Mooji

감사가 그대를 대체한다면

숫자없음 2019. 6. 22. 18:41

우리가 자신들을 주로 성격, 제한된 인식으로 생각할 때,

우리는 힘이 거의 없다,

책 안의 인물들 같다, 책 안의 인물이, '들어봐라, 나는 다음 장에 나오지 않을거야, 이야기 진행 방식이 맘에 안 든다' 라는 생각을 갖는 것을 상상할 수 있겠는가

그리고, 그가 그 자신의 목소리를 갖고, '나는 나 자신의 것, 내가 원하는대로 할 것이다' 라고 생각한다

 

그런 인물조차 작가의 창조물이다, 제한된 인식의 견지에서 나오는


 

 

when are you going to be what you are?

then you say, when i stop giving attention to the story,

this is true, in fact, that's one way you can say,

when i stop giving attention to the story, then somehow the attention drops back inside what i am

but something seems to, like some reflex, it goes back into making stories,

so story machine, keeping making a story,

was story maching going? tell me, -

 

그대는 언제 그대인 것이 될 것인가?

그 다음 그대가 말하길, '내가 이야기에 주의를 주는 것을 멈출때',

 

이것은 사실이다, 사실, 그대가 말할 수 있는 하나의 방식이다

'내가 주의를 이야기에 주는 것을 멈출때',

그러면 어떻든 주의가 나인 것으로 돌아간다

하지만 무언가, 반사적인 것처럼, 이야기를 만드는 것으로 돌아간다

그래서 이야기 기계는, 계속 이야기를 만든다

이야기 기계는 계속 돌아가고 있었는가, 

 

your answer to imagine, we're just, who cares?

when it's like, who cares, it's finished,

when it's like, yes, actually, because i keep putting oil, then i'm using the wrong kind of oil,

that's a story, when you say, - i don't care about that now, then it is finished,

you don't have to fix it, leave it,

how you can leave it?

how can the story sruivive the Invitation also?

while the people come, they listen to the Invitation, they're listening,

they listened yesterday, the day before-listened,

because sometimes- in just listening, the mind wants to say, yeah, but you're not ready-,

but in the listening, it's again confirming

because just like we learned bad habits by repetition, we develop good habits by repetition,

if you're walking barefoot, and you step into a thorn, and it breaks up, 아, the foot,

i can't get him out, you may take another thorn to help take out the first thorn,

and when you take out the first thorn, you can throw both thorns away, isn't it?

 

그대가 그리는 답,

우리는 그냥, 알 게 뭔가,

알 게 뭔가 같을 때, 그것은 끝난다

'사실, 내가 계속 기름을 넣고 있고, 일종의 잘못된 기름을 사용하고 있기 때문에',

이것이 이야기이다, 

그대가 - '난 이제 그것에 대해 상관 안 한다', 그러면 그것은 끝난다

고치려 할 것 없다, 그냥 내버려둬라

어떻게 내버려 둘 수 있을까

 

또한 이야기가 어떻게 '초대'에서 살아남을 수 있는가 

사람들이 온다, 그들이 '초대'를 듣는다, 

어제 듣고, 그저께 들었다,

때로는 그냥 듣는 중에, 마음이, '그래, 하지만 넌 아직 준비가 안 됐다' 라 말하고 싶어한다-,

하지만 듣는 중에, 다시 확인한다

우리가 나쁜 습관들을 반복으로 배운 것처럼, 좋은 습관들을 반복으로 성장시킨다

 

그대가 맨발로 걷다가, 가시를 밟았다, '아아, 발이-'

가시를 꺼낼 수 없다, 또 다른 가시로 첫 번째 가시를 꺼낼 수 있을 것이다

그리고 첫번째 가시를 꺼낼 때, 그대는 두개 다 던져버릴 수 있다, 그렇지 않은가

 

so concepts, certain cocepts are the thorns to remove the ignorant concepts, wrong concepts,

when the ignorance is removed, then even the good concepts can go also,

because that which is beyond concepts,

it can use concepts, of course, in our dynamic functioning, we have to interact and act so on,

and i want to say this very clearly,

because there are some voices that feel, 'nah, it can dismiss the world',

i don't have that attitude,

in fact, i feel love, more love comes, a real love, supportive love and inspiring love comes from the same place of discovery,

and it invigorates and nurtures and embraces whole world actually,

not selfish love, not i need, i need love, 

but the generating love come, it is part of it, 

just like this whole play of life on a sentient expression doesn't exist only on apparent earth,

i'm going to tell you, ok, in all the galaxies, in fact, is supported by same one soruce, it is like that,

whatever species we may find, it is supported by same one source, like that

and whether you want to call it pure consciousness or the God or reality,

it is not offended by whatever name you call it,

but the one who really has discovered is happy with every name and with no name,

because nothing can alter the perfection of the absolute

 

그래서 개념들, 어떤 개념들은 무지한 개념, 잘못된 개념을 제거하기 위한 가시들이다

무지가 제거될 때, 좋은 개념들조차 가버릴 수 있다

왜냐하면 개념들을 넘어선 그것이기 때문에

 

물론 우리 역동적 작용에서 개념들을 사용할 수 있다,

우리는 상호작용을 하고 행동 등을 해야 한다,

 

그리고 나는 이것을 아주 명확하게 말하고 싶다

'흐, 세상을 무시할 수 있지' 라는 목소리들이 있다,

나는 그런 태도를 갖고 있지 않다

사실, 나는 사랑을 느낀다, 더 많은 사랑이 온다, 진짜 사랑, 지지하는 사랑, 기운을 내도록 하는 사랑이 발견의 그 같은 곳에서 나온다

그리고 사실 온 세상에 활기를 주고, 양분을 주며, 끌어안는다

이기적 사랑이 아니다, 사랑이 필요해, 필요해 가 아니다,

일어나는 사랑이 온다, 이것은 그것의 일부이다

지각 있는 표현과 관련해, 이 온 삶의 놀이가 지구로 보이는 곳에만 있는 것이 아니듯

 

모든 은하들에서, 사실 같은 하나의 근원에 의해 지지 받는다, 

우리가 발견할 수 있는 무슨 종이든, 같은 하나의 근원에 의한 지지를 받는다, 그렇다

그리고 그대가 순수 의식이거나 신 혹은 실재 로 부르고 싶어하든,

그것은 그대가 부르는 무슨 이름에 의해 다치지 않는다

하지만 정말로 발견한 자는 모든 이름과, 이름 없음에 행복하다

아무것도 절대의 완벽을 바꿀 수 없으므로

 

when we are conceiving of ourselves mainly our characteristic, personality,

we have little power,

we are like characters inside the book, can you imagine the character inside the book?

having an idea, listen, i'm not going to appear in the next chapter because i don't like the way story is going,

and think that he's having his own voices, i'm my own, i'll do what i want,

so even such a character is the creation of the author, from the perspective of personhood,

but there's more than personhood inside this body,

the capacity is to go to consciousness itself,

which has happened now,

now you can see from, it's as though now it's like something is looking out from the vastness,

it doesn't need anchor of a body, it doesn't need to feel secure because of this body only,

you follow this?

because if we live so far, so rooted in body identity, we're afraid to lose this,

this is a time body, but the timeless is inside him, for a time,

 

우리가 자신들을 주로 성격, 제한된 인식으로 생각할 때,

우리는 힘이 거의 없다,

책 안의 인물들 같다, 책 안의 인물이, '들어봐라, 나는 다음 장에 나오지 않을거야, 이야기 진행 방식이 맘에 안 든다' 라는 생각을 갖는 것을 상상할 수 있겠는가

그리고, 그가 그 자신의 목소리를 갖고, '나는 나 자신의 것, 내가 원하는대로 할 것이다' 라고 생각한다

 

그런 인물조차 작가의 창조물이다, 제한된 인식의 견지에서 나오는

 

하지만 이 몸 안에는 제한된 인식 이상의 것이 있다

의식 자체로 갈 수 있는 역량,

지금 일어난 것이다

 

이제 그대는, 마치 무언가가 광대함으로부터 바라보는 것 같다,

그것은 몸을 정착할 것으로 필요로하지 않는다, 이 몸만으로 안전함을 느낄 필요가 없다

이것을 이해하는가

왜냐하면 만일 우리가 지금까지, 몸에의 동일시에만 뿌리를 두었다면, 우리는 이것을 잃을까 두렵다

이것은 시간 제한이 있는 몸이다, 하지만 시간이 존재하지 않는 것이 그 안에 있다, 잠시,

 

so the tendency may be, as in your case, you say,

sometimes, i see this - story machine is making up, tends to do this,

but now you became aware, you're not just pulled into the mechanism,

something is able to observe that, 

but the more you observe with detachment, the more you becomes to observe the observing itself,

 

그래서 습성이 있을 수 있다, 그대의 경우에는, 그대가 말하길,

'때로 나는 이 이야기 기계가 이야기를 만들어낸다, 이러곤 한다 는 것을 본다'

 

하지만 이제 그대는 인식하게 되었다, 단지 그 기계에 끌려가지 않는다

무언가 그것을 바라볼 수 있다

그대가 집착 없이 바라볼수록, 그대는 더욱 바라보는 것 자체를 바라보게 되어간다

 

is that too technical? is that too far to say that?

we're used to looking and reporting about the crime scene or the activity-

and we forget the one who's looking,

the one who's looking can be contibuting to what he see also,

because of his own temperament to create more or -to criticize, contibutes to the quality of the experiencing,

 

너무 어려운가, 이렇게 말하는 것은 너무 과한가

 

우리는 범죄 현장이나 행동에 대해 바라보고, 보고하는데 익숙해있다

그리고 바라보는 자를 잊는다

바라보는 자는 그가 보는 것에 또한 기여할 수 있다

그 자신의 기질이 더 만들어내고, - 더 비난하는 것이 그 경험의 특질에 기여한다

 

so that one who is in the position of witness,

if the witness has some characteristic itself, it's also part of the crime scene,

his report is not pure, it's contaminated with personal projections,

what sees this? in what does that seeing arise?

then a deeper seeing must be acknowledged that is more pure,

because it is impersonal,

when we come to the impersonal witness, that is the true i,

the ego can also be related as i in innitially, but that i is becoming more and more refined,

i becomes the i of the observer,

of ego is not ego, maybe still a little bit of ego in it, but it's observing ego,

but even this one who is observing the ego also is observable in th the deeper place

 

그러니 주시자의 자리에서 있는 자는,

주시자 자체가 어떤 성격을 갖는다면, 그것 또한 범죄 현장의 일부이다

그의 보고는 순수하지 않다, 제한된 인식의 투사로 오염되어 있다

 

무엇이 이것을 보는가, 무엇 안에서 이 바라봄이 나타나는가

그러면 더 깊은 바라봄이 알아차려져야 한다, 더 순수한 것,

제한이 없는 것이기 때문이다

우리가 제한이 없는 주시에 이를 때, 그것이 진짜 나 이다

에고 또한 처음에, 나로서 관계할 수 있다, 하지만 이 나 는 점점 더 정제되어 간다

나 는 바라보는 자의 나가 된다

에고가 에고가 아니다, 아마 약간의 에고가 있을 수도 있다, 하지만 그것이 에고를 바라본다

에고를 바라보는 이것조차 더 깊은 곳에서 바라보아질 수 있다

 

i want to share little bit about this thing of the 3 bird,

you want to say something more?

 

나는 조금 더 제 3 의 새 에 대해 나누고 싶다,

그대는 더 말하고 싶은 것이 있는가

 

(i just wanna say thank you, my gratitude alone just disappears me)

 

(그냥 감사하다 말하고 싶다, 나의 감사만이, 그냥 나를 사라지게 한다)

 

very good, did you say, your gratitude disappears you?

 

아주 좋다, 그대는, 그대의 감사가 그대를 사라지게 한다고 말했는가

 

(yes)

 

that is excellent, i've not heard that,

so if the gratitude has replaced you, i've not heard that expression before

and that is very spaccious,

could it be that - she observed, it could be like asking, the false to veryfy the true

rather than it is the true that recognize the false,

asking the false becomes the true?

no, the true just has to remain true, recognize false is false, it doesn't contibute to anything to true

 

훌륭하다, 나는 그런 말을 들어본 적 없다

그러니 감사가 그대를 대체한다면, 

나는 그런 표현을 들어본 적이 없다

아주 공간이 넓다

 

그녀는 바라보았다,

잘못된 것을 묻는 것으로 진짜인 것을 확인했다고 할 수 있을까

진짜인 것이 잘못된 것을 알아차린다기보다

 

잘못된 것을 묻는 것이 진짜가 되는가,

아니다, 진짜는 그냥 진짜로 남아있다, 잘못된 것을 잘못된 것으로 알아차리든,

그것은 진짜인 것에 어떤 것도 기여하지 않는다

 

 

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