Mooji

어떤 사람들은 이 동요를, 밖의 무언가가 그 원인이라고 이해한다

숫자없음 2022. 12. 20. 16:17

we don't exercise it because our attention is caught in the desire for some experiences that will be compromised with such a powerful offering,
we're not squeezed in that way
when we are squeeded, something let go
like we say, throw your warm potato, you can ask what to do with it,
if you throw your hot potato, you're not going to ask what to do with it, let go of it
so in the same way, some things life sends, some experiences come which are so painful, they don't have a chance to land, drop them
and even things that may have been preserved within your being for a long time, just gets flushed out,
but rarely count as a grace because we remember the pain rather than the release
and something that has to get cured
we have to be cured, not just relieved, but released from that in some way
and pain will stop and transcendence will rise

우리는 연습하지 않는다,
우리 주의가, 그렇게나 강력하게 내주는 것을 약하게 만들 경험들을 향한 열망에 잡혀있기 때문이다

우리는 그런 식으로 짜내어지지 않는다,
우리가 짜내어질 때, 무언가가 놓는다
따뜻한 감자를 던지면, 그대는 그것으로 무엇을 할 지 물을 수 있다,
뜨거운 감자를 던지면, 그대는 그것으로 무엇을 할 지 묻지 않을 것이다, 놓는다

같은 식으로, 삶이 보내는 어떤 것들, 너무 고통스러운 경험들, 그것들은 내려앉을 기회를 갖지 못한다
오랫동안 그대의 존재 안에 보존되어 온 것일 것들조차, 그냥 내보내진다
하지만 좀처럼 은혜로움으로 여겨지지는 않는다, 놓는다는 것보다 고통을 기억하기 때문에
무언가가 치유되어야 한다
우리는 치유되어야 한다, 단지 안도하는 것이 아니라, 어느 면에서 그것에서 놓여나야 한다
고통은 멈추고, 변형이 일어날 것이다


what about can i even say that i am as pure as connected as it is,
perhaps in itself, when it has not identified or projected personhood,
could i am - itself, unassociated with personhood be the pure reflection in the mirror i am, absolute is relfected?

'나 다' 그대로 순수한
아마 그 자체인,
그것이 제한된 성격과 동일시하거나 제한된 성격을 투사하지 않을 때
'나 다' 그 자체가, 제한된 성격과 연결되어 있지 않고, '나 다' 인 거울에 순수하게 비추어 보이는 것이, 절대 가 비추어보이는 것일 수 있을까

let it sink in

그것이 가라앉도록 두어라

as we say the i am is the purest light reflection of the absolute,
the i am denotes one's being, one's presence, one's sole existence you can call it,
but somehow maybe divine intention, something comes out from the i am which is impersonal and becomes personal
the sense i am, truly means, in the highest sense, i am beingness, i am consciousness,
not i am a person,
so i am person, looks like its one step further out into state of delusion,
still goes by the sense i am
and we all sepak and know the language i am person
once you come, i am person, so many categorizations come for us,
to form a kind of mode on top of the i am the person idea

'나 다' 가 절대 의 가장 순수한 빛을 비추어 보이는 것이라고 하듯,
'나 다' 는 존재, 현존을 나타낸다, 홀로의 존재라 할 수도 있겠다
하지만 어떻게 해서인가 아마도 신성한 의도가,
무언가가 제한되어 있지 않은 그 '나 다' 로부터 나와서 제한되게 된다
'나 다' 는 느낌은 진실로, 가장 높은 의미에서, 나는 존재다, 나는 의식이다 를 뜻한다
나는 어떤 사람이다 가 아니다

그래서 '나는 어떤 사람이다' 는 환영의 상태로 한 걸음 들어선 것 같아 보인다
그럼에도 '나 다' 라는 느낌이 있다
그리고 우리 모두 '나는 어떤 사람이다' 라는 언어를 말하고, 안다
그대가 '나는 어떤 사람이다' 로 들어서고 나면, 너무나 많은 범주들이 우리에게 나타난다--
'나는 어떤 사람이다' 라는 생각에 더해, 형태와 같은 것을 만들어낸다

what is the religion of i am?
what is the gender of i am?
what is the nationality of i am?

'나 다' 의 종교는 무엇인가
'나 다' 의 성별은 무엇인가
'나 다' 의 국적은 무엇인가

only when it projects into personhood, then the qualities in the realm of manifest, it can take this quality
and we can take often reading of what we call life in the world from the measure of the i am

그것이 제한된 성격을 투사할 때에만, 드러나 보이는 영역에서 특질들을 취할 수 있다
그리고 우리는 흔히 그 '나 다' 의 평가에서, 세상에서의 삶이라 하는 것을 해석한다

the sense of personhood is in fact behind is the i am
but it's unaware of itself in its completeness, and taking the reading of itself based upon situations, circumstances, conditoning, habits, becomes its reading
when it takes on the identity of personhood, it's constantly being drained, in a way,
we need holiday, we need a break, something to lift, we need
what is charging this i am person?
it must be that either its einvironment become so draining,
that somehow in that draining auspiciously is an opportunity to look back where it comes from
where am i come from
what is my source? who's my parents? where is my origin?
and that is beginning of spirituality or religion or search for source

제한된 성격의 느낌은 사실 그 뒤에 '나 다' 가 있다
하지만 그것의 완결에서 그것이 그 자신을 인식하지 못한다,
그리고 그 자신을 입장, 상황, 조건화, 습관 에 근거해 해석한다
그것이 제한된 성격의 동일시를 취할 때, 어느 면에서 그것은 끊임없이 소모된다,
휴가가 필요하다, 휴식이 필요하다, 기운을 북돋울 것이 필요하다, 우리는 필요로 한다

무엇이 이 '나는 어떤 사람이다' 를 변화시키는가
그것은 그것의 환경이 아주 소모되는 것이어서, 어떻게 해서인가 그 소모가, 상서롭게
그것이 어디에서 오는지를 돌아볼 기회다,
나는 어디에서 오는가
나의 근원이 무엇인가, 나의 부모는 누구인가, 나의 기원은 어디인가
그리고 그것이 영적인 것, 혹은 종교 혹은 근원 탐색의 시작이다

where is the source of i am person?
is it drained?
does it need to charge it?

'나는 어떤 사람이다' 의 근원은 어디에 있는가
그것은 소모되는가
그것이 그것을 바꾸어야 하는가

when we're in a state of strong personhood, we're really ill-equipped to observe personhood
even when we're in a strong identity of personhood, the power of yourself as awareness is still inherent
but it is not exercised
because tendency of personhood is to feed on the world through the senses, mind, outward rather than heart-wardly

우리가 강하게 제한된 성격의 상태에 있을 때,
우리는 정말, 제한된 성격을 바라보도록 제대로 갖추어져 있지 못하다
우리가 강하게 제한된 동일시 안에 있을 때에도, 각성으로서 그대 자신의 힘은 여전히 내재해 있다
하지만 그것이 연습되지 않는다
제한된 성격의 성향은, 감각, 마음 등 밖으로 향하는 것들을 통해 세상을 먹고 살기 때문이다,
가슴을 향하기 보다는

why we are doing this, to find out, if really action helps us to be awake,
doing something, on the basis of personhood by itself, does that bring you back to source?
do we even have a sense that there is something called the source?
this is the effect of the what's called maya
we're so accustomed to identify ourselves as personhood, that we totally forgot our real nature
and a state, world of personhood is a state of disturbance
some people recognize this disturbance and something outer is the cause of it
but maybe something outer is the instrument to trouble this person enough, then it turn back

우리는 왜 이것을 하고 있는가
발견하기 위해
정말로 행동이 우리가 깨어나도록 돕는 것이라면, 제한된 성격의 근거에서 무언가를 하는 것이,
그것으로 그대를 근원으로 되돌리는가
우리는 근원이라 하는 무언가가 있다는 느낌을 갖고 있는가
이것이 환영이라 불리는 것의 효과다

우리는 우리 자신을 제한된 성격으로 동일시하는데 너무 익숙해 있어서,
우리의 진짜 본성을 완전히 잊었다
그리고 제한된 성격의 상태, 세상은 동요 상태다
어떤 사람들은 이 동요를, 밖의 무언가가 그 원인이라고 이해한다
하지만 아마도 밖의 무언가는 '이런 사람' 에게 문제를 일으키기 충분한 계기일 것이다, 그런 다음 그것은 되돌아간다

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