인식의 행위가 있다,
하지만 그대가 인식하는 사실에 근거한 것이 진리인가
그러면 우리가 인식하는 자로 위치를 바꿔야 한다
인식하는 자는 진실한가, 단지 인식하는 자가 인식하는 것만이 아니라, 인식하는 자 자체가 진실한가
그리고 무엇이 인식하는 자를 바라보고, 그 인식하는 자를 믿을 수 있는지 또한 평가할 수 있는가
the i as what is important to,
because the sense or the intuition, i am, that intuition,
even before it is turned into words, the sense i am, is the first born,
before any other thoughts can appear,
that intuition is already arised, the knowing i am, i consciousness am,
am means to exist,
it did not need another to say i, it is first,
but only after the sense i can is there, can the sense you come,
you cannot come before i, because a sense of you is a relation to sense i
무엇으로서의 나' 이냐가 중요하다
왜냐하면 나 라는 느낌, 직관은
말로 나오기 전에도, 나 라는 느낌이 먼저 태어나 있다
어느 다른 생각들이 나타나기 전에,
그 직관은 이미 일어나 있다, 나, 나 의식이 있다 는 것을 알면서
am 은 존재한다는 뜻이다
또 다른 나를 필요로 하지 않는다, 그것이 먼저다
나 라는 느낌이 있을 수 있어야, 너 라는 느낌이 올 수 있다
너 는 나 이전에 올 수 없다, 너 의 느낌은 나 의 느낌과 연관되므로
we're here to look when you speak about i-watching,
it means to look what is i,
because it's a shapeshifter, one i say that what?
God say i am, the devil also say i am, all beings have the feeling, the intuition i am,
a mosquito feel i am, the germs on the warms feel i am,
it is the name of consciousness,
i am awake to myself, i am,
우리는 바라보기 위해 여기에 있다, 그대가 나 를 바라보기 에 대해 말할 때,
나 가 무엇인지를 보는 것이다
왜냐하면 그것은 모양을 바꾸는 자다, 나 라고 말하는 자는 무엇인가
신이 나 라고 말한다, 악마가 또한 나 라고 말한다, 모든 존재들이 나 라는 느낌, 직관을 갖고 있다
모기가 나 라고 느낀다, 벌레의 병균들이 나 라고 느낀다
그것은 의식의 이름이다
나는 나 자신에게 깨어있다, 내가 있다
then you are asked to watch the i,
so if i am, what can take the advised to watch the i?
it the i is also percievable and knowable, by what is watched?
why was it said like that also?
because we speak like this,
-i went to this place and i believe this and i don't like this,-
we speak very freely, and no one interupt-i, i, i,
and you are told, watch this i,
not only that and find out, is it personal or iimpersonal? when it is expressed,
-i don't like this kind of people,- is that perosnal? or impersonal?
and if it is personal, what is watching it?
that watches it, aware of it, is that personal? watch that too
그대가 나 를 바라볼 것으로 들었다
무엇이 나 를 바라보라는 제안을 받아들일 수 있는가
그 나 또한 인식할 수 있다, 알 수 있다, 무엇에 의해 바라보아지는가
그리고 왜 그렇게 말해지는가
왜냐하면 우리가 이처럼 말한다
-나는 이 곳에 갔다, 이것을 믿는다, 이것을 안 좋아한다-
아주 자유롭게 말한다, 그리고 아무도 방해하지 않는다- 나, 나, 나,
그리고 그대는 이 나 를 바라보라 들었다
그것 뿐 아니라,
그것이 표현될 때, 그것이 제한된 인식의 것인지, 제한없음인지 를 알아보도록,
제한된 인식의 것이면, 무엇이 그것을 바라보는가
그것을 바라보는 것, 그것을 인식하는 것, 그것은 제한된 것인가
그것도 바라봐라
and gradually like this, you catch it, how often when the term or the feeling i arises, it is given to person,
so that indicates that most of our functioning in our encounter with other beings,
is based upon separate personal, ego,
you see the point when i'm speaking like this,
and when you can see it clearly, then alone you may begin to recognize,
there's a deeper wish not just to live such a superficial mode where everything is related to personhood,
and now by the very fact that the person itself is a mode that can be observed,
already indicate that there must be a deeper consciousness,
that observe this, and just being aware of that,
begins to widen your scope
그리고 점차 이런 식으로, 그대가 잡아낸다,
나 라는 단어나 느낌이 일어날 때, 얼마나 자주 제한된 인식의 것에 주어지는지,
그것은 다른 존재들과의 만남에서, 대부분의 우리 작용이
분리된 제한된 것, 에고에 근거한다는 것을 가리킨다
내가 이렇게 말할 때, 그대들은 핵심을 봐라
그리고 그대가 명확히 볼 수 있을 때, 그러면 그것만으로 그대가 이해하기 시작할 수 있다,
보다 깊은 바람이 있다,
모든 것이 제한된 것과 관련되는 표면적인 모습으로만 살고 싶지 않다,
그리고 이제 그 제한된 인식 자체가 바라보아질 수 있는 것이라는 사실에 의해,
이미 더 깊은 의식이 있다는 것이 가리켜진다
이것을 바라보는 것, 그냥 그것을 인식하는 것만으로,
그대의 범위가 넓어지기 시작한다
it already is even before that you turn - ok, what can i-, even just the understanding itself
is transforming your inner environment, and the way in which functions
그대가, '좋아, 내가 무엇을 할 수- 이기 전에, 그냥 그것을 이해하는 것만으로 이미,
그대 안의 분위기와 작용하는 방식을 변형시킨다
then you say, i showed last year, i called you this i watching,
this year you say, now standing here, 'yes i can observe him',
and now speak, this i is what? that is being observed
작년에 보여주었다, 내가 그대에게 제안한, 이 나 바라보기,
이번 해에 그대가 이제 여기에 서서 말한다, '그렇더라, 내가 그를 바라볼 수 있다',
그리고 이제 말해봐라, 이것은 무엇인가, 바라보아지는 것
-
it is created every time you believe it,
when is the birth of the i? every time it arises and believed, he's there,
그대가 그것을 믿을 때마다 그것이 만들어진다
나 의 탄생은 언제인가, 그것이 일어나고 믿어질 때마다, 그가 있다
unless the mind as i says, this thing happen or that things happened,
experientially nothing happened,
what is happening apart from subjective perception?
how you feel about something?
can that be presented as the fact?
is a life already sharing so many examples,
if we take good example, football,
the game is whatever it is, but there are handreds of commentators, all reporting it differently,
so who is making the best and most accurate report?
depends on what side are you on,
나 로서의 마음이, 이것이 일어났다거나 저것들이 일어났다 고 하지 않으면,
경험적으로 아무것도 일어나지 않았다
주체의 인식과 떨어져 무엇이 일어나겠는가
그대는 무언가에 대해 어떻게 느끼는가
그것을 사실이라 보여줄 수 있는가
삶이 이미 무수히 많은 예들을 나누고 있다
좋은 예로, 풋볼,
게임이야 무엇이든, 수많은 해설가들이 있다, 모두가 다르게 보도한다
그러니 누가 가장 잘, 정확한 보고를 하는가
그대가 어느 편이냐에 달렸다
it's same with life,
can we rely upon our indivisual perception and call it a fact?
because a fact means it's irrefutable,
so it is a fact for you or it is a fact for me?
or are we saying even if there 7 and a half billion human beings together,
there 7 and a half versions of the one fact,
or 7 and a half facts? or perceiving?
there's the act of perceiving,
but there's on the fact of that you're perceiving is truth?
that we must change the position to the perceiver then,
is the perceiver true? not just what the perceiver perceive, but the perceiver itself is true?
and what is able to observe the perceiver and evaluate the credibility of the perceiver also?
삶도 같다
우리는 우리 개인의 인식에 기대어, 그것을 사실이라 할 수 있는가
왜냐하면 사실이란, 반박할 수 없는 것이다
그러니 그대에게 사실인 것인가 아니면 내게 사실인 것인가
혹은 75억 인류가 함께 있다 하면,
하나의 사실에 75억 버전이다
아니면 75억의 사실인가, 인식하는데서
인식의 행위가 있다,
하지만 그대가 인식하는 사실에 근거한 것이 진리인가
그러면 우리가 인식하는 자로 위치를 바꿔야 한다
인식하는 자는 진실한가, 단지 인식하는 자가 인식하는 것만이 아니라, 인식하는 자 자체가 진실한가
그리고 무엇이 인식하는 자를 바라보고, 그 인식하는 자를 믿을 수 있는지 또한 평가할 수 있는가
where does it lead?
어디에로 안내되는가
when you contemplate in this way,
all things return to silence, the source from which they spring,
when we acknowledge this in the heart, then you begin to observe the natural cosmic unfolding of this world appearances,
and you'll not be troubled by it,
in fact you will enjoy, knowing that what you're really enjoying is the dance of consciousness, our own play
그대가 이런 식으로 숙고할 때,
모든 것들이 침묵으로 돌아간다, 그것들이 나오는 근원으로
우리가 이것을 가슴에서 이해할 때, 그대가 세상이 나타나는 것의 자연스러운, 조화로운 펼쳐짐을 바라보기 시작할 수 있다
그리고 그대는 그것으로 문제를 겪지 않을 것이다
사실 즐길 것이다, 그대가 정말로 즐기는 것이 의식의 춤, 우리 자신의 놀이 라는 것을 알면서
have you confirmed so far like that?
그대는 이 정도로 확인했는가
they reveal a very noble and stable an unchanging power and presence,
you don't know what to call,
that is presence, the changeful is not so impactful,
when it was impacting upon the person, ha-, there was pain, joy, hope, aspiration, healing and so on,
but that which is even more subtle than space, what can impact upon it?
and yet at the same time, the sense of the person or the sense of our dynamic expression is still active,
is it an offense or is it in conflict with that which is?
you find out
그것들은 아주 고귀하고 안정되어 있는 변하지 않는 힘과 존재를 드러낸다
그대가 뭐라 부를지 모를,
그것이 존재이다, 변하는 것들이 그다지 영향을 미칠 수 없는,
제한된 의식의 나'에 영향을 미칠 때에는, 하- 고통과 기쁨, 희망, 열망, 치유 등이 있었다
하지만 공간보다 훨씬 더 미묘한 그것, 그것에 무엇이 영향을 미칠 수 있을까
그리고 동시에, 제한된 인식이나 우리의 역동적 표현의 느낌은 여전히 활동한다
그것이 공격인가, 존재하는 그것과 갈등하는가
그대가 알아내라
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