그리고 이런 것들 중 어떤 것도 그대를 만족시키지 못할 것이라는 것은 좋다
그것들이 계속해서 그대를 즐겁게 했더라면, 그것들이 그대의 자유를 향한 기회를 가렸을 것이다
그대를 만족시킬 수 있는 어떤 현상도 찾을 수 없다는 그대의 좌절,
그것 자체가 자유를 향한 그대의 기회이다
as you continue in the way that you are at looking in the way that i'm pointing and saying,
but all these things you can see,
even the sense of loneliness, the sense of separation
these you are perceiving as sensations or thoughts arising in you that come and go
when they go, you don't suffer from them. when they're here, you seem to suffer from them
why you suffer from them, becasue you hold still the feeling i am this person as the root sense of proof of yourself
and the person wil be never satisfied with anything,
even if some divine thing was given to you
the nature of the personhood, is that it is shaped in the mind and by blief
and is not by itself real
so after a while, whatever you get, you will not get satisfied with it
그대가 내가 가리키고 말하는 식으로 바라보는데서, 그대인 식으로 계속할 때
이런 온갖 것들을 그대가 볼 수 있다
외로운 느낌조차, 분리감도
이런 것들을 그대는, 그대 안에서 떠오르는, 오고 가는 감각이나 생각들로 인식한다
그것들이 갈 때, 그대는 그것들로 고통스러워하지 않는다
그것들이 있을 때, 그대는 그것들로 인해 고통스러워한다
왜 그것으로 힘들어하는가,
왜냐하면 그대가 아직, '나는 이런 사람이다' 라는 느낌을 그대 자신의 근원의 입증으로 붙들고 있기 때문이다
그리고 제한된 인식은 어떤 것에도 결코 만족하지 못할 것이다
신성한 무언가가 주어진다 해도
제한된 인식의 성질은 마음에서, 믿음으로 만들어진다
그리고 그것 자체는 진짜가 아니다
그래서 잠시 동안
그대가 무엇을 얻든, 그것으로 그대가 만족하지 못할 것이다
and it is good that non of these things will please you becasue if they did last,
they would cover up your chance of freedom
your frustration at not being able to find any phenomenon that can satisfy you,
is itself your chance for freedom
그리고 이런 것들 중 어떤 것도 그대를 만족시키지 못할 것이라는 것은 좋다
그것들이 계속해서 그대를 즐겁게 했더라면, 그것들이 그대의 자유를 향한 기회를 가렸을 것이다
그대를 만족시킬 수 있는 어떤 현상도 찾을 수 없다는 그대의 좌절,
그것 자체가 자유를 향한 그대의 기회이다
you cannot find the truth without going through suffering and frustration
becasue once we have taken up the identity as personhood, nothing is going to satisfy you forever
not even yourself as a person is satisfying with you
you can try so many different styles, don't you see how often we have to change fashion,
we have to change how we look, how we dress, what we do,
to try and find what is it that fit, none of it fits
not, only for a short time
그대는 고통과 좌절을 겪지 않고 진리를 찾을 수 없다
우리가 제한된 인식으로 정체성을 갖추어 버리면, 어떤 것도 그대를 영원히 만족시키지 못할 것이기 때문이다
제한된 인식으로서 그대조차, 그대에게 만족하지 않는다
그대는 무수한 스타일을 시도해 볼 수도 있다
얼마나 자주 우리가 패션을 바꾸어야 하는지, 우리가 어떻게 보이는지 를 바꾸어야 하는지, 어떻게 입는지, 무엇을 하는지 보지 않는가
맞는 것을 찾으려 한다
어떤 것도 맞지 않는다, 아니다
잠시 동안만은
'i know the right words to say to the question you ask,
but still it seems that i do not know my true heart'
'나는 당신이 묻는 질문에 답할 적합한 말을 안다. 하지만 아직 그것이 내가 나의 진짜 가슴을 안다는 것 같지 않다'
why you cannot know it
who is saying, 'i cannot know my true heart'
do you know that there is true heart?
(i do)
true heart does not have any doubt about itself. he doesn't even have belief about itself
it simply is
whatever is having doubt about your true heart must only come from the mind
and i am the body identity, i person conviction that we have been wearing for a very very long time
and this one is saying, 'ok i've tied everything and nothing works, i just want to find my true heart'
but the very one itself, whatever it finds, it will not be happy with it
왜 그대가 알 수 없는가
'나는 나의 진짜 가슴을 알 수 없다' 라 누가 말하는가
진짜 가슴이 있다는 것은 아는가
(안다)
진짜 가슴은 그 자신에 대해 어떤 의심도 갖지 않는다
그 자신에 대한 믿음도 없다
단지 있다
그대의 진짜 가슴에 대해 의심을 갖는 무엇이든, 마음에서 나온 것일 뿐이다
나는 몸이다 라는 정체성, 나 - 제한된 인식 이라는 확신,
우리가 아주, 아주 오랫동안 입어 온 것이다
그래서 이 자가 말하는 것, '그래 나는 모든 것을 해 봤다, 그리고 아무것도 효과가 없다. 나는 그저 나의 진짜 가슴을 발견하고 싶을 뿐이다' 는
하지만 그 자 자체가, 그것이 무엇을 발견하든, 그것으로 행복하지 못할 것이다
you say, 'i try everything'
this i who is trying also, is also perceived, isn't it?
at the place where the i who is trying everything is perceived,
in that place which is the witnessing place,
is that trying anything in itself?
그대는, '나는 모든 노력을 다 한다' 라 말한다
이 노력 하는 자, 또한 인식된다, 그렇지 않은가
모든 노력을 다 하는 나 가 인식되는 곳에서
바라보는 자리에서
그 자리, 그것 자체는 어떤 것을 하려 하는가?
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