그 자신의 제한된 표현에서, 마음 활동의 커다란 변형은,
가장 큰 변형은 마음 들이 그대에게 중요하지 않게 될 때이다
그대가 흥미를 잃는다는 뜻이다
그 모든 블럴러럴................에,
무언가, 그냥 다 봤던 것이고, 들었던 것이고, 새로운 것이 아니다
그대의 행복에, 그대의 평화에 기여하지 않는다
그리고 그냥 됐다
그런 태도로서도 아니다
where you are today? tell me now,
you've talked about something in the past, say somehting about the present,
오늘 그대는 어디에 있는가, 지금 내게 말해달라
그대는 과거의 것에 대해 말했다, 지금에 대해 무언가 말해라
- (....joy, peace, silence)
- (...기쁨, 평화, 침묵 이 있다)
are the merely fellings?
come and go?
because you are aware of them also,
they are good. peace, stillness, joy, it's a good thing, but there's an awareness of them,
meaning that they may also pass and new feelings may come, isn't it?
so i'm not going to say that these feelings and awareness are the same thing,
at least for a while, while the sense of your identity as a person still persist,
because it will be the person who is thinking that there is experiencing peace and joy,
because the person is not consistent, the joy and the peace will not be consistent,
when the person gives away to pure presence, the joy and the peace will be consistent
단지 느낌들인가
오고 가는?
왜냐하면 그대는 그것들 또한 인식한다
좋은 것들이다, 평화,고요함, 기쁨, 좋다, 하지만 그것들을 인식하는 것이 있다
그것들 또한 지나갈 것이고, 새로운 느낌들이 나타날 것이라는 뜻이다, 그렇지 않은가
그러니 나는 이런 느낌들과 깨어있음 이 같은 것이라 하지 않을 것이다
적어도 그대의 제한된 인식으로서의 동일시의 느낌이 여전히 고집하는 동안에는
왜냐하면 평화와 기쁨을 경험하고 있다고 생각하는 것이 제한된 인식에 동일시된 자일 것이기 때문이다
그 자는 지속적이지 않다, 기쁨과 평화는 계속되지 않을 것이다
제한된 인식의 자가 순수 존재에 내어질 때, 그 기쁨과 평화는 계속될 것이다
the person is not reliable or consistent or dependable state,
it is the state of being,
we are much more than the person,
there are many many people in the world, they will be surprised to hear that,
because much of our efforts is to become just a better person,
we think that's the fact of who we are
제한된 인식의 자는 믿을만하지 못하거나 지속적이지 않거나 기댈만한 상태가 아니다
그건 존재의 상태이다
우리는 제한된 인식에의 동일시 훨씬 이상이다
세상에 많고 많은 무수한 사람들이 있다, 그들은 이 말을 듣고 놀랄 것이다
왜냐하면 우리 노력의 많은 부분이 단지 더 나은 제한된 인식의 자에의 동일시가 되는 것일 뿐이기 때문이다
우리는 그것이 우리의 사실이라 생각한다
person means personal, means that you're living life personally
but we have within us the capacity that's much broader and can include the personal,
but it's much broader than the personal
person 은 사적으로 제한적인, 그대가 삶을 제한된 인식으로 살고 있다는 뜻이다
하지만 우리는 우리 안에 그보다 훨씬 폭넓은 역량을 갖고, 그 제한된 인식을 포함시킬 수 있다
하지만 제한된 인식보다 훨씬 더 광대할 것이다
that's where i'm speaking from and that's what i'm searching to pull out from you,
but there is a loyalty to personal identity at the same time,
you've already heard this all, don't you? do i need to say it again?
그 곳이 내가 말하는 곳이고,
그 것이 내가 그대로부터 끌어내려 찾는 것이다
하지만 동시에 제한된 인식에의 동일시에 대한 충성이 있다
그대들은 이미 이 모든 것을 들었다, 그렇지 않은가
내가 다시 말해야 하는가
why do i need to say it again?
because we learn things through habit, over and over over......... and again, and repetition
and it's the same we though the habit and repetition, then we came back to our self
왜 내가 다시 말해야 하는가
왜냐하면 우리는 습관을 통해, 다시, 또 다시, 반복을 통해 배우기 때문이다
그리고 습관과 반복을 통해 우리가 우리의 진짜 자신에게 돌아가는 것도 같다
this is why some - keeps saying things,
if you look at some of these books, - Gita, -,
let me tell you something,
this book, look how many pages, so many things saying, you know all the saying? same thing, i'm saying to you,
but actually it's repeating repeating, why? -
keep same thing over an over again,
the mind doesn't want to hear it, give me something new
이것이 계속해서 말 하는 이유이다
그대가 이들 책을 좀 본다면, -
이 책을 봐라, 페이지 수가 얼마나 많은지, 무수한 것들을 말하고 있다,
모두 무엇을 말 하고 있는지 아는가, 똑같은 것이다
정말로 반복하고, 반복한다, 왜?
같은 것을 계속해서 다시 또 다시,
마음은 듣고 싶어하지 않는다, 내게 새로운 것을 달라
in here, it's saying the saming thing over and over..........again
until one day the mind drops
from holding this belief, this belief we're holding that seems to contradict, counteract or resist the simplicity,
it is very simple, the most simple, actually,
but to the mind, it's too much, 'oh, too much',
why? no,
as i said before, truth is simple, but the seeker of truth is complex,
and is mostly wrestling with its own complexity
because the egoic nature is what?
it's the carnal nature of the ego is directly resistant to truth
여기에서는, 같은 것을 다시 또 다시 말하고 있다
어느 날 마음이 떨어질 때까지
이 믿음을 잡고있는 것으로부터,
단순함에 반대하고, 거꾸로 가거나 저항하는 것 같은 우리가 붙들고 있는 이 믿음
아주 간단한 것이다, 정말로 가장 단순하다,
하지만 마음에게는, 지나치다, '아, 너무 힘들다',
왜? 아니다,
내가 이전에 말한 것처럼, 진리는 단순하다, 하지만 진리를 찾는 자는 복잡하다
그리고 주로 그 자신의 복잡함과 씨름한다
왜냐하면 에고의 성질이 무엇이라서?
에고의 육욕성은 진리에 직접적으로 저항하기 때문이다
if i say to you, speak only about now,
cause your life is now, isn't it?
speak about now, tell me something about now
yesterday, you can tell me volumes about yesterday,
last week, many volums,
tell me something about now,
because tomorrow you're gonna tell me about today, not now, tell me today,
tell me now about now
내가 그대에게, 지금에 대해서만 말해라, 라고 한다면,
왜냐면 그대의 삶은 지금이다, 그렇지 않은가
지금에 대해 말해라, 지금에 대해 무언가를 내게 말해달라
어제, 어제에 대해서는 그대가 많은 것들을 말할 수 있다
지난 주, 많은 양이다
내게 지금에 대해 무언가 말해달라
왜냐하면 내일 그대는 오늘에 대해 말할 것이다, 지금이 아니라, 오늘 말해달라
지금에 대해 내게 지금 말해달라
let me ask you questions, all of you,
is there ever really a question now?
그대들 모두에게 질문하겠다,
지금 정말 질문이란 것이 있는가
- (no)
- (아니다)
oh, my God,
is that relevant somehow, what we mean now?
because it seems our life's about past and future -
the mind feeds on past and future, why?
because while you're preoccupied with the past which is memory and future which is projection,
you're not even, you're not embodying your own self,
you're in your mind
what about now? what is now?
tell me the history of now
와,
어떻든 관련 있는가, 우리가 지금이라 하는 것은 무엇인가
왜냐하면 우리 삶은 과거와 미래에 에 대한 것인 것 같다
마음은 과거와 미래를 먹고 산다, 왜?
그대가 기억인 과거와 투사인 미래에 몰두해 있는 동안,
그대는 심지어, 그대 자신을 드러내지도 않는다
그대는 그대 마음 안에 있다
지금에 대해서는 어떤가, 지금은?
내게 지금의 역사를 말해달라
but we're not interested in now,
we're interested in when and then, but not now,
what is now?
is it significant or we have to wait until it gets stale, becomes yesterday and oh, yesterday, i was talking with Mooji-
하지만 우리는 지금에 관심 없다
언제 와 그 때 에 관심 있다, 하지만 지금은 아니다
지금은 무엇인가
중요한 것인가, 아니면 정체될 때까지, 어제가 될 때까지 기다려야 하는가, '아 어제, 난 Mooji 와 얘기를 했지 -
now you are here,
what does your mind have to say about now?
지금 그대는 여기에 있다
그대의 마음은 지금에 대해 무엇을 말해야 하는가
- (mind has nothing to say about now)
- (마음은 지금에 대해 말할 것이 없다)
mind has nothing to say about now, thank you, boom! what's left? you have to say,
mind and you same thing?
마음은 지금에 대해 말할 것이 없다, 고맙다, 펑!
무엇이 남는가, 그대가 말해야 한다
마음과 그대는 같은 것인가
- (no)
sure?
-(yes)
-(아니다)
확실히?
-(그렇다)
mind is like the wind, yourself is like space
the wind moves about, but it needs the space to move about,
but space does not move about,
space can exist without the wind, but the wind cannot exist without space,
the wind, mind is blowing about,
space which is synonymous with consciousness, consciousness does not move about
mind seems to move about, do we need to fight with the mind?
mind will be there, it will play,
it will play for as long as you're interested in seeing it
마음은 바람과 같다, 그대 자신은 공간과 같다
마음은 움직여 다닌다, 하지만 그것은 움직여다닐 공간이 필요하다
하지만 공간은 움직여다니지 않는다
공간은 바람 없이 존재할 수 있다, 하지만 바람은 공간 없이 존재할 수 없다
바람, 마음은 불어 다닌다
의식과 같은 말인 공간, 의식은 움직여다니지 않는다
마음은 움직여다니는 것 같다, 우리는 마음과 싸워야 하는가
마음은 있을 것이다, 놀이를 벌일 것이다
그대가 그것을 바라보는 데 관심이 있는 한 놀이를 벌일 것이다
the great transcendence of the mind activity in its personal expression,
the greatest transcendence is when the mind stuff becomes insignificant for you,
meaning you lose interest,
in all the bl...................,
something, just i've seen it, i've heard it, it's nothing new,
does not contribute to your happiness, to your peace
and something just enough of that,
not even with that attitude
그 자신의 제한된 표현에서, 마음 활동의 커다란 변형은,
가장 큰 변형은 마음 들이 그대에게 중요하지 않게 될 때이다
그대가 흥미를 잃는다는 뜻이다
그 모든 블럴러럴................에,
무언가, 그냥 다 봤던 것이고, 들었던 것이고, 새로운 것이 아니다
그대의 행복에, 그대의 평화에 기여하지 않는다
그리고 그냥 됐다
그런 태도로서도 아니다
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