그대 안에 침묵이 있고, 변하지 않는 것이 있는 것과 마찬가지다
그리고 생각과 느낌, 움직임 등 의 동적인 활동이 있다
그대는 둘 다 라고 말할 수 있다
you believe in yourself personally,
we believe out of habit in our self personally,
because of that it appears to be eclipsed the immensity of the impersonal
그대는 제한된 인식으로 그대 자신을 믿는다
우리는 습관으로 우리 자신을 제한된 인식으로 믿는다
제한 없는 광대함을 그것이 가리는 것으로 보이기 때문이다
-
until you're conscious of it, it's not your experience.
i say, you are the self, but sometimes people say, 'yeah, but i'm still trying to get there',
so i see that there is something that makes us feel that we're not the self yet,
and we try to point that out also
and we're just becoming aware, like i'm not teaching anything new,
i'm just pointing out where we're living with all these blocks that we think,
are actually steps to go somewhere,
but if you pay attention to the one who is intending to go to steps,
you'll find that maybe this one is just fine as it is
그대가 의식할 때까지, 그건 그대의 경험이 아니다
나는, 그대가 진짜 자신 이다 라고 말한다,
하지만 때로 사람들이 말한다, '그래, 하지만 나는 아직 그 곳에 도달하려 애쓰고 있다'
그래서 나는, 우리가 아직 자신이 아니라 느끼게 하는 무언가 있다는 것을 본다
그것 또한 가리키려 한다
우리는 그냥 깨어나고 있다, 내가 새로운 것을 가르치는 것이 아닌 것과 같다
나는 가리킬 뿐이다,
우리가 이 모든 장애들을 갖고 살고 있다고 생각하는 곳은
사실 어디엔가로 가는 단계들이다
하지만 그대가 단계들로 가려 하는 자에 주의를 준다면,
아마 이 자 인대로, 그냥 괜찮을 수 있다는 것을 발견할 것이다
that alone is the limitless one-
it causes the play of appearances and perceiving of them-
it is not doing it directly, but because it is, these things can be,
that is the natural state
그것만이 제한 없는 자이다-
그것이 나타나 보이는 놀이를 일으키고, 그것들을 인식하게 한다-
그것이 직접적으로 하는 것은 아니다
하지만 그것이 있어서,
이러한 것들이 있을 수 있다
그것은 자연스러운 상태이다
you're always this,
even all our seeming limitations, stuff, is only appearing
because this if first,
is just like, if you did not have a body, you could not act or do things.
the same way, you could not be if there is no awareness.
the awareness is the source,
out of awareness sprouts the sense of being or conscioiusness and the activities of consciousness,
it is the most natural, is not a doing, it is, we are that
그대는 언제나 '이것'이다
우리에게 보이는 제한, 과 같은 모든 것은, 나타나 보일 뿐이다
'이것'이 먼저다
그대가 몸을 갖고 있지 않았다면, 무언가 하거나 움직일 수 없었을 것과 같다
같은 식으로, 각성이 없다면, 그대는 있을 수 없다
각성 이 근원이다
각성에서 존재나 의식의 느낌, 의식의 활동이 나온다
그것이 가장 자연스러운 것이다
하는 것이 아니다,
그러한 것이다, 우리가 그것이다
and at the same time, we are experiencing in a body
because from that absolute place,
the earliest message or energy arising from that,
is that vibration which announces itself-
with the body say, i am, i exist,
and this i exist, denotes consciousness, dynamic consciousness
that which causes the perceiving, the seeing, the playing, the knowing, the doing, the tasting,
all of that, that knowingness state arises out of that absolute
그리고 동시에 우리는 몸 안에서 경험한다
절대의 자리로부터
가장 이른 메시지나 에너지가, 그것에서 나온다
그 자신을 알리는 진동이-
몸을 갖고, 내가 있다, 내가 존재한다, 고 말한다
그리고 이 '내가 존재한다' 는 의식은, 동적인 의식의 이름이다
인식하는 것, 바라보는 것, 놀이, 아는 것, 하는 것, 맛 보는 것,
이 모든 것을 일으키는 그것,
앎의 상태는 절대에서 나온다
i sometimes refer to it, as the child of the absolute, the saguna-
is the dynamic aspect of unchanging, the nirguna
내가 때때로 그것을 절대의 아이, saguna 라고 한다
'변하지 않는 것, nirguna' 의 동적인 측면이다
if i say, awareness, pure awareness,
because sometimes we speak, awareness of something.
when we speak of 'awareness of', i'll more like to call that consciousness,
the consciousness being, the dynamic aspect of saguna,
expressioin of the nirgun,
which is unchaning, the non-dynamic, and that is not an aspect,
i wouldn't regard it as an aspect,
it is the totality
but somehow it manifest into name and form, time, space, change, action,
in that field which is called saguna brahman
내가 각성, 순수 각성 이라 말하면,
우리는 때때로 무언가에 대한 각성 이라 말하기 때문에
우리가 '~에 대한 각성' 이라 말할 때,
나는 그것을 보다는 의식이라 부를 것이다
의식의 존재, saguna 라는 동적인 면
nirgun 의 표현,
nirgun 은 변하지 않는 것이다, 움직이지 않는 것,
그리고 이것은 하나의 측면이 아니다
나는 그것을 한 측면으로 삼지 않을 것이다
그것은 전체이다
하지만 어떻게 해서인가, 이름과 형상, 시간, 공간, 변화, 작용으로 들어선다,
그 장 안에서는 saguna brahman 이라 불린다
just like there's a silence in you and unchangingness in you,
and there's dynamic activity of thought and feeling, movement and so on
and you can say, you're both.
that movement is always changeful and is never totally stable,
but it's watched from something that is totally stable or
it is known without watching, just perceived
그대 안에 침묵이 있고, 변하지 않는 것이 있는 것과 마찬가지다
그리고 생각과 느낌, 움직임 등 의 동적인 활동이 있다
그대는 둘 다 라고 말할 수 있다
움직임은 항상 변한다, 그리고 결코 완전히 안정적이지 못하다
하지만 그것은 완전히 안정적인 것에서 바라보아지거나
바라봄 없이 알려진다, 그저 인식된다
'Mooji' 카테고리의 다른 글
그대의 느낌, 그대의 생각에 기대하지 마라 (0) | 2020.04.05 |
---|---|
그대는 그것이고, 그 안에서 그대를 찾는 것이, 동시에, 인식되고 있다 (0) | 2020.04.04 |
오고 가지 않는 것에 더 많은 주의를 두어라 (0) | 2020.04.02 |
이미 충분한 그릇된 것이, 그대를 진짜인 것으로 데려왔다 (0) | 2020.04.01 |
자신 은 인식될 수 있는 객체일 수 없다 (0) | 2020.03.30 |