쉬기 위해 항상 무언가를 해야 하는가
그대가 그냥 떨굴 수 있을 때,
내가 말하는 것처럼, 그대의 따끈한 감자를 내던져라,
그대는, '무엇을 해야 할까요, - 누군가에게 주는 건?'
내가 그대에게 아주 뜨거운 감자를 던진다면,
나는 그대가 내게, 무엇을 해야 할까요, 라고 물으리라 생각하지 않는다, 그대는 그냥 떨어뜨린다
if it means, keep inquring, keep inquiring--------------------,
then keep inquring,
you'll be like that, why is it just so hard? can you help me to inquire?
(그대가 말하는 것이)
계속해서 탐구하기만 하는 것을 의미한다면, 계속해서 탐구하고,
그 다음 계속해서 탐구하고,
그대는 그런 식일 것이다,
'왜 이렇게 어려워? 제가 탐구하는 것을 도와주시겠습니까'
no, i'm showing you,
suppose you ask me, 'how can i find some place to rest?'
sit down here,
'yes, but you know what i mean, i really want to discover it',
but you won't you sit down?
'yes, but i want to really have the experience of discovering, how to really sit and be very comfortable, could you help me, Guruji?'
-sit down,
아니, 나는 그대에게 보여주고 있다
그대가 내게, '내가 쉴 곳을 어떻게 찾을 수 있을까' 라고 묻는다 해 보자
여기 앉아라,
'네, 하지만 내가 말하는 것이 무엇인지 알잖아요, 나는 정말로 그것을 발견하고 싶어요',
하지만 앉지 그래,
'네, 하지만 나는 정말로 발견하는 경험을 하고 싶어요, 어떻게 정말로 앉아서, 아주 편안할 수 있는지, 나를 도와주시겠습니까, Guruji?'
-앉아라
sometimes this is what is happening,
mind is thinking, 'no but i want-',
and there's time for everything,
time when it's important to go much more deeply and subtlely and pursue some- operates,
as a time to just ingore it, are you practicing your ingoring?
not ingorance, just ignoring, nice,
mind goes, how about? - nah,
때로는 이것이 일어나는 일이다
마음은 생각한다, '아니야, 내가 원하는 것은-',
그리고 모든 것을 위한 때가 있다
훨씬 더 깊이, 미묘하게 가는 것이 중요한 때, 무언가 추구해서, 작용한다,
그냥 무시할 뿐인 때,
그대는 무시하는 것을 연습하고 있는가
무지한 것이 아니다, 그냥 무시하는 것이다, 멋지게,
마음은 말한다, '이건 어때?' - 아냐
every single thing, you must inquir to?
no, in the beginning, when you're first learning inquiry to look into it,
then you might experience some kind of paranoid inquiry or something,
'who's thristy?, who's tired?'
일일이 그대가 탐구해야 하는가,
아니다, 처음에는, 그대가 처음 들여다보며 탐구하는 것을 배울 때,
그대는 좀 쫓기는 탐구나 뭔가를 경험할 수도 있다
'목마른 것은 누구인가, 누가 피곤한가' 의 식으로
they're a little bit by little bit, you find out,
no, you don't have to waste with that,
do you always have to do something to relax?
no, now, how about now? let it go,
the mind is holding on, let him go,
is it possible though? you can just drop something,
trust me when it is worth really looking into it, something will help you to say here, begin to that,
조금씩 조금씩, 그대가 알아간다,
아니구나, 그대는 그런 것으로 낭비할 필요 없다
쉬기 위해 항상 무언가를 해야 하는가
아니다, 지금, 지금은 어떤가, 놓아버려라,
마음은 붙든다, 그를 보내라,
하지만 가능한가, 그대는 그냥 무언가 떨굴 수 있다
정말 들여다봐야할 때에는, 무언가 그대를 도와, 여기에서는 시작해라, 라고 말할 것이다
when you can just drop it, like i say, throw your warm potatoes,
you say, 'what shall i do?, - give it somebody?'
if i throw you a very hot potato, i don't think you would ask me what i should do it, you just, drop it
그대가 그냥 떨굴 수 있을 때,
내가 말하는 것처럼, 그대의 따끈한 감자를 내던져라,
그대는, '무엇을 해야 할까요, - 누군가에게 주는 건?'
내가 그대에게 아주 뜨거운 감자를 던진다면,
나는 그대가 내게, 무엇을 해야 할까요, 라고 물으리라 생각하지 않는다, 그대는 그냥 떨어뜨린다
if you're recognizing the place where i'm talking from,
yes, you'll know that no suggestion from your mind can top that
그대가 내가 말하는 자리를 이해해갈 때,
그래, 그대는,
그대의 마음에서 나오는 어떤 제안도 그것을 넘어설 수 없다는 것을 알 것이다
your- tell you, how to reach where you're already are,
and is gonna long cue of people, that is all,
but is the thing you imagine that where you are presently is
because, stuck in the mind anyway,
which is somehow a bit true also,
experientially that is true, but realistically is not true, realistically you are the self,
experientially, imaginatively, you are being the perosn you imagine yourself to be,
as you think, so you become,
그대의 무언가는 그대에게 말한다, 그대가 이미 있는 곳에 어떻게 닿는지를,
그리고 그것에 사람들이 긴 줄을 설 것이다, 그것이 다다
하지만 그대가 지금 있는 곳은,
마음이 어떻든 정체되어 있기 때문이라고 하는 것은,
어떻든 조금은 사실이기도 하다
경험적으로 사실이다, 하지만 실체적으로는 사실이 아니다, 실체적으로 그대는 자신이다,
경험적으로, 상상하는 것으로, 그대는 그대 자신이라고 상상하는 제한된 자이다,
그대가 생각하는대로, 그대가 된다
a lot of things are believed, you didn't believe them before, you still exist,
then you believe them, you believe them so much, believe them into existence,
and they become your experience,
now you have to find some contrary thought to believe in to neutralize their already first thought,
which both of them are not real
수많은 것들이 믿어진다, 그대는 이전에는 그것들을 믿지 않았다, 그대는 여전히 존재한다,
그러면 그대가 그것들을 믿는다, 그것들을 너무 믿어서, 그것들을 존재화시킨다
그러면 그것들이 그대의 경험이 된다
이제 그대는 반대로 믿는 생각을 발견해서, 이미 먼저 있던 생각을 중화시켜야 한다,
둘 다 진짜가 아니다