나는 아직 누군가, 'Mooji, 내가 어떻게 하면 가장 위대한 에고가 될 수 있을까요, 나를 도와줘요' 라 말하는, 인정하는 사람을 만난 적이 없다

그리고 아직 뭔가 비밀스런 욕망이 진행되고 있다, 말로 꺼내지 않은 것이






we only used to conceiving of ourselves as being somebody.

we're not attracted to conceive ourselves as being nobody.

that's the trouble,

as long as you're somebody, you're always have to be on the move. you're always in gear, always something to do

but that which perceives somebody-ness, it's not at all interested in that.

whas is his story?


우린 우리 자신을 누군가로 인식하는데 익숙하다

아무도 아닌 자로 인식하는데 끌려하지 않는다

그게 문제다

그대가 누군가인 한, 그대는 항상 움직여야 한다, 항상 이동 중이어야 한다, 항상 할 것이 있다


하지만 누군가인 것을 인식하는 그것은, 그러한 것에 전혀 관심이 없다

그의 이야기는 어떤가


come on, all my questions can be answered, nothing for homework.


자 어서, 나의 모든 질문들은 여기에서 대답될 수 있는 것들이지, 숙제를 위한 것이 아니다


that which is aware of somebodyness,

do you think it makes us uncomfortable with each other is what?

when we have to feel that you have to perform,

you think people looking at you, oh look at the dress, oh my God

and people think like this a lot

or did they life me? was i clever? was i attracted to them? will they invite me back?

this one, you want to carry this one?

no, you don't.

nobody wants

nobody wants him, how is he living for so long? thousands of years, what is his diet? how does he live so long?


누군가 를 인식하는 그것은


우리가 서로를 불편하게 만드는 것은 뭐라고 생각하는가

그대가 공연을 해야 한다고 느껴야 할 때,


그대는 사람들이 그대를 보며, 와 저 옷 좀 봐, 저런, 알 것이라 생각한다

그리고 사람들은 이런 식으로 많이 생각한다

아니면 '그들이 나를 맘에 들어했을까, 내가 영리하게 잘 했던가, 그들이 나에게 매력을 느낄까, 그들이 나를 다시 초대할까'


이 자, 그대는 이 자를 지고 다니고 싶은가

아니다, 그대는 그렇지 않다

아무도 원치 않는다

아무도 그를 원하지 않는다, (그런데) 그는 이렇게 오랫동안 어떻게 살고 있는가, 수만 년을, 그의 식사법이 무엇이길래, 그는 그렇게 오래 사는가


i've not yet met somebody who says, admits, 'Mooji, how can i be just the greatest ego? please help me'

and yet there's some secret desires going on, unspoken.

that which is aware of the sense of the person, good or bad persons,

that which is not concerned about good or bad person that deeply,

of course, they encourage for good because with goodness, you're more happy, more open, more universal

but they themselves are not attached to them, beyond that.


나는 아직 누군가, 'Mooji, 내가 어떻게 하면 가장 위대한 에고가 될 수 있을까요, 나를 도와줘요' 라 말하는, 인정하는 사람을 만난 적이 없다

그리고 아직 뭔가 비밀스런 욕망이 진행되고 있다, 말로 꺼내지 않은 것이


person (수축된 의식) 의 느낌을 인식하는 그것은, person 은 좋은 사람일수도 나쁜 사람일 수도 있는데

person 을 인식하는 그것은 좋은 사람이거나 나쁜 사람이거나에 그다지 깊은 관심을 갖지 않는다

물론, 좋은 쪽으로 격려한다, 왜냐면 좋은 것으로 그대는 더 행복하고, 더 열리며, 보다 존재적이기 때문이다

하지만 그들 스스로는 그것들에 집착하지 않는다, 그것을 넘어서 있다



(질문자가 아직은 자신이 인식, 느끼는 것 이상의 것이 있,지, 신이 요만큼은 아닐거라 말한다)


yes, he must be not miserable, he must not be worried or something, not must be self concious in the psychological sense,

it must not be worried about any mind or something about that.

yes, if there is not this thing, i feel you feel quite happy

you see you're not be thing, oh my God, is still not more to be intense, more not you be intense enough,

intensely peaceful and happy and content.

yes.

what makes this tendencies appear to be still here?

interest in them, identity, belief, habit, persistence,


그렇다, 그는 비참하지 않다, 걱정하거나 하지 않는다, 심리적 의미에서의 자아 의식적이지 않다,

어떤 마음이나 그런 것에 관하여 걱정하지 않는다

그렇다, 이렇지 않다면, 나는 그대가 상당히 행복할거라 느낀다

그대는 그대가 그렇지 않다는 것을 본다


'이런, 아직 더 강하게, 강하게 평화롭고 행복하고 만족해야 하는데, 그렇지 못하다'


그렇다,

이런 성향을 아직 나타나 보이게 하는 것이 무엇인가

그것들에의 관심, 동일시, 믿음, 습관, 끈질김 이다


you are the unknown and unknowable, also to the mind.

i know this might sound starange to tell you to say to you

and as for the known, i would say, only apparent known

because you're person, this is your body and this is you and this is the fact

but if you know all the other things, but yourself, you don't know, how reliable is your knowledge, then?


그대는 미지이다, 마음에게는 알 수 없는 존재이다

이것이 그대에게 말하기에 이상하게 들릴 수도 있다는 것을 안다


그리고 아는 것에 관해서라면, 아는 것으로 보이는 것, 이라고 나는 말하겠다

왜냐면 그대가 person 이고, 이것이 그대의 몸이며, 이것이 그대이고, 이것이 사실이다

하지만 그대가 다른 모든 것들을 알고 그대 자신을 모른다면, 그대의 앎은 얼마나 믿을 만한가


everything is in place. the pure self is in the perfect place, everywhere, is in a perfect place, always

but there's a thought that you are conditioning

and we've been trained to believe even to somehow believe that we're merely the persons.

so we function all the way consciousness

and we can accept, many people say, i know him, consciousness,

but experientially, it's not quite like that


모든 게 제자리에 있다, 순수한 self 는 완벽히 자기 자리에 있다, 모든 곳이, 완벽히 자리잡고 있다, 언제나

그러나 그대가 조건화라는 생각이 있다

그리고 우리는 우리가 고작 person 이라 믿도록 훈련 받아왔다 


우리는 내내 의식으로 작용하면서,

많은 사람들이, 나는 의식을 알아 라고 말하는 것을 우리가 받아들인다

하지만 경험적으로는 상당히 그렇지 못하다


but i believe i am, it makes sense that i am consciousness, 

the very fact that i can think and i know the difference between thinking and meditating and contemplation for instance, 

i know when you say no mind, i know what it means.

so it must be consciousness that knows things.

what else can know them?


'하지만 나는 나 라고 믿어, 내가 의식이라는 게 말이 되지

내가 생각할 수 있다는 사실, 생각하는 것과 명상, 가령 숙고하는 것 사이에 차이점을 알고 있으므로,

나는 마음-없음 을 말할 때, 그 뜻을 알아

그러니 아는 의식임에 틀림없지'

그 밖의 무엇이 그리 알 수 있을까


so little clues are here, you observe, you can study your mind, you can study your brain,

can you study you? who are you who's studying the mind even.

is just another kind of mind.


그러니 조그마한 실마리가 여기에 있다, 그대는 관찰한다, 그대의 마음을 공부한다, 뇌를 연구할 수 있다,


그대는 그대를 공부할 수 있는가, 마음을 공부하는 그대조차 누구인가

단지 또 다른 생각일 뿐이다



i long to be able to sit with you and enjoy the revelation of the self in the most simple way

but for now i have to be speaking like this.

if i told you, i don't have to speak like this at all, i don't have to say anything, nothing have to do


나는 그대와 앉아서, 가장 단순한 방식으로 self 가 드러나는 것을 즐기고 싶다

하지만 지금은 이렇게 말해야 한다


만일 내가 그대에게, 나는 전혀 이렇게 말할 필요가 없다 고 말한다면,

나는 어떤 것도 말할 것이 없다

할 것이 없다


there's combination to every heart.

sometimes you know (조절 맞춰 여는 장치 조절),

something is here, you're right here, right there, you're right there

but something i don't know what it is,

yes, Grace has to reveal it little bit. it can just be flicked out away like this in one way

but i don't know


모든 가슴에 통하는 조합이 있다

때로는 그대가 알듯, (조합, 조절해서 연다)

무언가가 있다, 그대가 바로 여기에 있다, 

하지만 무언가가, 그것이 무엇인지 나는 모르겠다

그렇다, 은총이 조금 드러내야 한다, 

그건 딸깍하면 바로!

하지만 난 모르겠다



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