so then the body that is ordinarily regarded as the proof of your existence

this body, the senses, the sense information, the mind activity, personal identity, is all on the screen

to a deeper seer

where is the seer located?

 

몸이 대개 그대가 존재한다는 입증이라고 여겨진다

이 몸, 감각, 감각의 정보, 마음 활동, 제한된 동일시, 가 모두 화면에 있다

깊은, 바라보는 자에게

 

그 바라보는 자는 어디에 위치해 있는가

 

obviously there is a seeing from the perspective of this body also

if the body is the lens on the sensory organ of the seeing

so the particular perspective that is available through this angle

 

분명히 이 몸의 시각에서 바라보는 것 또한 있다

몸이, 바라보는 감각의 장기에 있는 렌즈라면,

그래서 이 각도를 통해 가능한 특정한 시각이

i'm looking from here onwards

i cannot see what's behind me

but one behind me, he can see my head

so in each instrument, the one seer is seen through the limitations of the instruments

 

내가 여기에서 앞으로 바라본다

내 뒤에 있는 것을 볼 수 없다

하지만 내 뒤에 있는 자, 그는 나의 머리를 볼 수 있다

그래서 각 도구에서, 그 하나의 바라보는 자가,  도구들의 한계들을 통해 바라보아진다

 

where is the seer?

is he in the movie?  or apart from the movie? or some other equation?

he's in the movie, also apart from the movie

when he is in the movie, he is more likely to identify with character and the body-mind play

when he is not in the character, where is the seer located?

 

바라보는 자는 어디에 있는가

그는 영화 안에 있는가, 아니면 영화에서 분리되어 있는가, 아니면 다른 문제인가

그는 영화 안에 있다, 또한 영화에서 분리되어 있다

그가 영화 안에 있을 때, 그는 등장 인물과 몸-마음 놀이에 보다 동일시되어 있는 것 같다

그가 등장 인물이 아닐 때, 바라보는 자는 어디에 자리잡고 있는가

 

is it a space like this space?

why do you use a word, space?

because it's formless and all pervading,

what knows it's formless and all pervading?

 

그것은 이 공간과 같은 공간인가

왜 그대는 공간이라는 말을 사용하는가

그것은 형상 없고, 모든 곳에 퍼져있기 때문에

무엇이, 그것이 형상 없고 모든 것에 퍼져있다는 것을 아는가

 

so this space is a knowing space

it's aware of even this space

 

그래서 이 공간은 아는 공간이다

그것은 이런 공간 (우리가 대개 공간이라 하는 것) 조차 인식한다

 

what you're saying now is true and you must sit with this level of sensitive perception

because at the beginning, the mind is resistant to it, it start to play, 'bored', all irritancy come up

resistant, postponement

that these are, what you may say that toxin, 

that come through identifying too long as a person

the person is reacting, the personal energy which is the energy inside the greater space of the greater being,

that is reacting, because it has strong identity

whatever you give identity, you have to care for

 

그대가 지금 하고 있는 말은 사실이다, 그리고 그대는 이런 정도의 예민한 인식으로 붙들고 앉아야 한다

처음에는 마음이 그것에 저항한다, 놀이를 시작한다, '지루하다',

모든 짜증이 올라온다

저항하고, 연기한다

이런 것들, 그대가 독성이라 할 수 있을 것

그것은 너무 오래 제한된 인식으로 동일시해 온 것을 통해서이다

 

제한된 인식은 반응한다, 제한된 인식은 더 큰 존재의 더 큰 공간 안에 있는 에너지다

그것은 반응한다, 강한 동일시를 갖고 있기 때문이다

그대가 무슨 동일시를 내어주든, 그대가 보살펴야 하는 것이다

 

you being what?

the great space somehow appears to contracted and condensed into the shape it is supporting

 

무엇인 그대?

큰 공간이 어떻게 해서인가 모양으로 짜부라들고 압축되어 보인다, 그것이 지원하는 그대이다

 

so try to be outside of that space

 

공간 밖에 있으려 해 봐라

 

but things only become clear when they become clear

become clear when you contemplate the nature of sagely experience is self contemplation

just looking

all the sages experience duality, duality of the mind-

but we confess like duality is a reality because we took the shape and the feeding the shape,

at a certain point, we almost like we experientially became the shape we took

 

하지만 명확해지게 되는 것은, 오로지 그것들이 명확해지게 될 때이다

그대가 자기 숙고인, 현자의 경험의 본성을 숙고할 때, 명확해진다

그냥 바라보기

모든 현자들이 이원성을 경험한다, 마음의 이원성

하지만 우리는 이원성이 실제인 것처럼 고백한다, 우리가 모양을 받아들이고 그 모양에 먹이를 주기 때문이다

어느 지점에 이르면, 우리는 거의 경험상 우리가 취한 모양이 되는 것 같다

 

now you're learning the shape is, for some reason, whatever,

you're attracted to something much higher than, purer than shape which itself does not have a shpae

but the crossing over, so to speak, although actually there's no crossing over, but there is an experiential crossing over,

where the habit, the reflex to identify with the objective self feels easier to drop into that space

and the ability and the urge to witness that space

and to verify that this place of witnessing is happening,

does not have a shpae

can sometimes be a strong resistance to the shape, the shape person, it feels like sacrificing all the promises he pay to the shape, to become a better shape and to become the ultimate shape which is shapeless even,

is still being entertained and there's resistance there

 

이제 그대는 알아가고 있다, 어떤 이유에서인가, 뭐든

훨씬 더 높은 무언가에 끌린다,

그것 자체는 모양을 갖지 않은, 모양보다 순수한 것에

 

하지만 건너가는 것은, 말하자면,

사실 건너간다는 것은 없지만,

하지만 경험상 건너가는 것이 있다

대상의 자신과 동일시하는 습관, 습성이 더 쉽게 그 공간으로 떨어지는 곳이다

그리고 그 공간을 바라볼 수 있는 능력과 열망,

이 바라봄의 자리가 일어나고 있는 것을 확인한다

모양을 갖고 있지 않다

 

모양과 관련해서 강한 저항이 있을 수 있다

모양의 인식은 그가 지불하는 온갖 약속들을 희생하는 것처럼 느껴지기 때문이다

모양에게는, 더 나은 모양이 되기, 그리고 심지어 모양이 없는 궁극의 모양이 되기가 여전히 흥미를 끈다,

그곳에서 저항이 있다

 

but again, in the shapeless, even the sense of resistance is also perceived as something just playing,

noticing at the same time that is all formlessness has not moved or latered in any way,

this is the self awareness

and that is the height of the self introspection leading to the release from being encaged in the body as personal limited self

 

하지만 다시, 모양 없음에서, 저항의 느낌 또한 인식된다, 뭔가가 그냥 놀이하는 것으로

동시에 모든 형상 없음은 움직이지 않았고, 혹은 어느 식으로도 변하지 않았다는 것을 알아차린다

이것이 자각이다

그리고 이것이 자기 통찰의 높이다,

제한된 인식의 제한된 자신으로 몸에 갇혀 있는 존재에서 놓여남으로 이끄는

300x250

+ Recent posts