for a long time, we had no idea of this great space of God

it was only in the space of belief and the imagination

but now it is in the realm of actuality, i mean when we speak of the God self

we don't need to imagine anymore, we don't need to fantansize or dream or believe in some projected things

it's as though this realm of pure awareness, consciousness, there is no distance now

it's like it's replacing what we used to think ourselves which is our sense of personhood, that was created in the mind, is being replaced with the field of God,,

your presence is returning to its original nature as the direct perception

because the God you cannot see

 

오랫동안 우리는 이 신의 위대한 공간에 대한 생각을 갖지 못했다

단지 믿음과 상상의 공간에서였을 뿐이다

하지만 이제 실제의 영역에 있다, 우리가 신 자신 에 대해 말할 때

우리는 더 이상 상상할 필요 없다, 투사된 무언가로 꿈을 꾸거나 믿을 필요 없다

이 순수 각성, 의식의 영역에서 이제 거리가 없는 것 같다

 

우리 자신을 제한된 인식의 느낌으로 생각했던 것, 마음에서 만들어졌던 것이

신의 장으로 대체되는 것과 같다

그대의 존재가 그것의 본성으로 돌아가서, 바로 인식하고 있다, 왜냐하면 신은 그대가 볼 수 없기 때문이다

 

whatever we experience is something changeful

the self we cannot experience

we can only directly perceive but it cannot be experienced in the duality like something else, you're only self aware

and self awareness becomes our most direct knowing or perception before it contacts objects

just like that you're aware that you are

and previously we give this knowing or the sense of being somehow got projected into a state we call personhood

now we're coming back

we're not going on, we're not developing, pressing, pushing, stretching personhood anymore

something is coming back again to its original source

and now we're not so much attracted to thoughts, feelings, even become a distraction now

 

우리가 경험하는 것은 무엇이든, 변할 수 있는 것이다

자신 은 우리가 경험할 수 없다

직접 인식할 수 있을 뿐이다

무언가 다른 것처럼 이원성에서 경험될 수 없다

그대는 자신을 인식할 뿐이다

그리고 자각은 우리의 가장 직접적인 앎 혹은 인식이 된다, 그것이 대상들에 닿기 이전에

그대가 그대를 인식하는 것처럼

 

이전에는 우리가 이런 앎이나 존재하는 느낌을 어떻든, 우리가 제한된 인식이라 부르는 상태로 투사했다

이제 우리는 돌아가고 있다

나아가지 않을 것이다, 제한된 인식을 더 이상 성장시키고, 밀어붙이고, 확장하지 않는다

뭔가가 다시 그 본래의 근원으로 돌아가고 있다

그리고 이제는 그다지 생각, 느낌들에 끌리지 않는다, 장애조차 되고 있다

 

now you're attracted to, what we call soul which we say, was for some time the link between the world and the God

that was so much pursuing the phenomenon through the senses in the mind to be entertained by and to fulfill its projections, wishes, that's burning away now

now just longing of being here, unmolested by the mind traffic, that becomes our daily bread now

what good fortune! we are experiencing in the realm of God

this is called the divine

 

이제 그대는 우리가 영혼이라 하는 것에 끌리고 있다

그것은 어느 때는, 세상과 신 사이를 연결하는 것이라 하던 것, 그래서 마음에서 감각들을 통해 현상을 추구했던,

그것에 의해 놀이를 벌이던, 그것의 투사, 소망들을 충족시키던

그것이 이제 타버리고 있다

 

이제 단지 여기에 있는 것을 바라면서, 마음의 흐름에 의해 학대 당하지 않는다

그것이 이제 우리 하루의 먹을 것이 되고 있다

정말 좋은 것이다, 우리가 신의 영역에서 경험하고 있다

이것이 신성이라 불린다

 

so it's not that things of the world are so seductive anymore,

because we've seen how shallow, how ephemeral they are at a deeper level

they are only attracted of the shallow level, when we're living in the shallow waters of personhood

but as you're deeply coming into the place which cannot be dualistic experience, not even call intimate experience

directly perceived

then all the more superficial attractions, they are burning away

 

그래서 세상의 것들은 더 이상 그렇게 유혹적인 것들이 아니다

왜냐하면 우리는 그것들이 더 깊은 단계에서는 얼마나 얕은지, 얼마나 현상적인지 봐 왔기 때문이다

그것들은 단지 얕은 단계에서 끌릴 뿐이다, 우리가 제한된 인식의 얕은 물에 살고 있을 때

하지만 그대가 깊이 이원적인 경험일 수 없는 자리로 들어서면서,

친밀한 경험이라고도 할 수 없다, 바로 인식된다

그러면 모든, 보다 표면적인 끌림들, 그것들은 타버린다

 

and we experience many moments, bitter, sweet, 'ah mind'

then you remember that even the one who is suffering the mind, is also have taste the mind in it

when you say i, i has always represented the i am, the God, the pure state, pure awareness, that's what i is, that's what you always are

you're never going to become the i am, you're never going to become the self,

you're just going to keep on unbeoming what you are not

you're finding, 'oh my God, i'm always here'

your self is nothing new, just seemingly newly rediscovered

 

우리는 많은 순간들을 경험한다, 쓰고 달고, '아 마음-'

 

그 때 그대가 기억한다, 마음으로 고통스러워하는 자조차, 그것 안에 마음의 맛을 지니고 있다

 

그대가 나 라 말할 때, 나 는 항상 '내가 있다' 를 나타낸다, 순수한 상태, 순수 자각, 그것이 나 이다, 그것이 항상 그대인 것이다

그대는 결코 '내가 있다' 가 되지 않을 것이다, 그대는 결코 자신 이 되지 않을 것이다

그대는 계속해서 그대가 아닌 것이 안 되어갈 뿐이다

그대가 발견할 것이다, '아 이런, 나는 항상 여기에 있다'

그대의 자신 은 새로운 것이 아니다, 단지 보이기에 새롭게 재발견된다

 

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