and becoming less dense as structure self as person, these kind of shallow concepts

and more somehow merging in the wider field of consciousness

and although in the way, the hardness of the limited personal self begins to dissolve

it's not that you dissolve, what you are not dissolve and you see that you're always here

and even more here than you've ever been by transcending the limitations of egohood, personhood

so absolutely perfect powerful sublime, even the maya of God, is like that

 

얕은 개념들, 제한된 인식으로서의 구조 인 자신 으로서는, 덜 짙어져 간다

그리고 어떻든 의식의 보다 더 넓은 장으로 합쳐진다

 

제한된 인식의 자신의 견고함이 해체되기 시작한다 라는 식에서도,

그대가 해체되는 것이 아니다

그대가 아닌 것이 해체된다, 그리고 그대는 항상 여기에 있다는 것을 그대가 본다

에고, 제한된 인식의 한계들을 변형시키는 것으로, 어느 때보다 훨씬 더 여기에 있는 것으로

 

그래서 절대적으로 완벽하고 강력하며 멋지다, 신의 환영조차 그처럼

 

we can think of God in personal terms or impersonal

in personal terms, we're limiting God, we don't know what God really is

because each one will know God according to their own self image

but when you're discovering God as awareness, then we're ourselves merging in that awareness

because whatever you perceive God to be, if God is your goal, then you're heading to that goal

and if you believe in God to be a particular shape, or to the head of religion and so on, you are going for that shape

but if we are earnest, even in that limitations, God leads us to wider understanding where we can directly perceive and be in harmony with God self

 

우리는 신을 제한된 인식의 조건으로 아니면 제한 없이 생각할 수 있다

제한된 인식으로는, 우리가 신을 제한한다, 신이 정말 무엇인지 우리가 알지 못한다

각자 신을, 그들 자신의 자기 이미지에 따라 알 것이기 때문이다

하지만 그대가 신을 각성으로서 발견해갈 때, 그러면 우리 자신이 각성 안에서 합쳐진다

 

그대가 신을 무엇으로 인식하든, 신이 그대의 목표라면, 그대는 그 목표를 향해 간다

그대가 신을 특정한 모양으로 믿는다면, 혹은 종교의 우두머리 등으로, 그대는 그 모양을 향해서 간다

하지만 우리가, 한계들 안에서라도, 진지하다면, 신은 우리를

우리가 직접 인식할 수 있고, 신 자신과 조화로운, 더 넓은 이해로 이끈다

 

-

witness is not a person, it's a function actually

and witness even consciousness and the play of consciousness

it is the door, you may say, to the absolute

don't give any shape to the witness, witness is the all seeing, it is without a shape

when i point to zero, i am actually in the witness is included in the zero

when i say, don't takes shape, it means, not even the shape of concepts

witnessing is arising, it's already happening in us, it's already function

 

바라봄은 바라보는 자 가 아니다. 사실 작용이다

바라봄은 의식조차, 그리고 의식의 놀이를 바라본다

절대 로의 문이라 할 수도 있겠다

 

바라봄 에 어떤 모양도 주지 마라

바라봄 은 오로지 바라봄이다, 그것에 모양은 없다

내가 0 을 가리킬 때,  바라봄 안에서의 나는 사실  0 안에 포함되어 있다

 

내가, 모양을 취하지 마라 라 말할 때, 그것은, 개념들의 모양조차

 

바라봄은 일어난다, 그것은 이미 우리 안에서 일어나고 있다, 이미 작용이다

 

why they say, witnessing is already happening in us, so who must we be?

witnessing is taking place in us, when i speak like that, we are the self

of which witnessing is the door into what you may call the manifestation

because if there is witness, there is a sense of duality

 

왜 바라봄이 이미 우리 안에서 일어나고 있다 라 말하는가

그래서 우리는 누구여야 하는가

바라봄이 우리 안에서 일어나고 있다, 내가 그처럼 말할 때, 우리는 자신 이다

자신 의 바라봄 이, 드러나보이는 것 이라 할 수 있는 것으로의 문이다

바라봄 이 있다면, 이원성의 느낌이 있기 때문이다

 

because when i point that all these things you're aware of them

that even the sense of person, the sense of knowingness, these are subtle things

when i use the word, intuition, we have a sense of what that is

when i talk about all the forms and the potential of the elements to diversify the expression in form,

all of that is inside that conscious knowing and the witnessing field

so all of it's there, it's like that

 

내가, 이런 모든 것들을 가리킬 때, 그대는 그것들을 인식한다

제한된 인식의 느낌도, 앎의 느낌도

이런 것들은 미묘한 것들이다

 

내가, 직관 이라는 말을 쓸 때, 우리는 그것이 무엇인지 느낀다

내가 모든 형상들, 요소들이 형상으로 다양하게 나타나는 힘에 대해 말할 때,

그 모든 것이 의식적인 앎과 바라보는 장 안에 있다

그렇게 그 모든 것이 있다, 그런 식이다

 

then i say, even the act of witnessing is itself perceived, there's a knowing, are you here with me in that when i say that?

 

그 다음 내가, 바라봄의 움직임조차, 그 자체가 인식된다, 앎이 있다 라 말한다

내가 그렇게 말할 때, 그것에서 그대는 나와 함께 있는가

 

 

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