Mooji

어떻게 그대는 자유롭지 않은가

숫자없음 2018. 1. 7. 18:28



그대가 그대 자신을 person (좁은 의식),

마음, 몸, 나는 행동을 하는 자, 생각을 하는 자, 성공하거나 실패하는 자, 로 동일시하는 한,


그리고 그대는 이것들이 진실인지 그 밖의 다른 것인지 조사하지 않는다





you think you have a life

there is life, i am life, you are life.

again, you cannot help it because we are educated, conditioned to believe there is me and i have this life


그대는 그대가 삶을 갖고 있다고 생각한다

삶이 있다, 내가 삶이다, 그대가 삶이다

다시, 

그대가 어쩔 수 없다, 왜냐하면 우리는 내가 있고, 내가 이 삶을 갖는다고 배웠고, 조건 지워졌기 때문이다


consciousness takes this characteristic also, it assumes this for a while,

bodily identity, also, it assumes for a while,

i am this person, you're that person, i like this one, i don't like this one,

that is very fierce realm and of course all tastes this, everyone,

even the buddha, the christ in this world, they were also at some point emersed in conditioning, they had to be

because how else could they speak to you, speak to me?

because they understood this is the you've been by the serpent of duality, you believe you are this person

and you are not this person.

i also believed like you but somehow i freed myself from this

then the diciple ask, how did you do this?

/i'll show you and explain, all that you see including this body, call yours, you're perceiving of your senses, mind, of thoughts, memory, your imaginative powers, all of these things, they're phenomenal to you. 

they cannot exist independent of your perceiving of them. 

are you aware of this?


의식은 이런 특성을 잠시 취한다

몸에의 동일시 또한.

나는 이런 사람이다, 너는 그런 사람이다, 나는 이것이 좋아, 나는 이것을 좋아하지 않아,


아주 광포한 영역이다

물론 모두가 이 맛을 본다, 모두가

buddha 도, christ 도, 그들 또한 어떤 지점에서 조건화에 스며들었다, 그들은 그래야 했다

그렇지 않으면 그들이 어떻게 그대에게, 나에게 말할 수 있겠는가

그들은 이것이 그대가 이중성의 악마에 의해 있어 온 것이라는 것을 이해했다, 그대는 이런 사람이라고 믿는다는 것을

그리고 그대는 이런 사람이 아니다

나 또한 그대처럼 믿었다, 하지만 어떻게 해서인지 난 이로부터 자유로워졌다


그러고나서 제자가 묻는다,


어떻게 했나요?/


내가 보여주고 설명해주겠다, 이 몸을 포함해 그대가 모든 것을 그대의 것이라 부른다, 

그대는 그대의 감각, 마음, 생각, 기억, 상상력, 이 모든 것들을 인식한다

그것들은 그대에게 현상이다

그대가 그것들을 인식하는 것과 동떨어져 존재할 수 없다

그대는 이것을 인식하는가/



/the diciple says, yes, i am aware of it, sir.

/who are you, who is aware of this? are you the same thing as thing that you're aware of?

/diciple, 'i cannot be that, they keep coming and going but i'm the witness of their coming and going

/can the witness also identified? is it also coming and going? 

/no, it seems it's not

/ah, very good, stay there, don't identify with anything. 

does the witness have color or have weight or size?

/no, i cannot find, i cannot find witness, only thing i know that witnessing is somehow happening

/but to whom is it happening?

/something wants to say, it's to me.

and you are what?

/i can't find it

/very good and who can't find it?

/i don't know

/who are you

/i can't say

/what can you say

/everything seems to be just happening

/that which is witnessing the happening, is that also happening?

/it doesn't seem to be, it seems to be constant

/ah, stay there. from there what is your name?

/no name


제자는 말한다,

네, 나는 그것을 인식합니다/


그대는 누구인가, 이것을 인식하는 그대는? 그대가 인식하는 것과 같은 것인가/


제자, '내가 그것이 될 수 없습니다, 그것들은 계속해서 오고 갑니다, 하지만 나는 그것들이 오고 가는 것을 바라보는 자입니다/


주시자 또한 동일시될 수 있는가, 그것 또한 오고 가는가/


아니요, 그런 것 같지 않습니다/


아, 아주 좋다, 그곳에 머물러라, 어떤 것에도 동일시되지 마라

주시는 색깔이나 무게, 크기를 갖는가/


아니요, 나는 바라보는 자를 찾을 수 없습니다, 내가 아는 유일한 것은 바라보는 것이 어떻게든 일어나고 있다는 것입니다/


하지만 누구에게 일어나고 있는 것인가/


무언가, 나에게, 라고 말하고 싶어합니다/


그러면 그대는 무엇인데?/


찾을 수 없습니다/


아주 좋다, 누가 찾을 수 없는가/


모르겠습니다/


그대는 누군가/


말할 수 없습니다/


말할 수 있는 것은 무엇인가/


모든 게 그저 일어나고 있는 것 같습니다/


일어나는 것을 바라보고 있는 그것 또한 일어나는가/


그런 것 같지 않습니다, 그건 움직이지 않는 것 같습니다/


아, 거기에 머물러라. 거기에서 그대의 이름은 무엇인가


이름은 없습니다/



like that


이렇다


what problems do you have?

/i don't know what the problem is


그대는 무슨 문제를 갖고 있는가

/무슨 문제인지 모르겠습니다


like that


이렇다


something seems to be arising like doubt

/ok, what is doubt about?

/the doubt seems to be saying, can it be so easy?

/who's doubt is it?

/there's nobody

/so whould we clear about this doubt, now?

/there's no doubt


무언가 의심처럼 일어나고 있는 것 같습니다/

좋다, 무엇에 대한 의심인가/

의심은, 그게 그렇게 쉬워? 리 밀하는 것 같습니다/

그것은 누구의 의심인가/

아무도 없습니다/

그러니 우리는 이 의심을 명확히 풀어야 하는가/

의심은 없습니다


as long as you identify yourself as personality, mind, body, i'm the doer of actions, the thinker of thoughts, i am the one who succeed or fail

and you are not investigating whether these are truth or something else.


그대가 그대 자신을 person (좁은 의식), 마음, 몸, 나는 행동을 하는 자, 생각을 하는 자, 성공하거나 실패하는 자, 로 동일시하는 한,

그리고 그대는 이것들이 진실인지 그 밖의 다른 것인지 조사하지 않는다


so long as we continue to look for things, things will keep on appearing also

but when you look, who is looking at these things, who is wanting these things, what do you find,

it is all hoax

or you may find, no, something is still very strong, i want to be free,

then make use of this urge.

maybe the master say to you, 'show me first, how you are unfree and then i'll see if i can help you to be free, show me your chains, show me your prison and i will pick the lock for you, show me your prison,

then you'll have to respond to that.

how're you unfree?

how are you unfree?


우리가 계속해서 찾는다면, 그것들은 계속해서 일어날 것들이기도 하지만,


그대가 바라볼 때,

누가 이런 것들을 보고 있는가, 누가 이런 것들을 원하는가, 무엇을 발견하는가

다 허위다


아니면, 그대는, '아니야, 뭔가가 아직 너무 강하다, 난 자유롭고 싶다, 일 수도 있다

그러면 이 열망을 활용해라


스승은 아마 그대에게, '먼저 나에게 보여달라, 어떻게 그대가 자유롭지 않은지, 그 다음 내가 그대를 자유롭도록 도울 수 있는지 보자,

그대의 사슬을 보여달라, 그대의 감옥을 보여달라, 그러면 내가 그대를 위해 자물쇠를 따겠다, 내게 그대의 감옥을 보여달라.'


그러면 그대가 그것에 응답을 해야 할 것이다


어떻게 그대는 자유롭지 않은가



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