아무튼 이 모든 것의 요지가 무엇인가

왜 우리가 이처럼 그것에 대해 이야기를 하는가


그대가 이것을 확신할 때까지, 그대는 고통에서 나오지 못한다

이것이 핵심이다


하지만 여기를 보기에는 거부감과 게으름이 존재 안에 있는 것 같다

왜?

우린 너무나 많은 주의를, 우리가 person (제한된 의식) 이 되는 데 주어왔기 때문에






separation also cannot exist without the perceiving of separation.


분리 또한 분리를 인식하는 것 없이 존재할 수 없다


the very sense of our concept of separation must arise in front of something which is prior to separation.


분리 개념에 대한 우리의 느낌이, 분리에 앞선 것 앞에서 일어난다


so how can it be known?


그러니 그것은 어떻게 알려질 수 있는가


therefore i say to know it is to be it, cannot be different.

knowing and being are one

and there's no form there.

numerable forms can manifest in it,

but it cannot be taken over by any form,

all the forms, however great it may be, they're transient to that.

what is that?


그래서 내가,

그것을 아는 것은 그것인 것이다 라 말하는 것이다

다를 수 없다

아는 것과 존재가 하나이다

거기에는 형상이 없다

무수한 형상이 그 안에서 드러난다

하지만 그건 어떤 형상에 의해서 압도되지 않는다

모든 형상이, 얼마나 위대하든, 그것에겐 일시적인 것이다

그것이 무엇인가


what is the point of all of this anyway?

why are we speaking about it like that?

because until you're sure of this, you're not come out of suffering.

this is the point

and yet there seems to be a reluctance or a laziness inside a being to look towards here.

why?

because we're given so much attention to our personalification,


아무튼 이 모든 것의 요지가 무엇인가

왜 우리가 이처럼 그것에 대해 이야기를 하는가


그대가 이것을 확신할 때까지, 그대는 고통에서 나오지 못한다

이것이 핵심이다


하지만 여기를 보기에는 거부감과 게으름이 존재 안에 있는 것 같다

왜?

우린 너무나 많은 주의를, 우리가 person (제한된 의식) 이 되는 데 주어왔기 때문에


so much attention, so much juice, so much belief has been given to personality

and then fear comes 

and even the fear to come home.

come home means to realize yourself,

is a fear there that i'm going have to exchange all of this for that,

which is nothing

in the mind say, oh, it is a bad deal,

because even though all of this is very cranky and strange, there is the very nice bit in there,

so can i give up the rest to keep the nice bit

and we're doing this,

this is the mind.


너무나 많은 주의가, 너무나 많은 즙이, 너무나 많은 믿음이 person 을 만드는 데 주어졌다

그러고나면 두려움이 나타난다

심지어 집으로 가는 게 두렵다


집으로 간다 란, 그대 자신을 알아차리는 것이다


그것과 이 모든 것들을 교체해야 할 것이라는 두려움이다

아무 것 아닌


마음에서는, 아, 안 좋은 거래다, 라 말한다

왜냐면 이 모든 아주 짜증나고 이상한 것들이더라도, 그 안에서 아주 좋은 점이 있기 때문이다

그러니 그 좋은 점들을 계속 가지려 하는데, 내가 나머지를 포기할 수 있을까


우린 이러고 있다

이것이 마음이다


you say, 'yes, i'm still affected.'

meaning that in the dynamic being

that which also takes on the persona of the ego and so on

is experiencing life through emotion and relationship, so on,

you feel, 'ah, this is really bad. pain comes.'


그대가 말하길, '난 여전히 영향을 받는다' 라


역동적인 존재 안에서, 에고의 모습을 하고 등,

감정과 관계들을 통해 삶을 경험한다는 것이다

그대는, '아, 이건 정말 안 좋다, 고통이 온다' 라 느낀다


up to a point, that is ok

because i'll tell you this.

you don't have to change all of that

before you can realize this

and i want to say this

because sometimes we're feeling with very busy cleaning the house, imposing the self, improving, improving..............

it's a very slow way.

it i also a part of consciousness,

is very slow.


어느 지점까지는 괜찮다


왜냐면 내가 이것을 그대에게 말하겠다


그대가 이것을 알아차리기 전에, 그 모든 것을 변화시킬 필요 없다

내가 이것을 말하고 싶다

왜냐면 때로 우리는 집을 청소하느라 너무 바쁘다, self 에 짐을 얹고, 가벼워져라, 가벼워져라................


아주 느린 방식이다

그것 또한 의식의 일부이기도 하다

아주 느린


those who are still in duality, who still have a relationship with the manifest in the form for craving or a need,

because the one who is free also enjoys the manifest

but without craving, without identity.

we still have not found secret of how to or the simplicity, 

the joy of experiencing without identity.

everything we spray our scent

and each thing to claim it

and i don't want to tell people, 'oh, don't do that, do this'

because i know that is very difficult.

i wanna point you to what you are

but that is grasped, everything becomes very simple for you.


여전히 이중성 안에 있는 자들은,

갈망이나 요구가 형상 안에서 드러나도록 하는 것과의 관계를 갖는다


자유로운 자 또한 드러남을 즐긴다

하지만 갈망은 없다, 동일시는 없다


우린 아직 어떻게.........나 단순함, 동일시 없이 경험하는 기쁨의 비밀을 발견하지 못했다


모든 것에 우리는 우리 냄새를 뿌린다

그리고 각개마다 내 것이라 주장을 한다


게다가 나는 사람들에게, '아 그것 하지 마라, 이것 해라' 라 말하고 싶지 않다

왜냐면 나는 그것이 아주 어렵다는 것을 안다

나는 그대인 것을 그대에게 가리키고 싶다

이것이 알아차려지고 나면, 모든 게 그대에게 아주 단순해진다


sometimes it has to be said

but it is not the main pointing, not the main teaching

but for those who are hungry, then if you're hungry and you want to eat now,

i don't want to send you to cook

you come and sit, eat.


말해야 하는 때도 있다

하지만 그게 주요 가리킴은 아니다, 주요 가르침은 아니다


그러나 배고픈 자들에게는,

그대가 배가 고프고, 지금 먹고 싶다면,

난 그대더러 음식 만들라 보내고 싶지 않다

와서 앉아 먹어라


sometimes such an uregency inside,

then somehow it's almost as though the personalized consciousness is becoming unberable.

for a while your personal self is doing well the nice.

if in teenage years and it has to enjoy, it is time for that.

when it comes a time when you are somehow struggling with life,

these are the birth pains,

that will somehow give birth to yourself into the realm of consciousness more.

you must start now the shifting over the person to presence.

that's taking place

and somehow it can feel a little bit painful

but soon you're out of that and into a wider kingdom,

more space, more light, more life, more joy, more peace, more wisdom,

no fear.


그런 긴급함이 안에 있는 때가 있다

그건 person 이 된 의식이, 이제 더는 참을 수가 없는 지경이다


잠시 동안은 그대 person 의 삶이 아주 잘 진행된다

십대에는 그러한 것을 즐겨야 한다, 그럴 때이다


그대가 어떤 식으로든 삶과 분투하는 때가 오면,

이건 탄생의 고통이다

어떤 식으로든 그대 자신을, 보다 더 의식의 영역에 낳을 것이다

그대는 이제 person 에서 현존으로 이동해야 한다

그러한 것이 일어난다

그리고 어떻든 그건 좀 고통스럽다

하지만 곧 그대는 그러한 것에서 벗어나 더 넓은 왕국으로 들어선다

더 열린 공간, 더 많은 빛, 더한 삶, 더한 기쁨, 더한 평화, 더한 지혜,

두려움 없음.







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