반동처럼, 습관에 의해 주의가 범죄 현장으로 간다, 에너지로 간다, 움직임으로 간다, 그런가 그렇지 않은가
그리고 우리는, 하.......! 난 뭘 할 지 모르겠다, 란 느낌을 갖는다
그리고 그대는 그것이 인식될 수 있는 것임을 잊는다
쓰나미는 그 온갖 난리와 함께..............인식된다
why you don't stay here? or can't we? why don't we stay here?
we say it's peaceful, light, neutral, home, happy,
is this also an experiencing?
does it change?
this, now we're just speaking about, does it come and go?
does it grow old? is it natural?
why you don't enjoy? and why we don't stay? or do we havae to stay?
who are we who come and go?
그대는 왜 여기에 머물지 않는가, 아니면 머물 수 없는가, 왜 우리는 여기에 머물지 않는가
그것은 평화롭고, 가벼우며, 중립적이고, 집이며, 행복하다 고 말하면서
이것도 경험인 것인가
변하는 것인가
이것, 지금 우리가 이야기하고 있는 것, 그것은 오고 가는가
늙는가,
자연스러운가
그대는 왜 누리지 않는가, 그리고 우리는 왜 머물지 않는가, 아니면 우리는 머물러야 하는가
오고 가는 우리란 누구인가
attention, one of our most intimate, powerful toos, why,
because wherever attention goes and whatever it touches, we're calling that experience.
so even when the attention goes, isn't that also perceived?
주의는, 우리에게 가장 친밀하고, 강력한 도구 중 하나이다, 왜냐
주의가 가는 곳 어디든, 주의가 닿는 곳은 무엇이든, 우리는 그것을 경험이라 부른다
그래도 주의가 갈 때, 그것 또한 인식되지 않는가
sometimes people say, i can't concentrate, my attention is really running out of the place,
that means that is also perceived, isn't it? from where? isn't it from same place here?
isn't it good to know this?
때로 사람들이 말하기를, 난 집중할 수가 없다, 나의 주의가 정말 어지럽다
그 뜻은, 그것 또한 인식된다는 것이다, 그렇지 않은가, 어디에서? 여기, 같은 곳에서, 그렇지 않은가
이것을 아는 것은 좋지 않은가
so even the attention goes out and the attention going out, it is so intimate
because we even call this attention i.
attention is going out, running about, you say, i am restless.
but the attention is restless.
who is the i? is the i in the place of the observer? observing these things?
could we place that i in the same place as the awareness itself?
would that be wrong?
주의가 나갈 때, 주의가 나가는 것은 너무나 익숙한 일이다
우린 이 주의를 나 라고까지 부른다
주의가 나간다, 달려댄다, 그대는, '나는 불안정하다' 라고 말한다
하지만 주의가 불안하다
나 는 누구인가, 보는 자의 자리에 있는 나 인가, 이러한 것들을 관찰하는 자리에 있는 나인가
우리가 이 나 를 자각 자체로 같은 자리에 놓을 수 있을까
그건 잘못된 것일까
so the person also say i and the person goes, and he's watched to go,
the personal meaning the personal feelings, the person' ideas, they come and go, they play within, they come and go and 're watched come and go,
by this is, also say, it's no real name.
person (아주 제한된 인식) 또한 나 라고 말한다, person 이 간다, 그가 가는 것이 지켜보아진다
person 관련들은, person 의 느낌, 생각들이다, 그것들은 오고 간다, 안에서 논다, 오고 간다, 그리고 오고 가는 것이 보아진다
이것에 의해,
이것이란 진짜 이름이 없는 것이라고도 하겠다
where are you in the light of our talking now?
are you the thing which comes and goes or that which observes coming and going?
우리가 지금 말하고 있는 중에 그대는 어디에 있는가
그대는 오고 가는 것인가, 아니면 오고 감을 관찰하는 것인가
even the feeling i don't know is also perceived,
모르겠다 는 느낌 도한 인식된다
right at the place of the awareness itself, so whether active or passive, both are perceived, this tre or not?
so even in the most powerful persuasion of the mind, tsunami mind, is it seen or not?
is there tsunami in the place of the seeing?
자각 자체의 바로 그 자리에서는, 능동이든 수동이든, 둘 다 인식된다, 그런가 그렇지 않은가
그래서 마음의 가장 강력한 납득력, 쓰나미,
그것은 보이는가 그렇지 않은가
보는 자리에 쓰나미가 있는가
(no)
is this really your experience?
이것은 정말 그대의 경험인가
(yes)
all the time?
항상?
so sometimes it may take a while because like some reflex,
attention by habit goes to the crime scene, goes to the energy, goes to the movement, ture or not?
and we have the sense that ha.........! i don't know what to do
and you forget that that is perceivable,
the tsunami, it is recognized, that sensation with all of its dance and.............it's perceived.
그러니 때로 시간이 좀 걸릴 수 있다,
반동처럼, 습관에 의해 주의가 범죄 현장으로 간다, 에너지로 간다, 움직임으로 간다, 그런가 그렇지 않은가
그리고 우리는, 하.......! 난 뭘 할 지 모르겠다, 란 느낌을 갖는다
그리고 그대는 그것이 인식될 수 있는 것임을 잊는다
쓰나미는 그 온갖 난리와 함께..............인식된다
do you have to walk back to your original place?
no
what happen?
the fact that it is perceived means you are in your original place.
is good to know this or not?
그대가 그대의 원래 자리로 돌아가야 하는가
아니다,
무엇이 일어나는가
그것이 인식된다는 사실은, 그대가 그대의 원래 자리에 있다는 것이다
이것을 아는 것은 좋다, 그렇지 않은가
we're not accustomed, the habit is just to go wherever some noise is, go ah! you're gone,
sometimes we don't even say, excuse me, we're just gone
and you don't notice that you notice
우리가 이런 것에 익숙하지 않다
습관은 그냥 어떤 소음이 있는 곳으로 간다, '아,' 그리고 그대는 가버린다
때로는 갈께요, 라고 하지도 않고 그대는 그냥 가버린다
그리고 그대가 알아차린다는 것을 그대가 모른다
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