우리가 우리의 정체에 대해 혼동할 때, 마음은 그대를 돕지 않을 것이다

그대를 제한된 인식 안에 둘 것이다, 그것은 주로 제한된 인식용이다


 

it's not a school, it's not you go there and you learn and get certificate, there's no enlightenment certificate

and nobody to receive it

so when we go and you listen then something, what is taken away

is taken away even dependence on knowledge, the attachment to identity, all of these,

is being whitewashed

your idea of yourself, not needed, you're not an idea

surpass idea, wiped

but something inside feel, 'no maybe this should not happen, i should at least be able to come back and talk about how wonderful the experience is

it's subtle things, it's not about some object comparison of things

you are the one subject without an objective comparison

 

학교가 아니다, 그대가 가서 배우고 자격증을 얻는

깨달음 자격증은 없다, 그리고 그것을 받는 자도

 

우리가 가서 듣는다, 그 다음 무언가 제거된다, 앎에의 의존조차

동일시에 대한 집착, 이런 모든 것들이 씻겨 나간다

 

그대의 그대 자신에 대한 생각은 필요하지 않다

그대는 생각이 아니다

생각을 지나가라

씻겨진다

하지만 무언가가 안에서, '아니야 이렇게 일어나서는 안돼. 나는 적어도 돌아와서 그것이 얼마나 멋진 경험인지에 대해 말할 수 있어야 한다' 라 느낀다

 

미묘한 것들이다, 대상의 것들을 비교하는 것에 대한 것이 아니다

그대는 대상의 비교 없는 하나의 주체이다

 

when you go to satsang with the urge and the intention to surrender or to be absorbed in the truth,

if you have insight or courage, maybe say like this

perhaps people go to gatherings or temple, mosque or whatever, mountain, cave, whatever, to get something

maybe this is it, we go to get something

we expect to go there and come back after 2 months, 'i got it'

but actually you go there to die to the lie in you

and this must be shown and it's a very subtle thing

but it can make the difference between heaven and hell actually

it's a subtle understanding

we feel there must be somebody there to receive something

and even if we thought about it, you may feel that somehow if i'm emptied and i'm left with nothing to take home

even i, myself is taken, washed out

then i mean, what is the point to disappear,

of course it's not going to attract the mind

becasue for sure, your mind is going to come to the temple, he's going to come to the satsang

 

그대가 사트상에, 내맡기거나 진리에 흡수되고자 하는 열망과 의도를 갖고 갈 때

그대가 통찰이나 용기가 있다면, 이렇게 말할 수 있겠다

 

아마 사람들은 모임이나 사원, 모스크, 혹은 무엇이든, 산, 동굴, 무엇이든

무언가를 얻으러 간다

우리는 가서 두 달 후, '내가 얻었다' 일 것을 기대하는 식이다

하지만 사실 그대는 가서, 그대 안의 거짓이 죽는다

그리고 이것이 보여져야 한다

아주 미묘한 것이다

 

하지만 사실 천국과 지옥 사이의 차이를 만드는 것이다

미묘한 이해이다

우리는, 누군가가 있어 무언가를 받아야 한다고 느낀다

설사 우리가 그렇게 생각했다 해도, 어떻든 '나는 비워지고, 집에 가져갈 것이 아무것도 없다' 라 느낄 수 있다

나, 나 자신 조차 제거된다, 씻겨 나간다

그러면 내 말은, 사리지는 것이 중요한가

물론 마음을 끌어당기지 못할 것이다

물론 그대의 마음은 사원으로 갈 것이다, 사트상에 갈 것이다

 

sometimes you may say, the satoric mind, is that state of mind and identity that is recognized

the auspiciousness of the darshan of grace or something

so there's no such thing as mind by itself, mind cannot exist by itself

mind is a relationship that you the beingness consciousness as shaped that you believe that i am this

mind is an energy that come and it's useful in practical things, of course mind is all of this

and the perceiving and the interpreting, all of this is mind

but when we are confused about our identity, then the mind will not help you

it will keep you in personhood, it is functioning largely for personhood

 

때로는 그대가, 깨어난 마음 에 대해 말할 수도 있다

은혜로움이나 무언가의 상서로움으로, 마음과 동일시의 상태가 알아차려지는 마음

 

마음 그 혼자서 라는 것은 없다, 마음은 혼자 존재할 수 없다

마음은 그대가 '나는 이것이다' 라 믿는 것으로 모양 지워진, 

그대 존재, 의식과의 관계이다

마음은 나타나는 에너지이다, 그리고 실용적인 것들에 유용하다

물론 마음은 이 모든 것이다, 인식하고 해석하는, 이 모든 것이 마음이다

하지만 우리가 우리의 정체에 대해 혼동할 때, 마음은 그대를 돕지 않을 것이다

그대를 제한된 인식 안에 둘 것이다, 그것은 주로 제한된 인식용이다

 

mind of gyani or the sage is not called mind anymore, it's just an aspect of the self which is what it really is

 

깨어난 자나 현자의 마음은 더 이상 마음이라 불리지 않는다

그냥 정말 그것인 자신 의 한 측면이다

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