내가 있다 는 말 없는 내가 있다, 자연스러운 현존의 느낌
when you speak of i, watch the i
i - watching
i sense is naturally spontaneouly present with you
actually it represent yourself, the feeling of i
but once started to develop content, description, you take it into personal
an intuition, sense i or i am, it's vacant, empty
it's not empty in a negative way or personal way or objective way
it's just that space of awareness, the conscious awareness itself
it has no history, desire, projection, plan
and somehow when it is self aware, with that comes this wonderful space of harmony and peace, and no neediness, isn't it?
or restlessnes isn't
그대가 나 라고 할 때, 그 나 를 봐라
나 - 바라보기
나 라는 느낌은 자연스럽게, 즉시적으로 그대와 있다
사실 그것은 그대 자신을 나타낸다, 나 라는 느낌
하지만 내용, 설명이 생겨나기 시작하면, 그대는 그것을 제한된 인식으로 받아들인다
직관, 나 인 느낌 혹은 내가 있다,
그것은 비어있다
부정적으로 혹은 제한된 인식으로 혹은 대상의 식으로 비어있는 것이 아니다
그냥 각성의 공간이다, 그 자신을 의식하는 각성이다
그것에는 역사, 욕망, 투사, 계획이 없다
그리고 어떻게 해서인가 그것이 자각일 때,
그것과 함께 이 멋진 조화, 평화, 결핍 없음의 공간이 온다,
그렇지 않은가
혹은 불안함이 없다
it's very difficult to express these things, if we listen to through the mind
because mind doesn't admit that, always up to something, always need something, it needs another step to go some place, to do something, to overcome something, to change something
that's the nature of mind oriented person or personal sense of i
이런 것들을 표현하기는 아주 어렵다, 우리가 마음을 통해 듣는다면
왜냐하면 마음은 그것을 인정하지 않는다,
항상 뭔가에 이르려 한다, 뭔가를 필요로 한다,
어느 곳으로 가는 또 다른 단계를 필요로 한다,
무언가를 하고, 무언가를 극복하고, 무언가를 변화시키려 한다
그것이 마음 지향의 제한된 인식 혹은 제한된 나 라는 느낌의 본성이다
so abiding in the natural self awareness, self focus, non-dual focus,
is not focus on anything outside of you
but it is self focus and non-visual focus and resting in that
there's no tension
there is attention, but there is no tension in that
자연스러운 자각, 자신에의 초점, 비이원적 초점을 따르는 것은,
그대 밖에 있는 것에 초점을 두는 것이 아니다
자신에의 초점, 비시각적 초점이다, 그리고 그것에서 쉰다
긴장은 없다
주의는 있다, 하지만 그것에 긴장은 없다
where attention or tension may arise, appear,
there's a sense of the force of mind or habit wanting to intrude upon that
it really cannot, because cannot be lessened
but what we're talking about play of attention,
and mind will present any number of possibility or taste to engage with it,
and by habit, the miinute they're followed, they start to go into the mode of person a little bit
주의나 긴장이 일어날 때, 나타날 때,
마음이나 습관의 힘의 느낌이 있다, 그것 을 침범하고 싶어한다
그건 정말 그럴 수 없다, 줄어들 수 없다
하지만 우리가 주의의 놀이에 대해 말하는 것은,
마음이 가능성을 얼마든지 제시할 것이고, 혹은 그것에 들어서서 맛볼 것이다,
그리고 습관으로, 그것들을 따르는 순간, 좀 제한된 인식의 형상으로 들어서기 시작한다
so just watch that, and don't get too much into the activity
it's just quietly abiding in and as the natural sense of being
the i am without the words i am, the natural sense of presence
it's already here, so there's nothing make it here
actually it's so here that it cannot not be you
그것을 그냥 바라봐라, 그리고 너무 많이 활동으로 들어서지 마라
그냥 자연스런 존재의 느낌으로서, 존재의 느낌을 조용히 따르는 것이다
내가 있다 는 말 없는 내가 있다, 자연스러운 현존의 느낌
그것은 이미 여기에 있다, 그래서 그것을 여기에 만들 것 없다
사실 그것은 너무나 여기에 있다, 그대가 아닐 수 없다
everything else is permitted to come, everything can come
why say, they can come and not be pushed away,
is that if you try to push things away by force, you have an issue with it
and to have an issue, you become a person
but if you are observing that movement, it's not a dualistic observing, non-dual observing,
means resting in and as awareness itself
and to ensure you can watch when any subtle movement such as to go into shapes, you're simply aware of that,
but you're aware that that is not truth, that is just sort of movement or distractions
for a while, quietly, there's nothing sweaty about
in fact, it is very plesurable thing
그 밖에 모든 것이 오도록 허용된다, 모든 것이 올 수 있다
왜 그것들이 올 수 있고, 밀어 내지지 않는다 라 하는가 하면,
그대가 강제로 밀어내려 하면, 그것과 문제가 있다,
문제가 있다는 것은, 그대가 제한된 인식이 된다
하지만 그 움직임을 바라본다면,
그것은 이원적인 바라봄이 아니다,
각성 그 자체에서, 각성 그 자체로서 쉰다는 뜻이다
그리고 모양으로 들어서는 것과 같은 어느 미묘한 움직임이라도,
그대가 확실히 바라보도록,
그대는 단순히 그것을 인식한다
하지만 그것이 진리가 아니라는 것을 인식한다, 그냥 움직임 혹은 장애와 같은 것이다
잠시, 조용히,
땀 뻘뻘 흘리며 해야 할 것 없다
사실 아주 기분 좋은 것이다
in the beiginning, maybe a little bit of struggle because it might appear stronger at distracted attention,
then you are at abiding in your natural state
but with continuity and discipline, you conquer that ground
actually the sense i am, the beingness cannot be distorted, changed
it's only training the attention to abiding in it and the attention was an entity, it loves to be in it
attention is an instrument of consciousness
처음에는 아마 좀 몸부림이 있을 수 있다,
장애가 되는 주의로 강하게 보일 수 있기 때문이다
그 때 그대는 그대의 자연스러운 상태를 따르는데 있다
계속해서, 단련으로, 그대는 그 근거를 정복한다
사실 내가 있다는 느낌, 존재 는 왜곡될 수 없다, 변할 수 없다
단지 주의를 단련시켜 그것을 따르게 하는 것이다,
그리고 주의는 어떤 존재였다가,
그것은 그 안에 있는 것을 너무나 좋아한다,
주의는 의식의 도구다
it's just that subtle abidance
from being, a bodyguard or security, the attention is almost like at first security person or something watching,
but gradually becomes a joy
because by looking at this, it eliminates any sense of threat,
or becoming distracting away from, it's also imagined,
so gradually something just comes to rest in natural abidance
그냥 미묘하게 따르는 것이다
존재에서, 주의는 처음에 거의 경호원 같다, 뭔가를 지켜본다,
하지만 점차 기쁨이 된다
바라보는 것으로, 어떤 느낌의 위협이든 제거하기 때문이다
혹은 장애에 걸려 벗어나게 되는 느낌을,
그것 또한 상상된 것이다
그래서 점차 뭔가가 그냥 자연스럽게 따르는데서 쉬게 된다
as you get used to it, such a delight
the greatest delight is to honor your harmonious being
그대가 그것에 익숙해질수록, 너무나 기쁨이다
가장 큰 기쁨은 그대의 조화로운 존재를 소중히 하는 것이다
with that, the more you do this, the more mind becomes agreeable state, more pleasant state to work
and all of its diversities,
because mind is good by nature,
but when it is in some way spoiled or dirted by water of ego, it becomes muddy
when it is expressed through self attention, it's beautiful, becomes blessing, harmony
and you see there's no fundamental difference between the object and the subject,
the object be manifest world, the subject be in the sense of presence,
they become one
그것으로, 그대가 이렇게 할수록, 마음은 일치하는 상태가 되어간다, 작업하기 좋은 상태가,
마음의 그 모든 다양성이,
왜냐하면 마음은 본성상 좋다
하지만 그것이 어느 식으로 에고의 물로 망가지거나 더러워질 때, 탁하게 된다
자신에의 주의를 통해 표현될 때 그것은 아름답다, 죽복, 조화가 된다
그리고 그대는 객체와 주체 사이에 근본적인 차이가 없다는 것을 본다
객체는 드러나는 세상, 주체는 현존의 느낌으로,
그것들이 하나가 된다
attention is the desire to serve the beingness
but because it has been spoiled by going towards the mind energy or personal energy,
and in it feels reluctant, strenuous to abide,
it its nature is good
but very quickly, it takes again the sweetness of self abidance and it loves it,
and it supports everything, it does everything to support, being at home in its root
주의는 존재에 헌신하고자 하는 열망이다
하지만 마음 에너지 혹은 제한된 인식의 에너지를 향해 가는 것으로 망가져 왔기 때문에,
따르기를 꺼려한다, 힘들어한다
그것의 본성은 좋다
아주 빠르게, 다시 자신을 따르는 감미로움을 선택한다,
그것을 사랑한다,
그리고 그것은 모든 것을 지원한다, 지원하기 위한 모든 것을 다 한다, 그것의 근원에 집에 있는 것을