새롭다고도 오래되었다고도 할 수 없다

마음의 방식은 고대로부터, 하지만 그대 자신은 시간없음이다






like kind of reflex, the attention goes back to the old mentality 

or perspective or old regime of identity,

but this is more easily detected now 

from the space of the isness or the beingness.

you're not able to watch the play of identity and its functioning without getting pulled into the noise of the mind.

you're able to do it, from the place of the isness.


반사작용처럼, 주의는 다시 낡은 정신이나 낡은 관점, 혹은 낡은 동일시의 영역으로 돌아간다

하지만 isness (있는 것만이 있는) 나 존재하는 것의 공간에서는

이러한 것이 이제는 보다 쉽게 탐지된다

동일시의 놀이와 그 움직임을 마음의 소음에 딸려가지 않고 그대가 관찰할 수 있다


as you confirm these things experientially,

your power again comes back

because when you speak of a place of personhood, already the energy drops

and you're in a position of weakness,

but it's not true of yourself,

but the habit of identifying will give this feeling that oh yes, i've got to go to meething and this i do, something......


이러한 것들을 그대가 경험적으로 확인해갈수록,

그대의 힘은 다시 돌아온다


그대가 person (제한된 인식) 의 공간에 대해 이야기를 할 때에는 이미 에너지가 떨어진다

그리고 그대는 약한 자의 위치에 자리한다

하지만 그건 진짜 그대가 아니다


그러나 동일시하는 습관이, 이 느낌, 아, 난 회의에 가야 해, 내가 이것을 해야 해 등........을 준다


there's nothing at all,

gradually you're going to come to accept more and more, to appreciate more and more what you have discovered

but for a while, maybe this oscillation from the mind again to the sense of being

and this oscillation, any you like to identity with it,

you'll feel caught up in this pendulum.


아무것도 아니다


점점 그대는 그대가 발견한 것을 더 받아들여갈 것이고, 더 감사해할 것이다

하지만 잠시, 다시 마음에서 존재의 느낌으로 왔다갔다 할 수 있다

그리고 이렇게 왔다갔다 하는 것, 그대가 동일시하고 싶어하는 어떤 것이든,

이 펜듈럼 안에 갇혔다 느낄 것이다


but gradually you're going to see that also this moving, this swinging pendulum also observed

from a deeper space.

when i say, the space of isness,

you see, oh, it's just a habit to identify personally that brings in all these noise.


하지만 내가 isness 의 공간이라 말하는

보다 깊은 공간에서는

점차 그대가, 이 움직임, 이 흔들리는 펜듈럼 또한 관찰되는 것을 본다


그대가, 아, 이 모든 소음을 가져오는 것은 person 에 동일시하는 습관일 뿐이구나' 라고 본다


nothing has changed, at the place of the isness, 

nothing has changed from the beginning of time,

nothing has changed for that

but for the body, mind functioning, everyday is a change,

everything is moving

and in that realm we have identified with ourselves.


아무것도 변하지 않았다, isness 의 공간에서는

처음부터 변한 건 아무것도 없다

그것에게는 변한 것이 하나도 없다

하지만 몸과 마음의 기능에는, 매일이 변화이다, 모든 게 움직인다

우리가 자신과 동일시를 갖는 영역에서는


so even the idea we have of ourselves is constantly changing.

nothing we can do about it. ideas come and go.

what is perceiving they're coming and going.

just a habit to give too much attention to the mind play, to the flow of thought, thought activity

and because we give so much importance to it, it becomes important to you.


우리 자신에 대해 갖는 개념조차 계속 변하고 있다

그것에 대해 우리가 할 수 있는 것은 없다

개념들이 오고 간다

그것들이 오고 가는 것을 무엇이 인식하고 있는가


마음의 놀이와 생각, 생각의 활동의 흐름에 너무 많은 주의를 주는 습관일 뿐이다

우리가 그것에 너무나 많은 중요성을 주므로, 그것이 그대에게 중요해진다


but as you pay more attention to that which is unchanging,

but yet it is not stale, it is never stagnant,

the mind cannot grasp it

and that is the constant field that i was pointing.


그러나 그대가 변하지 않는 것에 더 주의를 주어갈수록,


하지만 그건 정체되어있는 것이 아니다, 결코 침체되어있지 않다

마음은 그것을 이해할 수 없다

그리고 그것이 내가 가리켜 온 변하지 않는 장이다


if it points to some phenomenon, then it will not be reliable.

tomorrow we'll read again, it will feel differently,

because even if the words don't change, your moods will change.


만일 현상을 가리킨다면, 신뢰할만하지 못하다

내일 다시 읽을 때, 다르게 느껴질 것이다

단어들은 변하지 않아도, 그대의 기분이 변할 것이므로


from the place of the isness,

both the words to reading of them, the mood of the, the reader of them are all perceived,

as a movement clouds passing in the unchanging and immense beingness.


isness 의 공간에서는,

단어들, 읽은 자의 기분 둘 다 움직임으로 인식된다

변하지 않는 것, 광대한 존재 안에 구름이 지나간다


can it lost?

for so long it appears to be lost.

now we point again to fresh seeing.

it cannot be even called new nor old.

the ways of the mind are ancient but yourself is timeless.


잃을 수 있는 것인가

오랫동안, 잃은 것처럼 보인다


이제 우리가 다시 신선한 봄 을 가리킨다

그건 새롭다고도 오래되었다고도 할 수 없다

마음의 방식은 고대로부터, 하지만 그대 자신은 시간없음이다


in any acripture from any religion from any place,

you'll find something what i say,

maybe the thing most missed,

missing what is obvious.


어떤 곳, 어떤 종교의 어느 문장에서도,

내가 말하는 것을 그대가 발견할 것이다


아마도 가장 놓쳐진 것,


명백한 것을 놓친다




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