when we speak of i, in reference to oneself, is almost combined by the shape of the sense of person, some self image, this particular body
but is this body particular actually?
because we've seen that body has gone through so many, is always changing
would you have known this body 5 or 10 years ago the way it is?
what is consistence, in the body or self reference?
is probably the foundation the sense i am is always been there
but lots of change is happening all the time, in our thought patterns, in our image identity,
but image identity is always some subtle self image, have particular context, particular shape is included in my i
i will not say, try to get rid of that
we just see what sees that
우리가 나 라고 말할 때, 자신을 말하는데서,
거의 제한된 인식의 느낌, 자기 이미지, 이 특정한 몸의 모양이 합쳐진다
하지만 이 몸이 사실 특정한가
왜냐하면 우리는 몸이 무수히 거쳐간 것을 봐 왔다, 항상 변하고 있다
그대는 이 몸을 5년이나 10년 전 그 방식인 것으로 알고 있는가
계속되는 것은 무엇인가, 이 몸에서, 혹은 자신을 언급하는데서
아마 내가 있다는 근거가 항상 거기 있을 것이다
하지만 무수한 변화가 내내 일어나고 있다, 우리의 생각 패턴에서, 이미지 동일시에서,
이미지 동일시는 언제나 좀 미묘한 자기 이미지다, 특정한 내용을 갖고, 특정한 모양이 나의 나 에 포함되어 있다
나는 그런 것을 제거해라, 라 말하지 않을 것이다
우리는 그냥 그것을 바라보는 것이 무엇인지 본다
'you're going to get rid of that, you're going to kill ego'
'그것을 제거할 것이다, 에고를 죽일 것이다'
no, no, all these things are themselves advice coming from the ego actually
only need to see that including the idea we have of ourselves, our self portrait, our self image, idea, identity, our all construct appearing in something which is not a construct
and not just stop, beacuse something wants to stop there, 'yeah yeah i understand that, i see that, i've been working at that',
we pick up again the vehicle
and the i reference, yeah, of the doer, the meditator and so on
and not just things that are seen
아니다, 이런 것들은 다 그것들 자체가 사실 에고에서 나오는 조언이다
단지 바라봐야 하는 것은, 우리가 우리 자신에 대해 갖는 생각을 포함해서, 우리의 자기 그림, 자기 이미지, 생각, 동일시, 구조물이 아닌 것에서 나타나 보이는 우리의 온갖 구조물
그리고 그냥 멈춘다 가 아니다,
뭔가 거기에서 멈추고 싶어한다, '그래 그래 나는 그것을 안다, 이해한다, 그것에 대해 작업해왔다'
우리는 다시 탈 것을 집어든다
그리고 나 에 대한 언급, 그래, 하는 자, 명상하는 자 등등
단지 바라보아지는 것들에 대한 것이 아니다
the body has a size and a shape
the personality also has a kind of shape, a self shape
and in each instrument of conscniousness, a particular body appears as a different shape
a shape of a mixture of the perceiver's own emotion experience knowledge, plus what is perceived in that moment
and whatever we perceive is acted upon by so many different untraceable factors are contributing to the unique way each moment is perceived
none of it is stable at all
몸에는 크기와 모양이 있다
성격 또한 모양과 같은 것을 갖는다, 자기 모양
그리고 의식의 각 도구에서, 특정한 몸이 다른 모양으로 나타나 보인다
인식하는 자의 감정이 섞인 모양이 앎을 경험한다, 그 순간에 인식되는 것 또한
우리가 무엇을 인식하든, 너무나 많은 다양한, 추적할 수 없는 요인들이 매 순간 인식되는 독특한 방식에 기여한다
그런 것 중 어떤 것도 전혀 안정되어 있지 않다
if someone say, get rid of that,
which particular version based, you're talking about?
누군가가 그것을 제거해라 라 말한다면
어느 특정한 버전에 근거해서 말하는 것인가
so all i say, is just keep looking and seeing that
our self conception, our self perception, is all watched inside the space
because you can forget about yourself personally,
very often in our day, actions and ractions, interactions are happening without a fixed shape consciously behind them, is just assumed
'i am the one who's seeing it', this i that assumes to be the one perceiving things,
if it's taken in the right context, the i is in the awareness field itself, which is not an object,
perceiving is not painful, experiencing is not turbulent
because the fact of the experience and the experiencer is just the space of being which is never betrayed,
hundreds, thousands, millions of years ago, the space hasn't aged,
is just not a space like
even our phenomenal space
그래서 내가 말하는 것은, 단지 계속해서 바라보고 바라보는 것이다
우리의 자기 개념, 자기 인식 은 모두 공간 안에서 바라보아진다
그대는 개인적으로 그대 자신에 대해 잊을 수 있다, 하루 중 아주 흔하게,
행동, 반응, 상호작용이 그 뒤 의식적으로 고정된 모양 없이 일어나고 있다
그냥 추정되는 것이다
'나는 그것을 바라보고 있는 자이다', 이 나 가 인식하는 자인 것으로 추정한다
그것이 제대로 된 맥락에 놓여진다면, 그 나 는 각성의 장 그 자체이다, 대상이 아닌
인식은 고통스럽지 않다, 경험은 혼돈스럽지 않다
경험과 경험하는 자라는 사실은 결코 배신당하지 않는 존재의 공간이기 때문이다
무수히 많은 시간 전에도
공간은 나이들지 않는다
우리의 현상적인 공간조차
doesn't have a age
it doesn't belong to categorization of phenomenality in the way that you can say that space is so many years old
this space itself is perceived
but it seems like very far leap for the human concept of self to take that leap
i say, it's not even a leap
is no distance from you to have to jump to
what does it take?
나이를 갖고 있지 않다
공간이 무수히 나이 들었다 라고 그대가 말할 수 있는 방식으로의 현상계의 분류에 속하지 않는다
이 공간 자체가 인식된다
하지만 인간의 자신에 대한 개념에게는 그 도약을 하는 것이, 너무나 머나먼 도약인 것 같아 보인다
나는 말한다, 그것은 심지어 도약도 아니다
그대가 뛰어 올라야 하는 거리가 없다
그것에 드는 것이 무엇인가
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