그대의 에고가 부풀어오르는 것처럼 느껴도, 그건 여전히 내리막길이다

그대에게서 그대의 중립성, 고요와 평화를 앗기 때문이다

그러니 그대 자신에 대해 제한된 인식으로 정말 좋게 느끼는 것이, 아주 굉장한 것이라 생각하지 마라

그대 자신에 대해 좋게 느끼는 것은 여전히 에고로 찬 것일 수 있다

그대 자신에 대해 안 좋게 느끼는 것도 에고이다

 

그래서 느낌의 땅에서 그대가 누구인지를 찾지 마라

그대는, 이런 모든 감각, 생각, 느낌들이 인식되는 자리이다


 

i'm glad you want to check in with these things

because it can just go on and somehow it can rob your day

what i say, rob you of what? rob your joy, rob your stability, rob your centeredness

it ges eclipsed by some mental, psychological, emotional state, just feel down, just feel sorry for yourself, just feel you don't fit in, all of these-

now of course, when we experience that, it feels like you're under an attack, like mind attack

 

나는 그대가 이런 것들을 함께 점검하고 싶어하는 것이 기쁘다 

왜냐하면 그건 그저 계속 갈 수도 있다

어떤 식으로 해서 그대의 하루를 강탈할 수 있다

 

그대의 무엇을 강탈할 수 있다고 말하는 것인가

그대의 기쁨, 그대의 안정감, 그대의 중심감

 

정신적, 심리적, 감정적 상태에 의해 좀 가려진다,

쳐지고, 자신이 가엾고, 제대로 되어 있지 않은 자신이고,

이런 온갖 것들-

 

이제 물론, 우리가 그런 경험을 할 때, 그대는 공격 받는다는 느낌이다, 마음의 공격과 같은

 

the more we give into that play, it's just downhill

even if it feels like inflating your ego, it's still downhill

because it's taking you out of your neutrality, out of your field of serenity and peace

so don't think that feeling really good about yourself personally is so great

feeling good about yourself can be still full ego

feeling bad about yourself is still ego

so don't search in the land of feelings from who you are

you are that place in which all these sensations, thoughts, feelings are perceived

so when i say to you, quickly check in where this is going,

all of this is personal or impersonal?

 

그 놀이에 더 내어줄수록, 그저 내리막길이다

 

그대의 에고가 부풀어오르는 것처럼 느껴도, 그건 여전히 내리막길이다

그대에게서 그대의 중립성, 고요와 평화를 앗기 때문이다

그러니 그대 자신에 대해 제한된 인식으로 정말 좋게 느끼는 것이, 아주 굉장한 것이라 생각하지 마라

그대 자신에 대해 좋게 느끼는 것은 여전히 에고로 찬 것일 수 있다

그대 자신에 대해 안 좋게 느끼는 것도 에고이다

 

그래서 느낌의 땅에서 그대가 누구인지를 찾지 마라

그대는, 이런 모든 감각, 생각, 느낌들이 인식되는 자리이다

 

내가 그대에게, 재빨리 이러한 것이 어디로 가고 있는지 점검해라, 라 말할 때

 

이런 모든 것은, 제한된 인식의 것인가, 아니면 제한 없는 것인가

 

if you catch it early, it means that you can act on that

and you know, you are in satsang and part of your commitment is to honor your inquiry to act on it

so if you see something is not true, you distance from that

because the later you leave it, the less you can leave it

if you let it run, after a while, it just give in to it, you just write off your day

 

그대가 일찍 잡아낸다면, 그대가 그것에 영향을 줄 수 있다

 

그리고 그대는 그대가 사트상에 있다는 것을 안다,

그대 헌신의 일부는 그대의 탐구를 소중히 하는 것이다, 그것이 작용을 일으킨다

그래서 무언가 진짜가 아니다 라는 것을 보면, 그대는 그것에서 거리를 둔다

그대가 늦게 떠날수록, 떠날 수 있는 정도가 덜해진다

달리도록 내버려둔다면, 얼마 후, 그냥 그것에 굴복한다, 그대의 하루를 날린다

 

also that the mind is quick to call a little bit of trouble, and you start to feel like, then you messed up with the day

you still have 15 hours, but -

just a moment and that moment can just pop, if you look at it and remember who you are

so we're suffering from distractedness

all of this, if i can summarize it, it is form of distraction, you're distracted from yourself

so you get onto some journey of feelings, of trying to figure out something, trying to change, self judgment,

all these things come into

so check it early, if you can

and the most valid and potent way is to check that and to confirm, this is being watched

as everything is, everything comes as thought, feelings, as images and forms, sensations and desire, as identity,

are transient

it means, it's just cloud passing

why write a book about a cloud passing?

you're never ever gonna see it again

even moment by moment is changing

 

마음 또한 빠르게 약간의 문제를 부른다, 그리고 그대는 그렇게 느끼기 시작한다, 그러면 그 날이 엉망이다

그대에게는 아직 15시간이 남아 있는데도

 

그저 한 순간, 그 순간으로 그냥 터뜨려질 수 있다, 그대가 그것을 바라보고, 그대가 누구인지 기억한다면

 

그래서 우리는 우리에게서 벗어나는 것으로 고통을 겪는다

이 모든 것을, 내가 요악할 수 있다면, 벗어남 의 모습이다, 그대는 그대 자신에게서 벗어난다

그래서 느낌의 여행을 탄다, 무언가를 해결하려 하고, 변화시키려 하고, 자기 비판을 하고,

이런 온갖 것들이 들어선다

 

그래서 일찍 점검해라, 그대가 할 수 있다면

그리고 가장 유효하고 힘 있는 방식은, 이것은 바라보아진다, 라 점검하고 확인하는 것이다

모든 것이,

생각, 느낌, 이미지, 형상, 감각, 욕망, 동일시로 오는 모든 것이 지나가는 것이다

그냥 구름이 지나가는 것이다

하나의 구름이 지나가는 것에 대해 왜 책을 쓰는가

그대는 그것을 다시는 영원히 보지 못할 것이다

순간, 순간 또한 변하고 있다

 

but the things is that we don't stop something because it's right or it's wrong

we engage with something depending on how attach we are to it

we like to say to other people, 'oh that was wrong, that was not true, that was false', but

to ourselves, we don't apply that

it's more like how deeply attached you are to it, will determin how long that condition or state will perpetuate

or how quickly you are able to-

these are subtle things

but when you catch them, you see that the fruit of them, is very powerful

either the fruit, if you leave it for too long, it's sour, bitter or the fruit is beautiful and sweet if you catch it

 

하지만 문제는, 그것이 옳다거나 틀리다는 것으로 우리가 무언가를 멈추지는 않는다는 것이다

 

우리가 무언가에 개입하는 것은, 얼마나 우리가 그것에 집착하는지에 달려있다

우리는 다른 사람들에게, '아 그것은 잘못이야, 진짜가 아니야, 틀렸어' 라 말하는 것을 좋아한다

하지만 우리 자신에게는, 그것을 적용하지 않는다

 

얼마나 깊이 그대가 그것에 집착되어 있는지가, 얼마나 오래 그 조건이나 상태가 계속될지를 결정하는 것 같다

아니면 얼마나 빠르게 그대가 (벗어날 수 있는지)

 

이런 것들은 미묘한 것들이다

하지만 그대가 잡아낼 때, 그대가 그 열매를 본다, 아주 강력하다

열매이더라도, 그대가 너무 오래 내버려두면, 시거나 쓰다

아니면 열매는 아름답고 달콤하다, 그대가 잡아낸다면

 

catching it means, not about what the thing is but what you are

remember that

because the mind can play any game in your head

what is important is not what the thing says or what the mind say, but how deeply is believed in

or you know that it is being watched

 

잡아낸다 란, 그것에 대한 것이 아니라 그대가 무엇인지이다

그것을 기억해라

왜냐하면 마음은 그대의 머리 안에서 어떤 게임이라도 할 수 있다

중요한 것은, 그것이 말하는 것이나, 마음이 말하는 것이 아니라

얼마나 깊이 믿어지느냐 이다

혹은 그대가, 그것은 바라보아지는 것이라는 것을 아는 것이다

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