그대가 그대의 방을 떠나기 전에, 그대의 방을 제한된 인식 안에서 떠나지 마라

그러면 그대는 새를 세상에 가져가는 것이다, 그대가 밖으로 나가면 모두가 제한된 인식이라고 바라보게 될 것이다

현존 으로 나가라, 모든 것이 좋다

물 위에 글을 쓰는 것과 같다


 

who are you?

'i'm me'

yeah what is me?

because this i is a shape shifter

sometimes you're speaking in your divinity, you don't even know it

sometimes you're speaking as supidness, you don't even know it

isn't that bad?

this is why came to say about these things, in the morning time again i'm repeating myself becasue it's worth it also,

before you leave your room, don't leave your room in a personal energy

then you bring a bird on the world, you go out and you're gonna see everybody is a person

come out as presence, everything is good

it's like writing on water

 

그대는 누구인가

'나는 나다'

그래, 나 가 무엇인가

 

왜냐하면 이 나 는 모양을 바꾸는 자이다

때로는 그대가 그대의 신성으로 말한다, 그것을 그대는 모르기도 한다

때로는 어리석음으로 말한다, 그대는 그것을 모르기도 한다

나쁘지 않은가

 

이래서 이러한 것들에 관해 말하는 것이다

아침에,

다시 나는 반복한다, 그럴 만한 가치가 있기도 하다

그대가 그대의 방을 떠나기 전에, 그대의 방을 제한된 인식 안에서 떠나지 마라

그러면 그대는 새를 세상에 가져가는 것이다, 그대가 밖으로 나가면 모두가 제한된 인식이라고 바라보게 될 것이다

현존 으로 나가라, 모든 것이 좋다

그건 물 위에 글을 쓰는 것과 같다

 

so what to do again,

you sit quietly and be aware, just i'm here

and discern the difference between any mind activity and the sense of presence

either both are there or only one is there or maybe one time none of them are there

we don't walk up to that yet

so what is there? usually we wake up with some mind activity, already the mind shaking, so you're aware of that

and i say, don't try to get rid of it

trying to get rid of it is solidifying your identity as a person who needs to get rid of something

the person and the mind, they go together

so just be aware of that and be aware of the presence, the sense of presence

the sense of presence is your connection with God, absoluteness

 

그래서 다시, 어떻게 해야 하나

그대는 조용히 앉아서 인식한다, 그냥 나는 여기에 있다

그리고 여느 마음 활동과 현존 의 느낌 의 차이를 구분해라

 

둘 다 있거나, 하나만 있거나, 아마 언젠가는 둘 다 없거나

우리는 아직 그것까지는 가지 않는다

 

그래서 무엇이 있는가

대개 우리는 마음 활동들과 함께 깨어난다, 이미 마음이 동요하고 있다

그래서 그대가 그것을 인식한다

그리고 나는, 그것을 제거하려 하지 마라, 라고 말한다

제거하려 하는 것이 무언가를 제거할 필요가 있는 자로서의 그대의 정체성을 굳힌다

제한된 인식과 마음, 그들은 함께 간다

 

그러니 그냥 그것을 인식해라, 그리고 현존 을 인식해라, 존재하는 느낌

현존의 느낌은 그대의 신과의, 절대와의 연결이다

 

 

so just sit quietly and notice these two,

and see that the mind is always the one moving and the sense of presence is the stillness

be one with the stillness

then you can perceive all these things, but don't log into that energy

don't subscribe to the mind's invitation

stay as the awareness itself

 

그저 조용히 앉아서 이러한 두 가지를 알아차려라

그리고 마음이 항상 움직이는 자이고, 존재하는 느낌은 고요함 이라는 것을 봐라

고요함과 하나로 있어라

그러면 그대는 이런 모든 것들을 인식할 수 있다

하지만 그 에너지에 로그인하지 마라

인식 자체로서 머물러라

 

and if you do this 10 minutes before you leave your room, already you start your day in a blessing

not just for you, for everybody else actually

isn't that good advice? (yes) and practical, the most practical

even determine at the end of the day you're gonna be tired or you're still gonna have energy

sometimes your body can be very tired but you still have energy, i'm not talking about mind energy, pure energy

 

그대가 그대의 방을 떠나기 전에 10분을 이렇게 한다면, 

이미 그대는 그대의 하루를 축복 안에서 시작한다

그대에게 뿐 아니다, 사실 모두에게 이다

좋은 조언 아닌가 (그렇다), 그리고 실용적이다, 가장 실용적이다

 

그 날이 끝날 때, 그대가 지칠지, 여전히 에너지가 있을지 또한 결정한다

때로는 그대의 몸은 아주 피로할 수 있지만, 여전히 에너지가 있다

나는 마음 에너지에 대해 말하고 있는 것이 아니다, 순수한 에너지다

 

can the perceiver be perceived?

she said, sometimes it comes but it comes mental

it's mental if it is only a question, 'can the perceiver be perceived?',

it's not that it is mental, but you are relating to it only mentally

the question, can the perceiver be perceived, is very powerful question, but it's also an invitation

if it is mental, it's not its fault

remember i told you that the meaning of anything is not in the thing but in the mind of the one who's perceiving it

becasue if it was a fact that this thing had one fixed meaning, it will have the same meaning for everybody

but we see that we have all different attitude and feeling towards the world

this is the world of meanings

 

인식하는 자는 인식될 수 있는가

 

그녀가 말한다, 때로는 그 질문이 나타난다, 하지만 정신적으로 다가온다

그것이 질문이기만 할 때, 그것은 정신적이다

그 질문이 정신적이라는 것이 아니다, 하지만 그대가 정신적으로만 그것에 연결시키고 있다

'인식하는 자는 인식될 수 있는가' 라는 질문은 아주 강력한 질문이다

초대이기도 하다

그것이 정신적이라면, 그것의 잘못은 아니다

 

내가 말한 것을 기억해 봐라, 어떤 것의 의미는 그것에 있지 않다, 그것을 인식하는 자의 마음에 있다

왜냐하면 그것이 한 가지 고정된 의미를 가진 사실 이라면, 모두에게 같은 의미를 가질 것이다

하지만 우리는 세상을 향한 온갖 다양한 태도와 느낌들을 갖고 있는 것을, 우리가 본다

이것이 의미들의 세상이다

 

if you're not touched by this question right now, don't force it

maybe just something brings up into the mind and becasue you are troubled by it, it keeps coming up

but something starts to be irritated by it

it's an invitation. if you sit with it and try to understand what it mean

even the question, can the perceiver be perceived, itself is perceived

by what is perceived? 

and we don't want a mental answer necessarily, it's an invitation to introspect to look

who is perceiver?

we know that there is perceiving, that is important but is there perceiver?

or is it that perceiving happens in the sapce of the self? without

when you put -er onto something, it solidifies, it becomes like an entity

normally becasue we have sense that there's an entity, the one who is perceiving

it starts out as a kind of entity perceivng, but as you look at more and more, there is just perceiving

 

그대가 이 질문에 닿지 않는다면, 강요하지 마라

아마 뭔가 그냥 마음에 떠오르는 것일 수 있다

그리고 그대가 그것으로 괴로워하기 때문에, 그것은 계속해서 나타난다

무언가 그것 때문에 성질이 나기 시작한다

 

그 질문은 초대이다, 그대가 그것을 붙들고 앉아, 그것이 뜻하는 것을 이해하려 한다면

 

'인식하는 자는 인식될 수 있는가' 라는 질문조차, 그것 자체가 인식된다

무엇에 의해 인식되는가

그리고 우리는 정신적인 답을 필요로 하는 것이 아니다, 바라보는 것으로의 초대이다

누가 인식하는 자인가

 

우리는 인식이 있다는 것을 알고 있다, 이것이 중요하다, 하지만 인식하는 자는 있는가

혹은 인식 은 자신 의 공간에서 일어나는 것인가

 

그대가 -하는 자' 를 무언가에 붙일 때, 그것은 어떤 존재처럼 만들어진다

대개 우리는 어떤 존재, 인식하는 자가 있다는 느낌을 갖고 있기 때문에

시작은, 인식하는 존재와 같은 자로서 출발한다

하지만 그대가 점점 바라볼수록, 그저 인식만이 있다

 

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