모든 이들이 주의를 기울이는 기간이 짧다
그대의 의식과 주의가 너무 많이 밖으로 나간 것을,
그들은 너무나 명확하게 볼 수 있다,
그리고 그대는 그렇게는 다가가지 못할 것이다
how i can explain, what is isness,
내가 어떻게 isness 를 설명해야 하겠는가
you just have to stay with it,
in these days, everybody wants things like this (한 번에 딱), and even the consciousness has adopted something fast because another phase now, everybody has short attention span,
nobody has time, everybody is in a hurry,
not even the unemployed have time,
everybody's running around,
nobody has time to sit anymore nevertheless some sitting is important,
to sit with something and to really follow something like this
그대는 그저 그것과 함께 앉아있어야 한다
요즘은, 모든 사람들이 한 번이면 되는 것들을 원한다,
그래서 의식조차 뭔가 재빠른 것을 택한다,
지금은 또 다르게, 모든 이들이 주의를 기울이는 기간이 짧다
아무도 시간이 없다, 모든 사람들이 서두르고 있다
고용되지 않은 사람들도 시간이 없다
모든 사람들이 뛰어다니고 있다
좀 머물러 있어야 하는 것이 중요함에도, 아무도 더 이상 가만있을 수 있는 시간이 없다
뭔가와 함께 머무르며, 정말로 따라야 하는 것들에 내어줄 시간을 갖고 있지 않다
in older times, you'd have to really sit,
you'd have to really be watched for a while to see if you're qualified even be a student,
the criteria of accepting this as student would not be because you have money to pay for retreat,
the master is not interested in your money,
이전에는, 그대는 정말로 앉아있어야 했다,
학생이 될 수 있는 자격이 있는지 보기 위해, 그대는 잠시 지켜보아져야 했다
학생으로 받아들이는 기준은, 그대가 받아들여지는 데 드는 비용을 지불할 수 있는 돈을 갖고있느냐가 아니다,
스승은 그대의 돈에 관심이 없다
there's nothing you can do for an awakening being that they want from you, not even your praise,
so they don't want anything,
but they don't want to waste their time,
so they would not accept students who just come and start to explain, complaining, 'oh, i've been doing for 3 weeks',
3 weeks?! go and sit down,
they would not accept,
you must put your attention on the thing,
when you've done it, the teacher may give you a certain kind of thing to, want you to reach a certain stage and your seeing is opened up,
they may send you, like i want to do here sometimes, there's a meditation box over there, i don't wanna see you for 2 days, you go in there now and don't talk to anybody, give me your phone also,
and you sit and you contemplate these things,
then when i see you, i want to hear from you what you have seen,
깨어난 자에게, 그들이 그대로부터 원하는 것을 할 수 있는 것이 아무것도 없다, 그대의 칭송조차 아니다,
그렇게 그들은 아무것도 원하지 않는다
하지만 그들은 시간을 낭비하고 싶어하지 않는다
그래서 그냥 다가와 이리저리 설명하고, 불평해대는, '와, 난 3주동안 했단 말이오' 라는 자들을 학생으로 받아들이지 않는다
3주라고?! 가서 앉아,
그대는 그대의 주의를 두어야 할 것에 두어야 한다
그대가 그렇게 했을 때,
스승은 그대에게 어떤 것을 제시할 수도 있다, 그대가 특정 단계에 이르기를 바란다, 그대의 바라봄이 열리기를,
그들은, 내가 여기에서 가끔 그러고 싶은 것처럼, 저기 명상 상자가 있다, 난 그대를 이틀동안 보지 않겠다, 지금 그 곳에 들어가라, 아무에게도 말을 걸지 마라, 폰도 내게 달라, 라는 식으로 그대를 보낼 수도 있다
그대는 앉아서 이러한 것들을 숙고한다
다음 번에 내가 그대를 볼 때, 난 그대가 발견한 것을 듣고 싶다
that will be the kind of sometimes interactions that you'll have
그러한 것이 때론 그대가 겪을 상호작용일 것이다
but now since people, beings like Ramana Mahareesh,.............., Papaji, opened up these things to everybody,
they say, they're now speaking in the market place about freedom,
anybody can come and sometimes people are very impatient, they want like this(한 번에 딱),
and i said, no, there must be some integrity in your seeing that you have to be persistent,
but first of all, the teacher must make sure that you have the correct guidance,
once you have that, they follow up what is doing
because somewhere along the line, if you say, 'ever since last rishikeshi season',
if you had the proper guidance and you're following the proper guidance, you should be saying something more than this,
you could not be just saying, 'oh, i'm still stuck with this and i don't even understand what you mean by isness',
그러나 이제는, Ramana Mahareesh, ........, Papaji 와 같은 존재들은 이러한 것들을 모든 이들에게 열었다,
그들이 말하길, 그들은 이제 자유에 대해 시장에서 말을 하고 있다, 라고
누구라도 올 수 있다
때로 사람들은 너무 참을성이 없다, 한 번에 끝나기를 원한다,
그리고 내가 말한다, 아니다, 그대가 보는 것에서 통합이 좀 있어야 한다, 그대가 끈질기게 해야 한다,
하지만 무엇보다도, 스승은, 그대가 정확한 안내를 받는지를 확실히 해야한다
일단 그대가 그것을 지니고 있으면, 잘 따라낸다
그대가 말하는 어느 지점에서, '지난 rishikesh (Mooji 사트상이 있던) 이후..............' 라 말하는데,
그대가 적절한 안내를 받고, 적절한 지침을 따라왔다면, 그대는 이것 이상의 것을 말해야 한다,
그대가 그냥, '아, 난 아직 걸려있고, isness 가 뭔지도 모르겠다' 고 말할 수 없다
you don't understand it, you experience it,
is not something for your head,
is not like the end, we're gonna end up terms examination, and this is theory, you're gonna write it',
그대는 그것을 이해하지 못한다, 경험하는 것이다,
그대의 머리를 위한 것이 아니다,
기말고사와 같은 것이 아니다, '이것이 이론이니, 그것을 적어내라' 와 같은 것이 아니다
no, they'll be able to look at you and say, 'yaha, what's happened with you? you look confused, you're thinking all the time',
아니, 그들은 그대를 보고 말할 수 있을 것이다, '하, 그대에게 무슨 일이 일어났는가, 혼란스러워보이고, 내내 생각하고 있네',
your consciousness and attention is externalized too much,
they can witness you so clearly
and you would not come like that
그대의 의식과 주의가 너무 많이 밖으로 나간 것을,
그들은 너무나 명확하게 볼 수 있다,
그리고 그대는 그렇게는 다가가지 못할 것이다
................what is left, even you cannot speak about it,
if i ask you what is left, your inability to speak about it, i would accept it as your answer more,
then you start to tell me, 'yes, i can see the isness.........'
oh, please, no, i'd rather see your, your inability will become your eloquence
...............남는 건 무엇인가, 그대는 그것에 대해 말할 수 조차 없다,
내가 그대에게, 남는 게 무엇인가, 라 묻는다면, 그것에 대해 말할 수 없는 그대를, 나는 그것을 더 답한 것으로 받아들일 것이다,
그 다음 그대가 내게, '맞아요, 난 isness 를 볼 수 있고.............' 이라 말하기 시작하면,
오, 제발, 그러지 마라, 나는 그대가 오히려,
그대의 답할 수 없음이 그대의 설득력일 것이다
the more you do it, the more subtle their power, observing become,
more and more subtle and subtle until you're vanished as a separate, the sense of your separateness somehow merges in the deep awareness,
there's no i left over to come and talk about
그대가 더 할수록, 그 힘, 관찰은 미묘해진다,
점점 더 미묘해진다, 분리된 것으로서의 그대가 사라질 때까지,
그대의 분리감은 어떻게든 깊은 자각 안으로 녹아든다,
나타나 그것에 대해 말할 수 있는 나 라는 게 남지 않는다