그대는 마음이 애를 쓰는데, 그대가 애를 쓰고 있는 것을 보지 못한다


 

 

silence can be seen,

where are you?

in all of this, what is your location? what is your position?

that which is seen or that which sees?

is it purpose to be a witness?

does it exist to witness?

witnessing of the subtlest kind occurs in it, but does in itself it need to witness?

witness also imply a subtle functioning of duality, would it not?

so even witness is witnessed, casually, passively, i don't know, what the word would be,

is it itself a function? that final thing?

 

침묵 또한 보인다

그대는 어디에 있는가

이 모든 것 중에서, 그대의 자리는 무엇인가, 그대의 위치는 무엇인가

 

보여지는 것인가, 아니면 보는 것인가

 

보기 위해 있는 것인가

그것은 바라보기 위해 존재하는가

가장 미묘한 것을 바라봐도, 그것 안에서 일어난다,

하지만 그것 자체 안에서 그것이, 바라볼 필요가 있는가

바라봄 또한 상대성의 미묘한 작용이다, 그렇지 않겠는가

그래서 바라봄 또한 바라보아진다, 가볍게, 수동적으로, 무슨 말이 맞을지 모르겠다

 

그것 자체는 작용인가, 최종적인 것인가

 

(no) 아니다

 

ok, what knows this?

you see if we have started Satsang like this, is not gonna last very long,

so you'd better not be attached to a long Satsang,

for long Satsang, you have to bring it a little bit of personal, which the world loves absolutely,

 

그래, 무엇이 이것을 아는가

 

봐라, 우리가 이렇게 사트상을 시작하면, 그다지 오래가지 않을 것이다

그러니 그대는 긴 사트상에 집착하지 않는 게 좋겠다

긴 사트상이기 위해선, 그대가 사적으로 제한된 인식의 것을 좀 가져와야 한다, 그건 절대적으로 세상이 사랑하는 것이다

 

is it a function? 

what knows it's not the function?

 

그것은 작용인가

무엇이 그건 작용이 아니라는 것을 아는가

 

(웅얼..........)

 

why you fluffing about? cause mind wants to trying and you don't see mind trying is you trying,

why? why is mind trying? because you give him a chance,

'mind, help-',

which is seen also,

you are what?

what is your name here? answering at this point,

 

왜 그대는 입술을 풉푸푸 거리는가,

마음은 애를 쓰려 한다,

그대는 마음이 애를 쓰는데, 그대가 애를 쓰고 있는 것을 보지 못한다

왜? 왜 마음은 애를 쓰는가, 그대가 그에게 기회를 주기 때문이다

'마음, 도와줘',

 

또한 바라보여지는 것이다

그대는 무엇인가

여기에서 그대의 이름은 무엇인가, 이 지점에서 대답하면?

 

it is uncomfortable to say, it's me. why?

somebody tell me, why is uncomfortable to say it's me because?

 

'그건 나다' 라 말하는 것이 불편하다, 왜?

누가 내게 말해달라, 왜, 그건 나, 라 말하는 것이 불편한가?

 

we're used to speaking from a personal view of perspective,

and that is not the perspective from where the sound is coming from now,

so it feels a little uncomfortable to say, it's me,

because that me, previous me, is a bit smelly, and to say that it is that me,

 

우리는 사적으로 제한된 인식의 관점에서 말하는 데 익숙해있다,

그리고 그건 지금에서 소리가 나오는 곳으로부터의 관점이 아니다

그러니 그건 나다, 라고 말하는 것이 좀 불편하다

그 나, 이전의 나, 는 좀 냄새가 나므로, 그래서 그건 나다, 라 말하는 것이

 

so, ok, maybe we can use another word for me?

anyway, i'm satisfied, this is good, very good

 

그래 좋다, 나, 대신 또 다른 말을 사용할 수도 있다

 

어떻든 나는 만족한다, 좋다, 아주 좋다

 

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