그대는 그저 이렇게 삶을 살 수 없었다, 대개의 삶,

다행히

 

나는 그것 (대개 보통의 삶, 정상의 삶) 은 행복을 대가로 치룬다는 것을 안다

우리는,

우리가 우리 자신을 대개 하는 식으로 정의할 수 있다면,

혹은 우리 자신을 대개의 정상으로 진단할 수 있다면, 우리는 행복할 것이라고 생각한다

하지만 그것은 선택이 아니다

그대가 선택할 수 있는 것이 아니다


 

you're looking for yourself

so simple because of course, you're here

so what you're looking for is already here

then how is it possible that we experience that we have lost something

i mean, usually we don't define what we've lost is ourselves, we define we've lost our connection with God or our innocence, our enlightment or our happiness

we don't call it myself, i've lost myself

but that's the truth of it

when there is misery, unnecessary suffering because somehow we lose sight of who we are

how is that possible, since we were here all the time, in good times, bad times

in bliss and ecstasy, grieve, misery, we're here

so you are always here

 

그대는 그대 자신을 찾고 있다

그러니 간단하다, 물론 그대는 여기에 있으므로

그대가 찾고 있는 것은 여기에 있다

그러면 우리가 무언가 잃었다고 하는 경험이 어떻게 가능한가

내 말은, 대개 우리는 우리가 잃은 것을 우리 자신이라고 하지 않는다

우리는, 우리가 신과의 연결을 잃었다거나, 우리의 순수, 깨달음, 행복을 잃었다고 한다

나 자신이라 하지 않는다, 나 자신을 잃었다고

하지만 그것이 그것의 진실이다

 

비극이 있을 때, 불필요한 고통이 있을 때에는

어떻든 우리가 누구인지에 대한 시각을 잃었기 때문이다

그것이 어떻게 가능한가, 우리는 여기에 주욱 있었는데

내내, 좋은 때에, 나쁜 때에,

지복과 환희, 슬픔, 비극에서, 우리는 여기에 있다

그러므로 그대는 언제나 여기에 있다

 

so it's possible because we define who we are, when i say, you've lost yourself,

the way that is often heard is with some images, 'i lost my higher self' or 'i've lost my good self' or 'my perfect self' or 'self i love, and what i've got is self i don't love so much, the bad self, little self, egoic self'

in all these definitions are just a way of overlooking what's indefinably present when all these definitions just stop

when the definding oneself stops

and this happen actually throughout a day, everyday

but because we are so conditioned to define ourselves, we just skip out over the moments of pure spaciousness

how simply being and we just move in the next definition, even in that definition is 'oh now i am happy',

'oh now i'm miserable, what happened to my happiness'

so these searching goes on and on

 

그대는 그대 자신을 잃었다 라고 내가 말할 때

자주 듣는 방식에서는, 이미지와 함께 한다,

'나는 보다 높은 나 자신을 잃었다' 거나 '나는 나의 좋은 자신을 잃었다', '나의 완벽한 자신을',

'내가 사랑하는 자신을, 그리고 내가 가진 것은 내가 그다지 사랑하지 않는 자신이다, 나쁜 자신, 약한 자신, 에고의 자신'

이라고

 

이런 온갖 정의들에서는 단지

정의할 수 없이, 있는 것을 무시하고 있을 뿐이다

 

이런 모든 정의들이 그냥 멈출 때

자신을 정의하는 것이 멈출 때

그리고 사실 이것은 하루내내 일어난다, 매일

하지만 우리가 너무 우리 자신을 정의하는데 조건화 되어 있으므로,

우리는 그냥 순수한 공간감의 순간들을 되풀이해 지나가버린다

얼마나 단순한 존재함 인데, 

우리는 그냥 다음 정의로 이동한다, 그 정의에서는 심지어, '아 지금 나는 행복하다',

'아 지금 나는 비참하다, 나의 행복에 무슨 일이 일어났지'

 

이런 식으로 쫓아가는 것이 계속되고 계속된다

 

i know this very well because how this is how i defined my life

and my teacher, he told me to stop everything

and really what he was telling me, was stop thinking

but it's not the thinking that is really the problem, it's how we are thinking, what we are thinking

and if we are spending our time thinking about who we are or about what other is, what miserable!

because in that we lose sight of who we are and who other is

that's all we're living lie and in that searching for the truth

 

나는 이것을 아주 잘 안다, 이것이 내가 나의 삶을 정의한 방식이었으므로

그리고 나의 스승이 내게 말했다, 모든 것을 멈춰라

그리고 정말 그가 내게 말한 것은, 생각하는 것을 멈추라는 것

 

하지만 정말 문제인 것은 생각하는 것이 아니다

우리가 어떻게 생각하는지, 무엇을 생각하는지이다

우리가 시간을, 우리가 누구인지에 대해 혹은 다른 자가 누구인지에 대해 생각하는데 시간을 쓴다면

비극이다!

왜냐하면 그 안에서 우리는 우리가 누구인지와 다른 이가 누구인지에 대한 시각을 잃기 때문이다

그것이 온통 우리가 거짓으로 살고 있는 것이다, 그리고 진리를 찾는다

 

so i'm very happy to meet you as you are, not as you define yourself

i'm happy i don't know your definition of yourself

i'm not interested in your definition of yourself

whether that starts your defining yourself as a man or woman, this doen's interest me

i know a man or woman is present, in you

but that doesn't define you

it may define your animal drives, your likes, your dislikes, your personality

but it doesn't define you

so if you're seeking yourself in your gender, then already you're overlooking yourself

if you're seeking yourself in your personality, in your circumstances, in your degress of enlightment, you are overlooking yourself

 

그래서 나는 그대를 그대인 대로 만나 너무 행복하다, 그대가 그대 자신을 정의하는대로가 아니라서

 

나는 그대 자신에 대한 그대의 정의를 몰라서 행복하다

나는 그대의 그대 자신에 대한 정의에 관심 없다

그것이 그대를 남자나 여자로 정의하는 것으로 시작하는 것이든,

이런 것에 나는 관심 없다

나는 남자나 여자가 있다는 것을 안다, 그대 안에

하지만 그것은 그대를 정의하지 않는다

그것은 그대의 동물적인 충동, 그대가 좋아하고 싫어하는 것들, 그대의 성격을 정의할지는 모른다

하지만 그것이 그대를 정의하지 않는다

 

그래서 그대가 그대의 성별 안에서 그대 자신을 찾고 있다면, 그러면 이미 그대 자신을 무시하는 것이다

그대가 그대의 성격에서, 그대의 상황에서, 그대의 깨달음의 정도에서, 그대 자신을 찾고 있다면

그대는 그대 자신을 무시하고 있다

 

so it's my joy to be here to meet you as you are, and to challenge you to stop defining yourself

in simply being who you are, undefined

then the definition appears and disapeears---

it doesn't touch the truth

then you have lost yourself, found yourself

when you found yourself, there is happiness that is untouched by misery

misery appears, but it doesn't touch, the happiness of yourself

and that's avaliable for everyone

at least everyone in this room

i don't know that is available for those people who never even consider they're looking for anything

but it's avilable for you, because you're seekers

you haven't been able to just get away with life, a normal life, luckily

then i know it also costs happiness, because we think if we could just define ourselves normally or diagnosis ourselves normally as normal, we would be happy,

but that's not a choice, you don't have a choice

 

그래서 여기에서 그대를 그대인 대로 만나는 것은 나의 기쁨이다

그리고 그대가 그대 자신을 정의하는 것을 멈추도록 한다

단순히 그대인 자로 있는 것으로, 정의됨 없이

 

그런 다음이면 정의는 나타나고 사라지고 할 수 있다

그것은 진리를 건드리지 못한다

 

그러면 그대는 그대 자신을 잃었다

그대 자신을 발견했다

그대가 그대 자신을 발견할 때, 비극에 의해 닿지 않는 행복이 있다

비극이 나타난다, 하지만 그것은 그대 자신의 행복을 건드리지 않는다

 

그리고 그것이 모두에게 가능하다

적어도 이 방에 있는 모두

그들이 어떤 것을 찾고 있는지 생각해본 적 없는 그런 사람들에게 가능한지는 모르겠다

하지만 그대에게 가능하다, 그대는 구하는 자이기 때문에

 

그대는 그저 이렇게 삶을 살 수 없었다, 대개의 삶,

다행히

 

나는 그것 (대개 보통의 삶, 정상의 삶) 은 행복을 대가로 치룬다는 것을 안다

우리는, 우리가 우리 자신을, 대개 하는 식으로 정의할 수 있다면,

혹은 우리 자신을 대개의 정상처럼 진단할 수 있다면, 우리는 행복할 것이라고 생각한다

하지만 그것은 선택이 아니다

그대가 선택할 수 있는 것이 아니다

 

so i'm really inviting you for our time together to be willing to see how you define yourself, how you are defining yourself, in this moment and habitually

and just investigate what is lost, when you just let go of definitions, when you stop that practice, a defining practice

not because 

not because you're better person if you do not define yourself

just as an investigation, without even knowing how it come

just discover it, it happens instantaneously

then you get to discover directly for yourself

 

그래서 나는 정말, 그대를 함께 하는 우리 시간에 초대한다,

기꺼이 그대가 그대 자신을 어떻게 정의하는지를 본다, 이 순간에서, 그리고 습관적으로

 

그리고 그냥 조사한다,

잃는 것이 무엇인지, 그대가 정의들을 놓을 때,

그대가 그 단련, 정의하는 단련을 멈출 때

 

그대가 그대 자신을 정의하지 않는다면, 그대는 더 나은 사람이기 때문에가 아니다

그냥 조사하는 것이다, 어떤 결과가 나타날지 알지 못한 채

그냥 발견한다, 그것이 즉시 일어난다

그러면 그대는 그대 스스로, 직접 발견하게 된다

 

300x250

+ Recent posts