
이것은 누군가에게는 최초의 커다란 발걸음이다
마음의 상태들로 고통을 겪는 동일시 는 동전 하나의 양쪽 면이다
마음, 그리고 그것으로 고통스러워하는 자, 둘 다 인식가능하다
그리고 사람들이 이것을 처음 들을 때
it takes a while to go behind the screen of what you're familiar with
but what i'm showing is most natural thing
and yet very few human beings are aware of it
if you are not aware of it, you will suffer
and i see that, the most important discovery for human being, is to wake up to recognition of that space within you, your true self,
from where the perceiving, the seeing of your person and its suffering is watched
그대가 익숙한 화면 뒤로 가는데는 시간이 좀 걸린다
하지만 내가 보여주고 있는 것은 너무나 자연스러운 것이다
하지만 그것을 인식하는 인간 존재들은 거의 없다
그대가 그것을 인식하지 않는다면, 그대는 고통을 겪을 것이다
그리고 나는 인간 존재에게 가장 중요한 것은, 깨어나 그대 안의 공간, 그대의 진짜 자신을 알아차리는 것이라 본다
그대의 제한된 인식과 그것의 고통이 바라보아지는, 인식하는 곳
when you first begin to recognize this, you feel immediately feel vast space within you, then mind comes very strong
as though it's going to punish you for freedom
so the mind is, in the sense of behavior, doesn't want to set the ego person free
because it through the personal identity and belief, that the ego mind lives
and it's not going to cooperate with anything that threatens its existence
and this stage, many people who meet me run away
they run away with the mind, and they still suffer
maybe at the beginning, they turn away, it's like 'satsang is bringing up too much pain', they're blaming satsang for their pain, don't blame mind or ego
but when they leave and they see also, initially, the ego mind is very kind 'almost died, almost got into so much trouble, now you're nomal again, stay like this'
but already grace is inside, - 'i tasted something vast. it was no mind, no ego there, why am i suffering this, i am suffering because of this?'
little by little bit, coming back
그대가 처음으로 이것을 알아차리기 시작할 때, 그대는 즉시 그대 안의 광대한 공간을 느낀다
그런 다음 마음이 아주 강하게 온다
자유를 향하는 그대를 처벌하겠다는 듯이
그래서 마음은, 태도의 느낌에서, 에고-제한된 인식이 자유로워지는 것을 원하지 않는다
왜냐하면 제한된 인식에의 동일시와 믿음을 통해, 에고 마음이 살기 때문이다
그 자신의 존재를 위협하는 어떤 것에도 협력하지 않을 것이다
그리고 이 단계, 나를 만나는 많은 사람들이 달아난다
그들은 마음을 갖고 달아난다, 그리고 여전히 고통을 겪는다
아마 처음에는, 그들이 돌아서서, '사트상이 너무 많은 고통을 일으킨다' 라고 하는 것 같다
그들은 그들의 고통에 대한 원인으로 사트상을 비난한다, 마음이나 에고를 비난하지 않는다
하지만 그들이 떠날 때, 처음에는 에고 마음이 아주 친절하다는 것을 본다,
'거의 죽을 뻔 했다, 너무나 많은 문제로 들어설 뻔 했다, 너는 다시 정상이다, 이렇게 있어라'
하지만 이미 은혜로움이 안에 있다
'나는 뭔가 광대한 것을 맛봤다. 그것은 마음 없음 이었다, 에고가 없다, 내가 왜 이것으로 고통을 겪는가, 내가 마음 없음으로 고통을 겪는가'
조금씩 조금씩, 돌아온다